ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فرود آپولو ۱۱ روی ماه

پروژه ضبط خاطرات از فرود آپولو ۱۱ روی ماه ، به مناسبت پنجاهمین سالگرد

امسال مصادف است با پنجاهمین سالگرد فرود آپولو ۱۱ روی ماه که در تاریخ ۲۰ جولای سال ۱۹۶۹ میلادی اتفاقی افتاد و یکی از مهم ترین روزها در تاریخ اکتشافات فضایی به شمار می رود. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

امسال مصادف است با پنجاهمین سالگرد فرود آپولو ۱۱ روی ماه که در تاریخ ۲۰ جولای سال ۱۹۶۹ میلادی اتفاقی افتاد و یکی از مهم ترین روزها در تاریخ اکتشافات فضایی به شمار می رود. البته فرود فضانوردان ناسا روی ماه مساله ای مناقشه برانگیز بوده و همواره بوده اند افرادی که کلیت این اتفاق را زیر سوال ببرند.

در هر حال ناسا برای بزرگداشت این روز پروژه ای صوتی به نام داستان های آپولو را کلید زده و از عموم مردم خواسته است که خاطرات خود را در مورد جایی که حین فرود آپولو روی ماه در آن حضور داشتند، تاثیر این اتفاق روی زندگی شان و همه آنچه در مورد آن دوران به خاطر می آورند بازگو کنند.

فرود آپولو ۱۱ روی ماه

پروژه داستان های آپولو در ادامه فایل های صوتی ضبط شده از خاطرات فرود آپولو ۱۱ روی ماه دریافت میکند را جمع آوری خواهد کرد. ناسا در این برنامه از مردم درخواست کرده که تفکرات خود در این رابطه را بازگو کنند یا اینکه مصاحبه ای با خویشاوندان خود داشته باشند که این روز را به یاد دارند.

دستورالعمل های ارائه شده روی وبسایت ناسا بسیار ساده هستند:

۱- فهرست پرسش های پیشنهادی ما را مشاهده کنید و مشخص نمایید که کدامیک الهام بخش شما خواهد بود.

۲- درادامه پاسخ آن سوال را از زبان خودتان یا یکی از نزدیکانتان که دوره آپولو را به خاطر می آورد ضبط کنید.

۳- استوری خود را برای ناسا ارسال کنید.

ناسا برای ساده کردن این کار تعدادی موضوع را هم مشخص کرده و مثلا از علاقمندان به شرکت در این پروژه پرسیده است که زندگی شان در سال ۱۹۶۹ چگونه بوده یا دوست داشتند در مورد ماه چه بدانند. ناسا پیشنهاد کرده پاسخ ها را مختصر نگه دارید و در کمتر از دو دقیقه افکارتان را با کمک موبایل خود ضبط کنید. بعد از این کار میتوانید فایل صوتی را به آدرس apollostories@mail.nasa.gov. برای ناسا ارسال کنید.

در ادامه این داستان ها با یک مجموعه صوتی به نام «اکتشاف گران ناسا: آپولو» که دربرگیرنده مصاحبه هایی پیرامون برنامه آپولو، توضیحاتی در مورد تاثیر علمی این ماموریت و نقش فرهنگی این پروژه طی ۵۰ ساله گذشته با مختصصان پروژه آپولو است یکپارچه سازی می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی