ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیمکارت ربایی
تکنولوژی

سرقت 2.4 میلیون دلاری در آمریکا با در دست گرفتن کنترل سیمکارت

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، 9 نفر در این کشور به جرم سیمکارت ربایی و دزدی رمزارز به زندان محکوم شدند. بر اساس اعلام دادستان‌های پرونده، متهمان با این روش بیش از 2.4 میلیون دلار ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، 9 نفر در این کشور به جرم سیمکارت ربایی و دزدی رمزارز به زندان محکوم شدند.

بر اساس اعلام دادستان‌های پرونده، متهمان با این روش بیش از 2.4 میلیون دلار به جیب زدند. شش نفر از این متهمان که در آمریکا و ایرلند زندگی می‌کردند، عضو گروهی به نام «انجمن» بوده و در طرحی به نام «سیمکارت ربایی» شرکت داشتند. آنها با استفاده از رشوه یا ترفند های دیگر، اپراتورها را به انتقال شماره تلفنی به یک سیمکارت دیگر وا می‌داشتند.

سیمکارت ربایی

با دسترسی داشتن به شماره تلفن، کلاهبرداران این پرونده از سدهای امنیتی همچون احراز هویت دو مرحله‌ای عبور کرده و کنترل حساب‌های کاربری مالک اصلی خط را به دست می‌گرفتند. آن ها بیشتر به کیف پول رمزارز شخص دسترسی پیدا کرده و از آن دزدی می‌کردند. اعضای این انجمن 7 بار برای دزدیدن رمزارز از این ترفند استفاده کردند. در پی این پرونده، دادستانی 3 شرکت اپراتور موبایل را نیز متهم شناخته و به جرم قبول رشوه محکوم کرد.

کلاهبرداران پرونده به جرم های مختلفی مثل شیادی و جعل هویت و کارمندان شرکت های اپراتوری نیز به کلاهبرداری مالی محکوم شده‌اند. هرکدام از این جرم ها در ایالات متحده می‌تواند ده‌ها سال زندان به همراه داشته باشد.

به نظر می‌رسد تکنیک های سیمکارت ربایی جزو جرایم رو به رشد در آمریکا باشد. اخیرا شخصی در کالیفرنیا به خاطر ارتکاب همین جرم به زندان محکوم شد تا اولین شخصی باشد که برای ارتکاب آن چنین حکمی دریافت کرده‌است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی