ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Resilio Sync؛ انتقال پر سرعت فایل بین موبایل و کامپیوتر

اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که بتواند انتقال فایل از دو پلتفرم را به خوبی انجام دهد، احتمالا Resilio Sync انتخابی مناسب برای شما باشد. اپلیکیشن‌های زیادی برای انتقال فایل از موبایل به کامپیوتر یا ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که بتواند انتقال فایل از دو پلتفرم را به خوبی انجام دهد، احتمالا Resilio Sync انتخابی مناسب برای شما باشد. اپلیکیشن‌های زیادی برای انتقال فایل از موبایل به کامپیوتر یا بالعکس وجود دارند که می‌توانید از هرکدام برای این کار استفاده کنید. اما موضوعی که از اهمیت زیادی برخوردار است، نحوه‌ی انتقال فایل و سرعت فرآیند یاد شده است.

در این مطلب قصد داریم یکی از نرم افزار‌های بسیار خوب این حوزه را معرفی کنیم. نرم افزار Resilio Sync همانطور که گفتیم می‌تواند انتخابی مناسب برای انتقال فایل بین دو پلتفرم مختلف باشد. این که می‌گوییم دو پلتفرم به این خاطر است که Resilio Sync از یک تکنولوژی خاص بهره می‌برد که به سادگی انتقال فایل بین هر نوع پلتفرمی را امکان پذیر می‌کند. با معرفی این اپلیکیشن با دیجیاتو همراه باشید.

یکی از اصلی ترین مزیت‌های Resilio Sync نسبت به اپلیکیشن‌های رقیب این است که این نرم افزار کاربردی از تکنولوژی انتقال فایل P2P یا Peer to Peer بیت تورنت استفاده می‌کند. با برخورداری از این تکنولوژی Resilio تلاش می‌کند تا ساده ترین مسیر انتقال فایل بین دو پلتفرم را بیابد تا ارسال فایل‌ها با سرعت بالایی انجام پذیرد.

از تکنولوژی یاد شده عمدتا به منظور ارسال و اشتراک گذاری فایل‌های عظیم استفاده می‌شود. بنابراین Resilio می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای انتقال ویدیو‌ها با حجم بالا یا فایل‌های سنگین باشد. این اپلیکیشن بر خلاف نرم افزار‌هایی مثل دراپ باکس یا One Drive به هیچ عنوان فایل‌های انتخابی را روی ابر ذخیره نمی‌کند.

در حقیقت Resilio Sync از طریق اینترنت و حتی اتصال محلی قادر است فایل‌ها را با سرعتی بسیار بالا بین پلتفرم‌ها منتقل کند. این فرآیند به صورت مستقیم انجام می‌شود و نیازی به ذخیره سازی ابری ندارد. این اپلیکیشن برای کامپیوتر‌های خانگی و تلفن‌های هوشمند در دسترس قرار دارد که برای این مطلب از نسخه‌های اندروید و ویندوز Resilio استفاده شده است.

محیط این نرم افزار بسیار ساده است و از همان ابتدا می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید. استفاده از ترکیب رنگی سفید، خاکستری و مشکی باعث می‌شود که از محیط کاربری شیک و ساده‌ی آن لذت ببرید. بعد از ورود به نرم افزار باید برای هر پلتفرم یک اسم انتخاب کنید؛ اسم انتخاب شده هرگز قابل تغییر نیست و در واقع شناسه‌ای برای پلتفرم محسوب می‌شود.

نرم افزار Resilio Sync با چند روش می‌تواند فرآیند انتقال فایل را انجام دهد. شما می‌توانید با ورود به بخش تنظیمات مشخص کنید که می‌خواهید انتقال و همگام سازی پلتفرم‌ها از طریق چه اتصالی انجام شود؟ برای اتصال از طریق اینترنت قادرید مشخص کنید که انتقال با استفاده از اینترنت سیم‌کارت هم بتواند انجام شود یا خیر.

روش دیگر برای انتقال فایل‌ها بین دو پلتفرم (که سرعت بیشتری هم خواهد داشت) انتقال فایل از طریق اتصال به یک سرویس دهنده است. این سرویس دهنده می‌تواند یک مودم یا یک گوشی باشد که اینترنت خود را در اختیار پلتفرم‌ها قرار داده است. با این روش فرآیند انتقال با سرعت بیشتری انجام می‌شود و حجمی از اینترنت شما کاسته نخواهد شد.

برای شروع ارسال فایل، باید با استفاده از اپلیکیشن نصب شده در یک پلتفرم، فایل‌های مد نظر خود را اضافه کنید. در اپلیکیشن اندروید، شما این امکان را دارید تا یک فولدر خاص ایجاد کرده و سپس فایل‌های مختلف را به آن اضافه کنید. بعد از ارسال همه‌ی محتویات پوشه و خود پوشه با شاخه‌هایی که در آن ایجاد شده به پلتفرم مقصد انتقال داده خواهد شد.

بعد از اضافه کردن فایل‌ها یا فولدر‌ها به نرم افزار، می‌توانید از طریق همان اپلیکیشن لینک یا کد QR را به دست بیاورید. حالا دو راه برای دانلود فایل‌های اضافه شده در پلتفرم مقصد دارید، یکی استفاده از لینک و دیگری اسکن کردن کد QR. با انجام هرکدام از روش‌های ذکر شده، فایل به پلتفرم مقصد رفته و فرآیند انتقال فایل با سرعت بسیار قابل توجهی انجام خواهد پذیرفت. در این مطلب تلاش کردیم تا یک فایل PDF را به اپلیکیشن اندروید اضافه کنیم (تصویر بالا).

در این بخش می‌توانید از بین گزینه‌های QR Code و لینک یک روش را برای انتقال فایل انتخاب کنید

بعد از اضافه شدن فایل‌ها، در بخش Shared Links اپلیکیشن می‌توان فایل‌های به اشتراک گذاشته شده را مشاهده کرد. از این بخش قادرید از بین لینک و QR کد یکی را انتخاب کنید. ما برای انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر از لینک استفاده کردیم.

برای استفاده از لینک باید از طریق نرم افزار نصب شده در کامپیوتر به بخش Enter a Key or link می‌رفتیم. پس از ورود به این بخش کافی بود تا لینک کپی شده را در محل مورد نظر درج کنیم. پس از درج و تایید، نرم افزار فایل را پیدا می‌کرد. حالا کافی بود با تایید انتقال از طریق گوشی، دانلود در کامپیوتر انجام شود. سرعت این انتقال بسیار بالا بود به حدی که کمتر از یک ثانیه انتقال انجام شد.

به طور کلی می‌توان گفت Resilio Sync نرم افزاری قدرتمند و قابل اطمینان در زمینه‌ی انتقال فایل‌ها بین پلتفرم‌های گوناگون است. این نرم افزار سرعت بسیار خوبی را ارائه می‌دهد، اکثر امکانات اصلی آن به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد و کار با آن بسیار ساده و آسان است. تنها کافیست نرم افزار Resilio را برای کامپیوتر دانلود کنید.

لازم به ذکر است که انتقال از کامپیوتر به گوشی هوشمند هم کاملا امکان پذیر است؛ اما به صورت کلی انتقال فایل‌ها با استفاده از روش P2P عمدتا زمان‌هایی انجام می‌شود که فایل‌ها حجیم و سنگین هستند. به همین دلیل احتمالا انتقال فایل‌های بزرگ بین کامپیوتر‌هایی که از یک روتر اینترنت دریافت می‌کنند می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

Resilio Sync

Resilio Sync

سازنده: Resilio Inc قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید / iOS / ویندوز دسکتاپ حجم: 41 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • arjang alvandipour
    arjang alvandipour | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

    واقعا ممنون خیلی وقته دنبال همچین اپلیکیشنیم

  • abo_l
    abo_l | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    یعنی انتقال فایل با این برنامه حجمی از اینترنت کم نمیکنه؟

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    عالی داش دمت گرم

مطالب پیشنهادی