ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

استراتژی مرسدس بنز برای بقای بشریت؛ برنامه اولین خودروساز جهان برای کاهش تولید CO2

در حال حاضر میزان دی اکسید کربن حاضر در جو زمین در بالاترین سطح خود در 800 هزار سال گذشته قرار دارد و پیدا کردن راه حلی برای مقابله با بزرگ ترین تهدیدی که بشریت ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

در حال حاضر میزان دی اکسید کربن حاضر در جو زمین در بالاترین سطح خود در 800 هزار سال گذشته قرار دارد و پیدا کردن راه حلی برای مقابله با بزرگ ترین تهدیدی که بشریت با آن مواجه شده است چندان ساده نیست.

همین هفته گزارشی از سوی رصدخانه Mauna Loa در هاوایی منتشر شد که در روز جمعه گذشته سطح دی اکسید کربن موجود در جو زمین به رقم رعب آور 415 واحد به ازای هر میلیون رسیده است. این بالاترین سطح از زمان حضور بشریت بر روی کره زمین است.

در همین زمان شرکت مرسدس بنز نقشه راهی را در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی منتشر کرده که یکی از بلند پروازانه ترین برنامه های این شرکت در چند سال اخیر است.

مرسدس بنز

این برنامه توسط مرسدس بنز “Ambition 2039” نام گذاری شده است. در این برنامه مرسدس بنز قصد دارد تا سال 2039 ناوگان محصولات خود را به یک ناوگان عاری از  کربن تبدیل کند. این کار با جایگزینی محصولات فعلی مرسدس بنز با مدل های تمام الکتریکی و یا پلاگ-هیبریدی صورت خواهد گرفت. این بیانیه در خلل تست شهری و عمومی شاسی بلند جدید تمام الکتریکی این شرکت یعنی EQC در شهر اوسلو نروژ منتشر شده است.

مرسدس وعده داده تا این تغییرات اساسی را در سه دوره تولید بعدی خود اعمال کند. با توجه به فناوری های موجود و تکنولوژی های آینده این امکان برای مرسدس فراهم خواهد شد تا به فرآیند تولید عاری از کربن در محصولاتش دست پیدا کند.

این فرآیند که به اصطلاح کارخانه 56 نام گذاری شده است در تمامی سایت های تولیدی مرسدس در اروپا به اجرا درآمده و تا سال 2022 تکمیل خواهد شد. سپس مرسدس بنز به تامین کنندگان و شرکای خود کمک خواهد کرد تا سهم خود را در آلودگی هوا کاهش دهند و در نهایت محصولات تماما سبز مرسدس بنز در دو دهه بعدی وارد خیابان ها خواهند شد.

مرسدس در این باره می گوید

ما تا سال 2029 میلادی قصد داریم تا بیش از نیمی از فروش محصولاتمان تمام الکتریکی و یا پلاگ-هیبریدی باشد.

در نهایت گرچه برنامه مرسدس به تنهایی سیاره ما را نجات نخواهد داد اما می تواند باعث شود تا دیگر شرکت ها نیز دست به تغییر رویه در تولید محصولات خود بزنند. در حال حاضر تخمین زده می شود تا اواسط قرن بعدی میلادی سطح دی اکسید کربن در جو زمین  به سطحی برسد که در 56 میلیون سال گذشته مشاهده نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • جانی سینز علیه حسن دزده
    جانی سینز علیه حسن دزده | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

    لطفا از استراتژی سایپا هم برای منقرض کردن بشریت مقاله بنویسید?

مطالب پیشنهادی