ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فرمان اجرایی ترامپ و اعلام وضعیت اضطراری ملی؛ محدودیتی دیگر برای هواوی

پس از چند ماه بررسی و کار حقوقی، دونالد ترامپ بالاخره با ابلاغ یک فرمان اجرایی، درباره استفاده از تجهیزات ارتباطی خارجی که امنیت ملی ایالات متحده را به خطر می اندازند، وضعیت اضطراری ملی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۳

پس از چند ماه بررسی و کار حقوقی، دونالد ترامپ بالاخره با ابلاغ یک فرمان اجرایی، درباره استفاده از تجهیزات ارتباطی خارجی که امنیت ملی ایالات متحده را به خطر می اندازند، وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد.

به گفته ترامپ، شرکت های خارجی در حال افزایش سوء استفاده های خود از رخنه های موجود در فناوری های ارتباطی شبکه های ایالات متحده هستند که این امر در صورت عدم اتخاذ تصمیم مناسب، آسیب های فاجعه باری به دنبال خواهد داشت.

فرمان مورد بحث وزارت تجارت را مجاب به تدوین برنامه اجرایی مربوطه طی 150 روز آتی کرده و تمام سازمان های دولتی ایالات متحده نیز موظف هستند تدابیر لازم برای پیروی از فرمان ترامپ را اتخاذ کنند.

ترامپ و هواوی

هرچند در فرمان جدید دونالد ترامپ مشخصاً نامی از چین برده نشده، اما شکی نیست که با توجه به جنگ تجاری این دو کشور، دولت ایالات متحده به دنبال افزایش فشار بر شرکت های چینی به خصوص در حوزه فناوری ارتباطات بوده و تلاش می کند تا جای ممکن، استفاده از محصولات شرکت هایی همچون ZTE و هواوی (که پیش از این به جاسوسی و دور زدن تحریم ها متهم شده بودند) را محدود کند.

هواوی در زمینه فناوری 5G بی رقیب است

از سوی دیگر سخنگوی کمپانی هواوی در پاسخ به حرکت اخیر دولت ترامپ اظهار داشته که این شرکت در زمینه فناوری 5G در سطح دنیا بی رقیب است و محدودیت های وضع شده توسط دولت ایالات متحده، تنها این کشور را از تکنولوژی روز محروم کرده و شرکت ها و مصرف کنندگان آمریکایی را مجبور به استفاده از فناوری های سطح پایین و گران قیمت خواهد کرد. وی همچنین اعلام کرده که هواوی مایل به مذاکره با دولت ترامپ و تدوین تدابیر مورد نیاز برای تضمین امنیت محصولات خود خواهد بود.

گفتنی است «آجیت پای» رئیس FCC (کمیسیون ارتباطات فدرال) از تصمیم اخیر ترامپ تقدیر کرده و اظهار داشته که شبکه های ارتباطی نقش حیاتی در حفظ امنیت ملی، اقتصادی و شهروندی دارند و فرمان رئیس جمهور از زنجیره تأمین کشور حفاظت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

    درود بر تو مرد بزرگ

  • molavy
    molavy | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    جنگ 5g رو باختید حالا خودتون رو تیکه پاره کنید
    به قول خود چینی ها آمریکا ببر کاغذی

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    هر ریس جمهور عاقلی چنین دستوری باید بده
    ضرف ده سال گذشته چند بار فقط به شرکت های مطرح حملات سایبری شد
    طرف محصولشو تولید نکرده کپیش تو بازار بود مشخصه که باید کاری صورت میگرفت توی دنیای ما
    امنیت سایبری از امنیت مرز ها مهمتره

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    این ترامپ دیگه داره شوره همه چیز رو درمیاره

مطالب پیشنهادی