ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موفقیت تیم گوگل
استراتژی رشد

پنج عامل موفقیت تیم های کاری از زبان گوگل

طی سال ها، گوگل تحقیقات بیشماری برای درک بهتر رفتار کارمندانش انجام داده و اطلاعات بسیاری نیز درباره شان جمع آوری کرده. یکی از پروژه های بسیار جالب این شرکت ارسطو نام دارد؛ این شرکت ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

طی سال ها، گوگل تحقیقات بیشماری برای درک بهتر رفتار کارمندانش انجام داده و اطلاعات بسیاری نیز درباره شان جمع آوری کرده. یکی از پروژه های بسیار جالب این شرکت ارسطو نام دارد؛ این شرکت برای انجام این تحقیق تعدادی از بهترین و باهوش ترین افرادش را دور هم جمع کرده تا به یک چارچوب برای موفقیت تیم ها دست پیدا کند.

گوگل مخصوصا قصد داشت متوجه شود چرا وقتی یک سری تیم ها کاملا موفق عمل می کنند، تیم های دیگر قادر به انجام این کار نیستند.

قبل از انجام این تحقیق سران گوگل تصور می کردند ساختن یک تیم موفق به معنای جمع کردن بهترین افراد دور هم باشد. در ذهن آن ها با کنار هم گذاشتن بهترین مهندس و یک مدیر مالی و فردی دارای مدرک دکترا موفقیت تیم تضمین خواهد شد. اما «جولیا روزوفسکی»، مدیر آنالیز کارمندان گوگل اعلام کرده آن ها به شدت در اشتباه بوده اند.

انجام این تحقیق دو سال به طول انجامید

در مقاله ای که نشریه نیویورک تایمز درباره این تحقیق نوشته آمده:

زمانی که روزوفسکی و همکارانش در حال تلاش برای درک عوامل موفقیت تیم ها بودند، دائما با تحقیق هایی رو به رو می شدند که روان شناسان و جامعه شناسان در آن ها به عادات گروه ها پرداخته بودند. سنت ها، استانداردهای رفتاری و قوانین نانوشته درباره نحوه کار گروهی مردم. این عادات و قوانین ممکن است نانوشته باشند اما تاثیرشان روی عملکرد تیم بسیار پر رنگ است.

موفقیت تیم گوگل

با بررسی موضوع از این دریچه جدید به همراه اطلاعات دیگری که از تحقیقی دیگر درباره هوش جمعی (توانایی هایی که بر اثر همکاری به وجود می آیند) به دست آمده بود، محققان پروژه ارسطو از نو رفتار کارمندان را بررسی کردند تا این قوانین نانوشته را کشف کنند. نتایج این تحقیق در پنج ویژگی زیر خلاصه شد:

1. قابل اتکا بودن

اعضای تیم وضایفشان را به موقع و کامل انجام می دهند و انتظارات را برآورده می سازند.

2. ساختار و شفافیت

تیم های موفق اهداف مشخصی دارند و نقش هرکدام از اعضا به درستی تعریف شده.

3. تعلق خاطر

اهداف گروه برای هر عضو اهمیت ویژه ای دارد.

4. تاثیرگذاری

اعضای گروه باور دارند فعالیتشان هدف دار بوده و تاثیر مثبتی بر اهداف بزرگتر خواهد داشت.

5. امنیت روانی

همه ما در جلسه هایی حضور پیدا کرده ایم که از ترس قضاوت شدن یا زدن حرف اشتباه نظراتمان را بیان نمی کنیم. حضور در محیطی که هر فرد احساس کند زیر ذره بین قرار گرفته برایش غیرقابل تحمل خواهد بود.

اما شرایط متفاوتی را تصور کنید که در آن اعضا توانایی ریسک کردن، بیان نظرات و سوال پرسیدن داشته باشند بدون اینکه مورد قضاوت یا سرزنش قرار بگیرند. محیطی که در آن مدیر نقش حمایتی داشته و شرایطی فراهم میکند تا کارمندان بدون نگرانی فعالیت کنند. این اتفاقی است که از آن تحت عنوان امنیت روانی یاد می شود. گوگل متوجه شد کارمندانی که از امنیت روانی برخوردارند کمتر به ترک کارشان مایل اند و از پتانسیل های تنوع استفاده بهتری می کنند.

مهندسی بهترین تیم اتفاق پیچیده ایست اما رعایت این پنج نکته حتما شما را در رسیدن به بهترین نتیجه یاری خواهد کرد. طی این تحقیق گوگل بار دیگر گفته ارسطو که "یک کلیت از تک تک اعضایش عملکرد بهتری دارد" را ثابت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza duty
    reza duty | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

    عالی بود
    ممنون

مطالب پیشنهادی