ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: برای رسیدن به شبکه ملی اطلاعات باید به ایجاد اینترنت ۳ فکر کنیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پر کردن فاصله ها به معنای استاندارد سازی را شعار امسال عنوان کرد و تاکید کرد نباید با رویکردهای شخصی کارها را انجام داد چرا که خلاف استانداردسازی است. او ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۵

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پر کردن فاصله ها به معنای استاندارد سازی را شعار امسال عنوان کرد و تاکید کرد نباید با رویکردهای شخصی کارها را انجام داد چرا که خلاف استانداردسازی است. او همچنین با اشاره به ایجاد ساخت اینترنت دو در چین تاکید کرد که ایران هم می‌تواند با توجه به ظرفیت‌ها و قدرتهای خود در منطقه به ایجاد اینترنت ۳ فکر کند.

»سعید رضا عاملی» تاکید دارد که در چند سال آینده با یک جهان بسیار پیچیده روبرو خواهیم بود و نباید در برابر آن غر بزنیم چرا که در اینصورت از همه چی عقب می‌افتیم. به گفته او نباید جنس دلسوزی‌های ما از جنس دلسوزی‌های خاله خرسه باشد: «باید اهداف جامعه اسلامی را برای استقرار یک جامعه اسلامی پیدا کرد و باید از ظرفیت‌های دانش امروزی برای تحقق این امر استفاده کنیم.»

شبکه ملی اطلاعات

او یکی از اقداماتی که در این سالها برای استقرار جامعه اسلامی در نظر گرفته شد، شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و کارکرد آن را تامین استقلال جمهوری اسلامی ایران و حفظ داده‌های این نظام و البته تسهیل زندگی مردم با رویکرد معطوف به اولویت‌های زندگی آنها خواند. عاملی معتقد است که اطلاعات به خودی خود کار نمی‌کند و تراکنش آنهاست که مهم است: «ارتباطات رکن مهمی در شبکه ملی اطلاعات است. شبکه ملی اطلاعات با توانی که وزارتخانه ارتباطات گذاشته تاکنون ۸۰ دصد پیشرفت کار داشته و بیش از دوازده هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی و  هفت هزار میلیارد تومان نیز از بخش خصوصی تامین اعتبار کرده است.»

عاملی مشارکت بخش خصوصی در این پروژه را امری نیک خواند. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گوید که حالا زیرساخت‌ها توسط وزارت ارتباطات ایجاد شده، باید به حلقه‌های مفقوده تولید محتوا و انجام خدمات روی آن توجه کرد:

«۵ سال پیش پیشنهاد دادم که وزارت ارتباطات به وزارت اینترنت تغییر پیدا کند، درست مثل اتفاقی که در هلند افتاده است. در این حالت فعالیت‌های وزارتخانه گسترش پیدا می‌کند. شبکه ملی اطلاعات جایگزین دولت می‌شود و دولت الکترونیک روز به روز دولت فیزیکی را کوچکتر می‌کند.»

عاملی باور دارد که در جهان امروز اینترنت دو نظام حکمرانی پیدا کرده است: یک نظام حکمرانی آمریکایی با محوریت آیکان و یک ینظام حکمرانی چین. به گفته او چین یکی از اقدامات اساسی‌اش در راستای این حکمرانی اینست که تقویت زیرساخت‌های فناوری ملی اطلاعات را انجام می‌دهد تا حتی ipهای خود را از آیکان جدا کند:

«پس اگر امکان اینترنت ۲ وجود دارد، امکان اینترنت ۳ وجود ندارد؟ البته چین ظرفیت بزرگی دارد و آن همانا جمعیت عظیم چین است. استفاده گوگل در این کشور به یک درصد هم نمی‌رسد و موتور جستجوی ملی چینی یعنی بایدو است که در این کشور مورد استفاده همه قرار می‌گیرد. چین جمعیت عظیمی دارد و می‌تواند حرف عظیم بزند اما ما هم در منطقه قدرت‌هایی داریم که می‌توانیم از این توان استفاده کنیم.»

او تاکید دارد اگر می‌خواهیم امیدوارانه شبکه ملی اطلاعات را پیش ببریم، باید به ایجاد اینترنت ۳ فکر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    آخوند فقط سرشو تو اینترنت نکرده بود که کرد? ?

  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

    2 کلمه حرف راست میزنی نظر تو حذف میکنن ? یا ببندیدن یا بزارین حرف مون بزنیم ???

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی