ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فضاپیمای استارهاپر
علمی

زمان پرواز فضاپیمای استارهاپر اسپیس ایکس نزدیک است

اسپیس ایکس امیدوار است بتواند فضاپیمای استارهاپر را به زودی راهی فضا کند. «استارهاپر» در واقع یک مدل ابتدایی از مسافربر فضایی «استارشیپ» بوده که اسپیس ایکس قرار است برای فرستادن مسافران به ماه و ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

اسپیس ایکس امیدوار است بتواند فضاپیمای استارهاپر را به زودی راهی فضا کند. «استارهاپر» در واقع یک مدل ابتدایی از مسافربر فضایی «استارشیپ» بوده که اسپیس ایکس قرار است برای فرستادن مسافران به ماه و مریخ از آن استفاده کند.

در واقع به منظور آماده‌سازی برای اولین سفر استارشیپ به فضا، این شرکت در حال کار روی مدل آزمایشی استارهاپر در «بوکا چیکا» است. در نزدیکی شهرک بوکا چیکا واقع در بخش جنوبی تگزاس، محلی برای توسعه پروژه‌های فضایی اسپیس ایکس دایر شده که سایت پرتاب آن نیز قرار است به منظور پرتاب آزمایشی استارشیپ مورد استفاده قرار بگیرد. این فضاپیما همان ساختار سفینه اصلی را دارد با این تفاوت که از آن کوچکتر است. مهمترین وظیفه فضاپیمای استارهاپر این است که موتورهای جدید و قدرتمند «رپتور» را که اسپیس ایکس برای راکت‌های سفر به اعماق فضا در آینده توسعه داده است، آزمایش کند.

آزمایشات ابتدایی قرار است این راکت را به ارتفاع 500 متری به منظور آزمایش پروازهای کم ارتفاع خواهند فرستاد. همین‌طور برای تست پروازهای با ارتفاع بیشتر، استارهاپر 5000 متر اوج خواهد گرفت. این تست‌ها اصطلاحا Hop نام گرفته‌اند.

فضاپیمای استارهاپر

اسپیس اکس موتور رپتور را برای اولین بار ماه گذشته در پرواز تست استارهاپر به آزمایش گذاشت. البته این فضاپیما نتوانست اوج بگیرد و حالا اسپیس اکس قصد دارد تست‌های hop (مثل نام استارهاپر) را روی آن انجام بدهد.

علاوه بر این، اسپیس ایکس قرار است نحوه فرود این فضاپیما روی سه پایه تعبیه شده برای آن را هم مورد آزمایش قرار دهد تا قابلیت‌های آن برای فرود روی زمین و سیارات دیگر مورد بررسی قرار بگیرد.

در تصاویری که فعلا از استارهاپر منتشر شده موتوری که متصل به آن شده باشد به چشم نمی‌خورد. با این حال قرار است در روزهای آینده و با نزدیک شدن به زمان پرتاب، رپتور به این فضاپیما متصل شود. علاوه بر این ایلان ماسک درباره استارهاپر گفته که برای پروازهای با ارتفاع بیشتر از سه موتور کمک گرفته می‌شود.

گزارشگران خبر داده‌اند که جاده‌های منتهی به بوکا چیکا قرار است برای روز 7 خرداد بسته شوند که این یعنی احتمالا برای هفته آینده می‌توانیم منتظر پرتاب آزمایشی استارهاپر باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱ خرداد ۱۳۹۸

    یک رنگ میزدن روش جای رد جوش و اتصالاتش اینقدر تابلو نباشه

مطالب پیشنهادی