ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین بازی‌های موبایل از نگاه منتقدان کدامند؟

با معرفی اپ استور در سال ۲۰۰۸ و قدرت بالایی که نسل اول آیفون‌ها نسبت به بقیه اسمارت‌فون‌ها داشتند، موبایل گیمینگ خیلی جدی‌تر از گذشته به فعالیت خودش ادامه داد و سازندگان به‌لطف صفحات لمسی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

با معرفی اپ استور در سال ۲۰۰۸ و قدرت بالایی که نسل اول آیفون‌ها نسبت به بقیه اسمارت‌فون‌ها داشتند، موبایل گیمینگ خیلی جدی‌تر از گذشته به فعالیت خودش ادامه داد و سازندگان به‌لطف صفحات لمسی هم توانستند آثار خلاقانه‌ای بسازند و هم به کمک سخت‌افزار قوی بازی‌هایی شبیه به عناوین کنسولی خلق کنند.

همین حرکت رو به جلو موبایل گیمینگ باعث شد تا منتقدین بازی‌های ویدیویی نیز بازار موبایل را جدی‌تر بگیرند و در کنار بررسی ساخته‌های کنسولی نگاهی به اپلیکیشن‌ها بیاندازد. اما در این یک دهه که بازی‌های موبایل نقد می‌شوند، کدام یک بیشترین میانگین امتیازی را به دست آورده‌اند؟

در مطلب پیش‌رو به سراغ همین سوژه‌ رفته‌ایم و بازی‌های تحسین‌ شده‌ای که دارای دو شرط بود‌ه‌اند را معرفی کردیم؛ عناوینی که تعداد نقدهایشان بیشتر از ۱۰ عدد در وب‌سایت Gamerankings بوده و همچنین از مارکت‌ها حذف نشده‌اند. اگر دوست دارید با این بازی‌ها آشنا شوید مقاله «بهترین بازی‌های موبایل از نگاه منتقدان کدامند؟» را از دست ندهید.

۶- Threes!

  • سال عرضه: ۲۰۱۴
  • میانگین امتیازی: ۹۱.۵۴ از ۱۳ نقد

Threes یکی از بدشانس‌ترین بازی‌های موبایل است. بازی در ابتدای انتشارش به محبوبیت زیادی رسید اما انتشار ناگهانی 2048 که خودش یک کپی نسبتا متفاوت از Threes بود همه‌چیز را تغییر داد؛ Threes خیلی زود زیر سایه 2048 قرار گرفت و کار تا جایی پیش رفت که استودیوی Sirvo تلاش کرد تا از راه قانونی کلون‌های عنوانش را از فروشگاه‌ها حذف کند، با این حال کار به نتیجه‌ای نرسید. در Threes بازیکن باید با گذاشتن عددها رو یکدیگر رقم‌های بزرگ‌تر بسازد.

Threes!

Threes!

سازنده: Sirvo قیمت: 5.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 105.2 / 52.87 مگابایت زبان:

۵- Bad Piggies

  • سال عرضه: ۲۰۱۲
  • میانگین امتیازی: ۹۱.۸۲ از ۱۱ نقد

حضور «خوک‌های بد» (Bad Piggies) در لیست، یادآوری می‌کند که روویو (Rovio) یک زمانی چه‌قدر خوب بلد بود دنیای پرندگان خشمگینش را گسترش دهد. برخلاف این روز‌ها که آن‌ها نمی‌دانند با این مجموعه چه کاری انجام بدهند. در هر مرحله از Bad Piggies بازیکن باید با ابزارهایی که در اختیارش قرار می‌گیرد یک وسیله بسازد، خوک را درون آن جا داده و وسیله را به حرکت در بیاورد. اگر تا پایان مرحله خوک سالم باقی بماند، برنده خواهید شد.

Bad Piggies

Bad Piggies

سازنده: Rovio Entertainment قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 292 / 69.65 مگابایت زبان:

۴- DEVICE 6

  • سال عرضه: ۲۰۱۳
  • میانگین امتیازی: ۹۲.۲۴ از ۱۹ نقد

با وجود اینکه نزدیک به شش سال از عرضه DEVICE 6 می‌گذرد اما بازی به‌خاطر توجه بیشتر به صدا و تصویر و ارائه داستانی درگیرکننده هنوز هم یک سر و گردن از خیلی از آثار امروزی سبک متن محور (Text Based) بهتر است. بازی داستان دختری با نام آنا را روایت می‌کند که در قلعه‌ای ناشناخته بیدار شده و فقط یک چیز به یاد می‌آورد؛ عروسکی عجیب و غریب. بازی با متن‌ها، صداها، تصاویر و پازل‌ها کاربر را در جریان اتفاقات قرار می‌دهد.

DEVICE 6

DEVICE 6

سازنده: Simogo قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 811.2 مگابایت زبان:

۳- Asphalt 8: Airborne

  • سال عرضه: ۲۰۱۳
  • میانگین امتیازی: ۹۲.۳۸ از ۱۳ نقد

اگرچه نوع درآمدزایی آسفالت ۸ انتقادات زیادی به‌ همراه داشت اما جهش آسفالت ۷ به ۸ آن‌قدر زیاد بود که حتی سیستم پرداخت درون برنامه‌ای هم نتوانست جلوی امتیازات بالای بازی را بگیرد. جالب اینجاست در همان سالی که آسفالت ۸ منتشر شد، الکترونیک آرتز قسمت سوم ریل ریسینگ (Real Racing) را هم عرضه کرد و با وجود انتظارات بالا اما بازی نتوانست امتیازی بهتر از ۷۰ بگیرد. آن‌ هم به‌خاطر تاثیر زیادی که پرداخت‌های درون برنامه‌ای روی ریل ریسینگ ۳ گذاشته بودند.

Asphalt 8: Airborne

Asphalt 8: Airborne

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2300 مگابایت زبان:

۲- Hearthstone: Heroes of Warcraft

  • سال عرضه: ۲۰۱۴
  • میانگین امتیازی: ۹۲.۵ از ۱۲ نقد

هارت‌استون آغاز محبوب بالای بازی‌های کارتی روی گوشی بود. گیم‌پلی اعتیادآور، ریتم بالای مسابقات، اهمیت استراتژی‌ها با وجود سادگی بازی، طراحی کاربرپسندانه سیستم پرداخت درون برنامه‌ای و گرافیک وارکرفت‌گونه باعث شد تا بازی از دیدگاه منتقدان یکی از بهترین‌های سال ۲۰۱۴ لقب بگیرد و در بخش‌های «بهترین بازی چند نفره»، «بهترین بازی موبایل» و «بهترین بازی استراتژی» جایزه‌های مختلفی از سوی مراجع معتبر دریافت کند.

Hearthstone

Hearthstone

سازنده: Blizzard Entertainment. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1600 مگابایت زبان:

۱- Jetpack Joyride

بهترین بازی های گوشی

  • سال عرضه: ۲۰۱۱
  • میانگین امتیازی: ۹۳ از ۱۰ نقد

اگر الان را ملاک قرار بدهیم، Jetpack Joyride یکی از کلیشه‌ای‌ترین بازی‌های موبایل به‌نظر می‌آید اما در سال ۲۰۱۱ که سبک رانر هنوز این‌قدر فراگیر نشده بود، بازی جزو سرگرم‌کننده‌ترین آثار گوشی به‌شمار می‌رفت. اثری که نشان داد چگونه می‌توان با استفاده درست از پتانسیل‌های صفحات لمسی تجربه‌ای ساده و جذاب به‌وجود آورد. هرچند هشت سال از انتشار بازی می‌گذرد ولی Jetpack Joyride هنوز طرفدار دارد و سازنده برای آن آپدیت منتشر می‌کند.

Jetpack Joyride

Jetpack Joyride

سازنده: Halfbrick Studios قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 146.2 / 100.39 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ehsan Heidari
    Ehsan Heidari | ۳ خرداد ۱۳۹۸

    گزارش مسخره ای بود، بازیا هم مسخره تر، امتیاز از ده تا نقد که نشد معیار برای بهترین بودن

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۲ خرداد ۱۳۹۸

    عجب یه بازی متوسط رتبه اوله
    همون بازی اعداد بهترینشون بود ..اسفالت هم یه بازی معمولیه .کلا بازی های شرکت گیم لافت مصداق بارز خرج کن و برنده شو هستند ..به جز چند بازی قدیمیش

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲ خرداد ۱۳۹۸

    تو لیست فقط اسفالت ۸ رو دوست داشتم

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲ خرداد ۱۳۹۸

    عالی آقا محمد زحمت کشیدی

مطالب پیشنهادی