ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

عقب نشینی اپل؛ اگر آپدیتی روی عملکرد آیفون تاثیر منفی بگذارد، کاربر متوجه می‌شود

دو سال پیش کند شدن آیفون‌ها سر و صدای زیادی به‌ پا کرد. اپل از زمان iOS 10.2.1 قابلیتی را در سیستم عاملش نهادینه کرده بود تا در صورت ضعف باتری، سیستم عامل کند شده و ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۲

دو سال پیش کند شدن آیفون‌ها سر و صدای زیادی به‌ پا کرد. اپل از زمان iOS 10.2.1 قابلیتی را در سیستم عاملش نهادینه کرده بود تا در صورت ضعف باتری، سیستم عامل کند شده و جلوی از کار افتادن زودهنگام موبایل گرفته شود. بنابراین آیفون برای حفظ میزان باتری، سرعت کلاک پردازنده را پایین می‌آورد و این موضوع روی سرعت گوشی نیز تاثیر منفی می‌گذاشت.

بلافاصله بعد از این اتفاق سازمان تنظیم بازار و رقابت انگلستان شروع به تحقیقات در این زمینه کرد و حالا پس از چند ماه، نتیجه این مذاکرات با اپل بالاخره مشخص شد؛ کمپانی سازنده آیفون عقب نشینی کرد و اگر آپدیتی روی عملکرد آیفون تاثیر منفی بگذارد، کاربر متوجه می‌شود:

برای اطمینان از اینکه سیاست‌های اپل مغایرتی با قوانین مصرف‌کننده ندارند، اپل موافقت کرد تا اطلاعات بیشتری پیرامون سلامت باتری و تاثیرات نرم افزاری که ممکن است گوشی‌‌ها داشته باشند، بدهد.

البته از زمان کند شدن آیفون‌های قدیمی، اپل ابزارها و پیشنهاداتی را در اختیار کاربران قرار داد تا با این مشکلات مواجه نشوند. با انتشار iOS.11.3 اپل گزینه‌ای با نام Peak Performance را اضافه کرد که انتخاب آن باعث می‌شد تا ریسک خاموش شدن‌های غیر منتظره موبایل کاهش پیدا کند.

از طرفی اپل در سال 2018 هزینه تعویض باتری برای کاربرانی که با مشکل باتری مواجه شدند را به 28 دلار کاهش داد. هزینه تعویض باتری الان برای آیفون‌های قدیمی 49 دلار هزینه دارد و دارندگان آیفون 10 نیز باید 69 دلار هزینه بپردازند. گزارشات نشان می‌دهند که در سال 2018 نزدیک به 11 میلیون کاربر باتری‌های آیفون‌شان را تعویض کردند؛ رقمی که در گذشته بین 1 تا 2 میلیون بود و مشخصا کاهش قیمت باتری‌ها توانست تاثیر خودش را بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی