ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین تصویر از کاکپیت تاکسی پرنده ایرباس منتشر شد

چند سالی است که شرکت ایرباس مشغول کار بر روی پروژه Vahana است که قصد آن ساخت تاکسی های پرنده خودکار با قابلیت حمل سرنشینان است. در واقع ایرباس قصد دارد تا سیستم خودران مشابه ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۵

چند سالی است که شرکت ایرباس مشغول کار بر روی پروژه Vahana است که قصد آن ساخت تاکسی های پرنده خودکار با قابلیت حمل سرنشینان است. در واقع ایرباس قصد دارد تا سیستم خودران مشابه با خودروهای خودران شرکت وایمو را به آسمان ببرد. در ماه ژانویه بود که این شرکت اولین طرح خود را از این درون (تاکسی پرنده خودکار) به ما نشان داد و حال طرحی از داخل کاکپیت این درون با نام Alpha Two منتشر شده است.

این کاکپیت تک سرنشین را باید مشابه با بازی های آرکید فضایی قلمداد کرد. سرنشین تقریبا به تمامی اطراف خود دید دارد و خبری از استیک کنترل این درون مشابه با آن چه که در هواپیماها وجود دارد نیست. یک صفحه نمایش دیجیتال نیز دقیقا در برابر دید سرنشین قرار دارد.

تاکسی پرنده

اولین تست رسمی این دورن با موفقیت پشت سر گذاشته شده است. البته این هواپیما تنها چند ثانیه در ارتفاع حدودا 5 متری پرواز کرده است و هنوز چندین سالی با عرضه مدل نهایی آن فاصله داریم. همین چند سال پیش ایده تاکسی پرنده خودران چندان قابل باور نبود اما با وجود شرکت هایی همچون ایرباس و بویینگ به عنوان بزرگ ترین تولید کنندگان هواپیما در جهان این دست از پروژه ها می تواند آینده را به خوبی به ما نشان دهند. این درون تمام الکتریکی توانسته بود به مدت 53 ثانیه بدون دخالت انسان به طور خودکار خود را کنترل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی