ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اس اس دی جدید گیگابایت
تکنولوژی

گیگابایت اولین حافظه SSD دنیا با پشتیبانی از PCIe 4.0 را معرفی کرد

گیگابایت اخیرا طی بیانیه خبری اعلام کرده اولین حافظه اس اس دی دنیا که از رابط کاربری PCIe 4.0 بهره مند است را هفته آینده در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی خواهد کرد. اس اس دی جدید گیگابایت ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

گیگابایت اخیرا طی بیانیه خبری اعلام کرده اولین حافظه اس اس دی دنیا که از رابط کاربری PCIe 4.0 بهره مند است را هفته آینده در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی خواهد کرد. اس اس دی جدید گیگابایت در صورتی که با پلتفرم سری 3000 رایزن AMD جفت شود قادر به نوشتن یا خواندن ترتیبی اطلاعات با حداکثر سرعت پنج گیگابایت بر ثانیه خواهد بود.

سرعت خواندن نوشتن این حافظه حداکثر به 5 گیگابایت بر ثانیه می رسد

گیگابایت یکی از بازیگران جدید بازار اس اس دی است و حافظه های این شرکت در حال حاضر تنها از کنترلرهای ساخت Phison استفاده می کنند. در نتیجه انتظار می رود اس اس دی PCIe 4.0 x4 آن ها نیز از کنترلر Phison PS5016-E16 که در نمایشگاه CES 2019 معرفی شده بود استفاده کند. البته در نظر داشته باشید گیگابایت استفاده از کنترلر جدید Phison را تایید نکرده است.

یکی از نکات جالب در بیانیه معرفی اس اس دی جدید گیگابایت این بود که کمپانی تایوانی اعلام کرده حافظه جدیدش تنها در دماهای پایین قابلیت رسیدن به سرعت خواندن و نوشتن 5 گیگابایت در ثانیه را خواهد داشت، یعنی برای دستیابی به حداکثر سرعت به یک سیستم خنک کنندگی اختصاصی نیاز است.

گفتنی است یک اس اس دی آزمایشی که برای نمایش قابلیت های کنترلر PS5016-E16 استفاده شده بود نهایتا موفق به رسیدن به سرعت خواندن نوشتن 4.2 گیگابایت بر ثانیه شد. با توجه به اعداد و ارقام اعلام شده توسط گیگابایت به نظر می رسد Phison توانایی های کنترلر جدیدش را در کمتر از 6 ماه به طرز چشمگیری افزایش داده است.

اس اس دی جدید گیگابایت

استاندارد PCIe 4.0 از این جهت مهم است که پهنای باند استاندارد قبلی یعنی PCIe 3.0 را دو برابر کرده و از 8GT/s به 16GT/s (میلیارد انتقال بر ثانیه) می رساند. این بدان معناست که حافظه هایی که از استاندارد PCIe 4.0 پشتیبانی می کنند می توانند به سرعت انتقال 31.5 گیگابایت در ثانیه دست پیدا کنند در حالی که این عدد برای استاندارد قبلی 15.75 گیگابایت بر ثانیه بود.

نمایشگاه کامپیوتکس تایوان از تاریخ 7 تا 11 خرداد در شهر تایپه برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی