ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو با همکاری کوالکام از نخستین لپتاپ 5G دنیا رونمایی کرد

امروز در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان، شرکت لنوو با همکاری کوالکام از لپتاپ 5G خود با نام موقت «Project Limitless» رونمایی کرد که قرار است در سال 2020 وارد بازار شود. طراحی لپتاپ جدید لنوو شباهت ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

امروز در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان، شرکت لنوو با همکاری کوالکام از لپتاپ 5G خود با نام موقت «Project Limitless» رونمایی کرد که قرار است در سال 2020 وارد بازار شود.

لپتاپ 5G

طراحی لپتاپ جدید لنوو شباهت زیادی با محصولات 2در1 سری یوگا دارد که به یک لولای مخصوص با قابلیت چرخش به پشت مجهز شده و از دکمه های کیبورد مقعر بهره می برد. البته طبق اطلاعات موجود، احتمالاً این طراحی تا سال 2020 دستخوش تغییراتی خواهد شد.

اسنپدراگون 8cx از هشت هسته 2.8 گیگاهرتزی بهره می‌برد

از نظر سخت افزاری، لپتاپ 5G لنوو به یک چیپست 7 نانومتری اسنپدراگون 8cx مجهز شده که با هشت هسته Kryo 495 و 10 مگابایت حافظه کش، نسبت به سایر لپتاپ های مبتنی بر پردازنده های ARM عملکرد بهتری خواهد داشت. در ضمن برای پردازش امور گرافیکی نیز از چیپ Adreno 680 Extreme استفاده شده که به گفته کوالکام، دوبرابر قوی تر از نمونه به کار رفته در اسنپدراگون 850 خواهد بود.

لپتاپ 5G

همان طور که انتظار می رود، لپتاپ 5G لنوو یک کامپیوتر همیشه روشن (مانند گوشی) است که مصرف باتری آن به مراتب کمتر از لپتاپ های مجهز به پرازنده های اینتل بوده و می تواند تا ساعت ها استفاده از ویندوز 10 مایکروسافت و نرم افزارهای کاربردی آن را ممکن کند.

البته باید در نظر داشت که هنوز تمام اپلیکیشن های ویندوزی برای استفاده توسط پردازنده های ARM بهینه نشده اند و به همین خاطر، برخی از این نرم افزارها توسط یک ایمولاتور (شبیه ساز) در لپتاپ های همیشه روشن اجرا می شوند. در چنین شرایطی، فشار بیشتری بر دوش پردازنده خواهد بود که کوالکام در این زمینه قول عملکرد بی نقص را داده است.

لپتاپ 5G

اما شاید مهم ترین ویژگی محصول مشترک لنوو و کوالکام، قابلیت اتصال آن به شبکه 5G باشد که توسط مودم X55 کوالکام ممکن شده و 7 گیگابیت در ثانیه را به کاربر ارائه می دهد. در کنار اینترنت پرسرعت، پشتیبانی از PCI-E 3.0، خروجی تصویر 4K، پورت USB 3.1 و USB-C نیز در اسنپدراگون 8cx پیش بینی شده که تولید یک لپتاپ استاندارد را ممکن می کنند.

گفتنی است شرکت سازنده اطلاعات بیشتری از لپتاپ 5G خود منتشر نکرده و فعلاً باید منتظر اسم نهایی این محصول به همراه سایر مشخصات و البته قیمت آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Daniel
    Daniel | ۶ خرداد ۱۳۹۸

    لپ تاپ بسیار زیبایی هست، اما نرم افزار هایی که من استفاده می کنم از پردازنده آرم پشتیبانی نمی کنن
    با Ice lake بود خوب میشد

مطالب پیشنهادی