ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارسال فایل
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه‌ ابزار: پنج اپلیکیشن جایگزین SHAREit برای ارسال پرسرعت فایل

چه iOS را دوست داشته باشیم و چه اندروید، همه ما گاهی در موقعیتی قرار می‌گیریم که به ایجاد تعامل میان این دو احتیاج پیدا می‌کنیم؛ خصوصا برای ارسال فایل که نیاز به ابزاری اختصاصی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

چه iOS را دوست داشته باشیم و چه اندروید، همه ما گاهی در موقعیتی قرار می‌گیریم که به ایجاد تعامل میان این دو احتیاج پیدا می‌کنیم؛ خصوصا برای ارسال فایل که نیاز به ابزاری اختصاصی دارد. احتمالا اولین اپلیکیشنی که برای این کار به ذهنتان می‌رسد، SHAREit باشد.

در این که SHAREit فوق‌العاده است شک نداریم. اما وجود تبلیغات ریز و درشت در آن یکی از مسائل آزاردهنده‌ای است که هنگام ارسال فایل با اپلیکیشن به آن بر می‌خورید. خوشبختانه گزینه‌های جایگزین برای SHAREit کم نیستند.

اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارند که قادرند وظیفه ارسال فایل میان آی او اس، اندروید و ویندوز را از طریق وای فای (و بدون مصرف اینترنت) برایتان انجام دهند. در این مقاله جعبه ابزار با پنج مورد از آن‌ها آشنا می‌شویم.

Xender

ارسال فایل

زندر برای تمام پلتفرم‌ها منتشر شده و یکی از بهترین جایگزین‌های SHAREit به شمار می‌رود. با این اپ می‌توانید انواع فایل، عکس، ویدیو، فایل صوتی و فایل‌های آفیس را با دیگران به اشتراک بگذارید. زندر یک مدیا پلیر درون‌برنامه‌ای هم دارد که می‌تواند برایتان به پخش فایل‌های صوتی بپردازد.

درست مثل SHAREit، زندر هم از اشتراک‌گذاری گروهی فایل پشتیبانی می‌کند و قادر است این کار را برای حداکثر چهار دیوایس انجام دهد. خوشبختانه محیط اپلیکیشن بسیار ساده است و خیلی سریع کار با آن را یاد می‌گیرید.

زندر دارای نرم‌افزار اختصاصی ویندوز هم هست. هر چند شاید به دلیل وجود اپلیکیشن تحت وب نیازی به نصب آن نداشته باشید.

Xender

Xender

سازنده: Xender (HK) Limited قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 70 / 17 مگابایت زبان:

Zapya

ارسال فایل

زاپیا یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مشهور تبادل فایل است که تا پیش از آمدن SHAREit محبوبیت زیادی داشت. با این اپ می‌توانید تمام فایل‌ها از فرمت‌های مختلف را بدون محدودیت حجمی به دیگران بفرستید. ضمنا زاپیا یک موزیک پلیر و ویدیو پلیر درون‌برنامه‌ای هم در اختیارتان قرار می‌دهد.

زاپیا امکانات جالبی در اختیارتان می‌گذارد، از جمله اینکه می‌توانید از طریق موقعیت GPS به افرادی که نزدیکتان هستند فایل بفرستید، گوشی را برای برقراری اتصال بلرزانید و به امکان اشتراک‌گذاری گروهی فایل دسترسی داشته باشید.

همچنین زاپیا امکان تهیه پشتیبان از گوشی را هم به شما می‌دهد تا کار انتقال به گوشی جدید را به سرعت انجام دهید. به جز این یکی دیگر از امکانات زاپیا تماشای تصاویر دوربین از راه دور است که می‌شود از این قابلیت به عنوان مانیتور نوزاد استفاده کرد.

این اپلیکیشن برای ویندوز و مک هم در دسترس است، هر چند همیشه می‌توانید از نسخه تحت وب آن نیز استفاده کنید.

Zapya

Zapya

سازنده: .Dewmobile, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 110 / 11 مگابایت زبان:

Feem V4

ارسال فایل

محیط کاربری FEEM V4 با SHAREit و سایر اپلیکیشن‌های تبادل فایل تفاوت اساسی دارد. اما این موضوع باعث نمی‌شود که به اندازه سایر اپ‌ها در استفاده از آن لذت نبرید.

FEEM V4 محیطی می‌سازد که در آن بتوانید با افراد صاحب دیوایس هوشمند اطرافتان چت و گفتگو کنید، درست مثل یک اپلیکیشن پیام‌رسان. در واقع شما فایل‌ها را در محیطی چت مانند به اشتراک خواهید گذاشت.

وقتی اپلیکیشن اندروید را اجرا می‌کنید، اپلیکیشن iOS بلافاصله آن را تشخیص می‌دهد. بنابراین نیازی نیست که بخواهید QR Code ای را اسکن کرده یا کار دیگری انجام دهید. فقط کافیست فایل مد نظرتان را انتخاب کنید و برای فرد مقابل بفرستید.

FEEM V4 اپلیکیشن‌های ویندوز و مک هم دارد.

Feem V4

Feem V4

سازنده: FeePerfect AG قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 45.5 / 10 مگابایت زبان:

Send Anywhere

ارسال فایل

Send Anywhere نه تنها اجازه می‌دهد که فایل‌ها را از طریق یک شبکه وای فای واحد با مردم اطرافتان به اشتراک بگذارید، بلکه امکان ارسال فایل برای هر کسی را هم فراهم می‌کند.

روش ارسال فایل با Send Anywhere بدین صورت است که فرد گیرنده فایل باید یک رمز عبور 6 رقمی را در اپلیکیشن خود وارد کند. ضمنا مواقعی که تبادل همزمان فایل ممکن نیست، می‌توان لینکی برای تبادل فایل ایجاد کرد.

تنها ایراد وارد به اپلیکیشن اینجاست که حتما نیاز به اینترنت دارد. Send Anywhere از تکنولوژی وای فای دایرکت استفاده نمی‌کند بنابراین سرعت ارسال فایل در آن کمتر از سایر اپلیکیشن‌هاست. اما از سوی دیگر در تمام پلتفرم‌ها می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

جالب است بدانید که Send Anywhere حتی دارای یک افزونه کروم و پلاگین وردپرس هم هست.

Send Anywhere

Send Anywhere

سازنده: .ESTmob Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 135 / 23 مگابایت زبان:

انتقال فایل از آیفون و آیپد به رایانه

ارسال فایل

به دلیل محدودیت‌های سیستم عامل iOS، انتقال مستقیم فایل از این پلتفرم روی رایانه در مقایسه با اندروید هیچ وقت کار آسانی نبوده. اما اگر خواستید این کار را انجام بدهید، ما اپلیکیشن Documents از تیم Readdle را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این اپلیکیشن نه فقط ابزار خوبی برای ارسال سریع فایل است بلکه می‌توانید روی آن به عنوان یک پی دی اف خوان و استخراج‌کننده فایل‌ زیپ خوب هم حساب باز کنید. همچنین Documents دارای مدیاپلیر درون‌برنامه‌ای هم هست.

Documents

Documents

سازنده: .Readdle Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 141.3 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • M Hossein
    M Hossein | ۹ خرداد ۱۳۹۸

    Google Files بهترین جایگزین برای انتقال فایل هست. سرعتش بسیار سریعه، سریعم وصل میشه و رابط کاربری این فایل منیجر با قابلیت انتقال فایل حرف نداره

    • آریا
      آریا | ۹ خرداد ۱۳۹۸

      دقیقا

  • min
    min | ۹ خرداد ۱۳۹۸

    اپلیکیشن ارسال فایل بین کامپیوتر و گوشی بهتر از *Documents* محاله وجود داشته باشه محال
    واقعا اعجوبست!

    • bitareader
      bitareader | ۹ خرداد ۱۳۹۸

      به کامپیوتر ویندوزی هم میشه باهاش فایل منتقل کرد؟ من این اپ رو روی آیفون و آیپد دارم ولی نسخه ویندوز نداره ظاهرا.

      • bitareader
        bitareader | ۹ خرداد ۱۳۹۸

        راهش رو پیدا کردم. از طریق وایفای ترنسفر داخل اپ میشه به ویندوز وصل شد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی