ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Aero 15 جدید
تکنولوژی

نسل جدید Aero 15 گیگابایت با پنل OLED بهترین گزینه برای تدوین گران خواهد بود

استفاده از پنل های OLED روی لپ تاپ ها در سال 2019 اتفاق جدیدی نیست، کما اینکه ایسوس نیز با معرفی لپ تاپ ZenBook Pro Duo تمام قوائد را بر هم زد؛ حالا در نمایشگاه ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

استفاده از پنل های OLED روی لپ تاپ ها در سال 2019 اتفاق جدیدی نیست، کما اینکه ایسوس نیز با معرفی لپ تاپ ZenBook Pro Duo تمام قوائد را بر هم زد؛ حالا در نمایشگاه کامپیوتکس گیگابایت آخرین شرکتی است که به این ترند می پیوندد و Aero 15 جدید را به یک صفحه نمایش 4K ساخت سامسونگ مجهز کرده. از دیگر مشخصات این دستگاه پر قدرت می توان به پردازنده هشت هسته ای Core i9 9980HK، گرافیک انویدیا RTX 2080 با معماری Max-Q، رم DDR4 2666 مگاهرتزی و حافظه SSD پر سرعت اشاره کرد.

پنل سامسونگ مورد استفاده در این لپ تاپ صد درصد گاموت رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد

اما نکته اصلی که گیگابایت رویش مانور می دهد کالیبره شدن این صفحه نمایش با استاندارد X-Rite پنتون پیش از ترک کارخانه است. این یعنی صفحه نمایش Aero 15 جدید صد درصد گاموت رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد که در کنار استاندارد HDR 400 برای تولید کنندگان محتوای تصویری بهترین گزینه خواهد بود.

Aero 15 جدید

دیگر قابلیت این لپ تاپ که برای تولیدکنندگان محتوا بسیار کاربردی خواهد بود تجهیزش به درگاه کارت حافظه SD با استاندارد UHS-II است که سرعت خوانشی برابر 300 مگابایت بر ثانیه برای کاربران فراهم می کند که تقریبا سه برابر سرعت استاندارد UHS-I است.

Aero 15 جدید

علاوه بر این به دلیل بهره مندی این دستگاه از هوش مصنوعی Azure مایکروسافت، Aero 15 قدرت پردازنده و کارت گرافیک را به نسبت استفاده کاربر بهینه می کند و طبق گفته گیگابایت همین موضوع باعث می شود برنامه ای چون Adobe Premiere Pro روی Aero 15 جدید 20 تا 40 درصد سریع تر از رقبا اجرا شود.

Aero 15 جدید

گیگابایت سیستم خنک کنندگی Aero 15 جدید را نیز به دو فن، 5 لوله انتقال حرارت و 11 ورودی و خروجی هوا مجهز کرده تا لپ تاپ زیر فشار هم خنک و ساکت باقی بماند.

Aero 15 جدید

در قسمت ارتباطات هم گیگابایت چیزی کم نگذاشته و Aero 15 جدید را به وای فای 6، بلوتوث 5، پورت LAN RJ-45، سه پورت USB 3.1 نسل اول، دو پورت USB C یکی با پشتیبانی از تاندربولت 3 و دیگری با پشتیبانی از Display Port 1.4، پورت HDMI 2.0 و جک هدفون مجهز کرده.

Aero 15 جدید

 

کیبورد هم مثل همیشه از نورپردازی RGB برخوردار است اما وبکم در جایگاه قبلی یعنی بالای کیبورد باقی مانده و خبری از زاویه های خوب هنگام مکالمات اسکایپ نخواهد بود، البته مدل جدید در راستای حفظ حریم خصوصی از یک درپوش روی وبکم برخوردار است.

Aero 15 جدید

برای افرادی که از این لپ تاپ برای گیمینگ استفاده می کنند هم گیگابایت علاوه بر پنل 4K سامسونگ، امکان انتخاب پنل LCD فول اچ دی با نرخ بروز رسانی 240 هرتزی را هم فراهم کرده که البته انتخاب کارت گرافیکش محدود به RTX 2070 Max-Q انویدیاست. علاوه بر Aero 15 جدید مدل Aero 17 هم در راه است که با پنل LCD 4K HDR یا LCD 144 هرتزی قابل سفارش خواهد بود.

Aero 15 جدید

گفته شده Aero 15 جدید حداقل قیمتی برابر 1900 دلار خواهد داشت که البته این مدل فاقد پنل سامسونگ است. اگر منتظر اطلاعات بیشتری در این باره هستید باید تا ماه بعد که گیگابایت جزییات قیمت گذاری و مدل ها را منتشر می کند منتظر بمانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی