ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Volkswagen-Aurora (4)
خودرو

چالش های فنی فولکس واگن؛ از اختلاف با سامسونگ تا توسعه تکنولوژی هولوگرام

شرکت فولکس واگن اخیرا نسخه ای کانسپت از گلف GTI با پسوند Aurora معرفی کرده است. این هاچ بک کانسپت به موتور 2 لیتری 375 اسب بخاری مجهز شده و به نوعی علاقه مندان صدا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۵

شرکت فولکس واگن اخیرا نسخه ای کانسپت از گلف GTI با پسوند Aurora معرفی کرده است. این هاچ بک کانسپت به موتور 2 لیتری 375 اسب بخاری مجهز شده و به نوعی علاقه مندان صدا و موسیقی را نشانه گرفته؛ چرا که یک سیستم صوتی پیشرفته 3500 واتی در آن به چشم می خورد.

Volkswagen-Aurora (3)

اما آنچه که گلف GTI Aurora را متمایز می کند، نه قدرت موتور و سیستم صوتی، بلکه بهره گیری از دکمه های کنترلی مبتنی بر هولوگرام در آن است. این دکمه های سه بعدی در قسمت عقب خودرو به نمایش گذاشته شده و برای کنترل سیستم صوتی کاربرد دارند.

Volkswagen-Aurora (6)

به گفته فولکس واگن برای مشاهده و کار با این دکمه ها کاربران نیازی به استفاده از عینک، دستکش یا مواردی از این دست ندارند، هر چند ژرمن ها از اشاره به جزئیات دقیق تکنولوژی خود خودداری کرده اند.

با وجود جذابیت ایده دکمه های هولوگرافیک برای کنترل اجزایی مثل سیستم صوتی، فولکس واگن فعلا برنامه ای برای بکارگیری از این تکنولوژی در محصولات خود ندارد.

دلیل این امر واضح است، چرا که در زمان فعلی هولوگرام یک تکنولوژی گران قیمت و کمیاب محسوب می شود؛ همچنین علامت سوال هایی در برابر میزان کارایی و امکان پیاده سازی این تکنولوژی وجود دارد.

Volkswagen-Aurora (3)

موضوع دیگر اینکه قرار دادن دکمه های هولوگرافیک در جایی مثل صندوق عقب که فضای خالی و خلوت زیادی دارد، کار آسانی است؛ ولی مسلما تعبیه کنترلرهای این چنینی در داشبورد یا بخش های شلوغ دیگر با دشواری هایی همراه است. در هر صورت ایده فولکس واگن را می توان پیش نمایشی از آینده دانست.

خبر دیگر در رابطه با شرکت فولکس واگن اینکه این کمپانی آلمانی اخیرا اعلام کرده خود را برای توزیع مجدد بودجه عظیم 50 میلیارد یورویی که برای تامین باتری خودروهای برقی کنار گذاشته شده، آماده می کند.

پیش از این فولکس واگن با سامسونگ به توافقاتی رسیده بود، اما ظاهرا ژرمن ها در رابطه با پتانسیل ها و توانمندی های این شرکت کره ای در تامین باتری های مورد نیاز خود دچار تردید شده اند.

در مذاکرات اولیه سامسونگ با تامین 20 گیگاوات ساعت باتری موافقت کرده بود. این رقم معادل 200 هزار خودرو با باتری 100 کیلووات ساعتی است. در حال حاضر  قوی ترین نسخه از تسلا مدل S و X به باتری هایی با ظرفیت مشابه مجهز بوده و می توانند با یک بار شارژ تا 300 مایل (معادل 480 کیلومتر) را پشت سر بگذارند.

گزارش نشریه Automotive News حکایت از آن دارد که در جریان مذاکرات اختلاف نظرهایی بر سر برنامه ریزی برای حجم تولید بین مقامات فولکس واگن و سامسونگ پیش آمده و نهایتا کره ای ها با پس گذاشتن، بجای 20 گیگاوات ساعت، به رقمی کمتر از 5 گیگاوات ساعت تاکید کرده اند.

حتما می دانید که شرکت فولکس واگن پس از رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان گازهای آلاینده خروجی، با تدوین یک استراتژی جدید به سرعت تغییر مسیر داده و خود را برای عرضه انبوهی از مدل های تمام الکتریکی آماده می کند.

volkswagen-id_buzz_concept

طبق نقشه راه کنونی، تا سال 2028 گروه فولکس واگن 70 خودروی کاملا برقی به جمع محصولات خود اضافه خواهد کرد. این خودروها حامل برندهای دیگری مثل پورشه و آئودی خواهند بود.

هاچ بک ID.3 طلایه دار مدل های الکتریکی فولکس واگن به شمار می رود. این شرکت فروش سالانه یک میلیون دستگاه ID.3 تا سال 2025 را هدفگذاری کرده است.

فولکس واگن

بد نیست اشاره کنیم به دلیل گرایش روز افزون خودروسازان به سمت مدل های هیبریدی و برقی، تامین باتری مورد نیاز رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک چالش بزرگ است، زیرا تنها چند شرکت انگشت شمار در زمینه تولید باتری های لیتیوم یونی مشغول بوده و محدودیت هایی نیز در رابطه با تهیه مواد خام مورد استفاده در باتری وجود دارد.

چندی پیش تسلا هنگام سرعت بخشیدن به تولید مدل 3 با مشکل کمبود باتری مواجه شده بود. این اتفاق در حالی رخ داد که تسلا دارای کارخانه های اختصاصی ساخت باتری بوده و با شرکت پاناسونیک نیز همکاری دارد. در آن مقطع خودروساز کالیفرنیایی ناتوانی پاناسونیک در تامین باتری را یکی از عوامل بازدارنده در افزایش شتاب تولید و تحویل مدل 3 اعلام کرد.

گفتنی است فولکس واگن علی رغم اختلاف نظرها با سامسونگ، هنوز این شرکت را جزو تامین کنندگان اصلی باتری های خود می داند. به غیر از سامسونگ، ال جی Chem و SK Innovation دیگر شرکت هایی هستند که باتری محصولات فولکس واگن برای بازار اروپا را تامین خواهند کرد. خودروهای برقی مخصوص چین نیز به باتری های ساخت شرکت CATL مجهز خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی