ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وای فای خصوصی در کوبا
تکنولوژی

کوبایی ها از این پس می توانند روتر و وای فای خصوصی خود را داشته باشند

اگر همین حالا در کوبا قصد اتصال به اینترنت را داشته باشید باید به یکی از هات اسپات های مورد تایید دولت این کشور بروید، با استفاده از روترهای غیرقانونی هات اسپات بدون مجوز خودتان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

اگر همین حالا در کوبا قصد اتصال به اینترنت را داشته باشید باید به یکی از هات اسپات های مورد تایید دولت این کشور بروید، با استفاده از روترهای غیرقانونی هات اسپات بدون مجوز خودتان را بسازید یا با کمک ارتباط گران قیمت 3G موبایل خود، هات اسپات ایجاد کنید. اما طبق گزارشی که اسوشیتد پرس منتشر کرده این محدودیت ها به زودی در کوبا از بین می روند و مردم میتوانند وای فای خصوصی خود را داشته باشند.

وزارت ارتباطات کوبا روز چهارشنبه این هفته اعلام کرد که دولت این کشور به مردم اجازه خواهد داد شبکه های وای فای خصوصی خود را در خانه راه اندازی کنند. شرکت مخابراتی Etecsa که به دولت کوبا تعلق دارد و در حال حاضر تنها ارائه دهنده اینترنت در این جزیره است همچنان بی رقیب به فعالیت خود ادامه می دهد هرچند که گفته شده این کشور سیاست های تازه ای را برای برداشتن ممنوعیت واردات روتر به منظور استفاده شخصی تدوین خواهد کرد.

وای فای خصوصی در کوبا
کوبا به لحاظ تاریخی یکی از محدودکننده ترین قوانین را در مورد اینترنت دارد اما در سال های اخیر این کشور دستخوش تغییراتی پیوسته و البته آهسته در این زمینه شده است و مردم آن حالا قرار است به شیوه ای که قبلا اجازه اش را نداشتند به اینترنت متصل شوند. جالب آنکه تازه چند ماه است کوبایی ها به اینترنت موبایل روی گوشی های خود دسترسی پیدا کرده اند.

کوبایی ها تازه چند ماه است که به اینترنت موبایل دسترسی پیدا کرده اند


طبق گزارشی که نشریه آلمانی دویچوله منتشر رده تغییرات به وجود آمده حول قوانین استفاده از وای فای خصوصی در نهایت میتواند به گشایش کافه های اینترنتی در این کشور منتهی شود هرچند که این صرفا یک پیش بینی است. کافه های اینترنتی وابسته به دولت کوبا نخستین بار در سال ۲۰۱۳ شروع به کار کردند اما هزینه استفاده از خدمات آنها به قدری بالاست که هنوز بسیاری از کوبایی ها توانایی تامین آن را ندارند.
یک بسته دیتای ۶۰۰ مگابایتی شرکت Etecsa در این کشور ۷ دلار هزینه روی دست مشترکانش می گذارد حال آنکه متوسط حقوق کوبایی ها ۳۰ تا ۵۰ دلار در ماه است.

بسته دیتای ۶۰۰ مگابایتی در کوبا ۷ دلار قیمت دارد

دویچوله در گزارش خود آورده است:

وزارت ارتباطات کوبا ضمن اعلام این خبر مدعی شد که تغییرات به کامپیوتری شدن جامعه منجر می شوند و روی سلامت شهروندان، حاکمیت کوبا و موضوع پیشگیری از اثرات مضر پرتوهای غیریونیزه اثر می گذارند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی گوگل تلاش کرد که پایگاه خود را در کوبا راه اندازی کند و پیش از آن نیز باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا قدم هایی را برای عادی سازی روابط با این کشور برداشت اما کوبا همواره نسبت به تحت کنترل درآمدن زیرساختهای ارتباطی اش توسط بیگانه ها نگران بوده و البته این نگرانی ها هم بی راه نبوده چراکه بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ دولت آمریکا با ایجاد یک شبکه اجتماعی کوبایی به نام ZunZuneo که از طریق پیامک کار می کرد تلاش نمود تا مردم را علیه دولت کوبا تحریک کند.

وای فای خصوصی در کوبا

این برنامه که متولی اش هم آژانس توسعه بین الملل آمریکا بود کمی بعد متوقف شد اما تا سال ۲۰۱۴ که اسوشیتد پرس گزارش مربوط به آن را منتشر کرد علنی نشد. گوگل نیز چند ماه پیش توافقی را برای ایجاد ارتباط اینترنتی مختص به خود با دولت کوبا به امضا رساند هرچند که جزئیات آن هنوز در هاله ای از ابهام است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Armin Khani
    Armin Khani | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

    متوسط حقوق کوبایی ها ۳۰ تا ۵۰ دلار در ماه است؟؟؟؟؟ اینا چجوری زندگی میکنن؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی