ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قانون ضد انحصار
تکنولوژی

وزارت دادگستری آمریکا گوگل را به خاطر انحصارطلبی مورد پیگرد قرار می‌دهد

گوگل احتمالا به زودی از طرف وزارت دادگستری آمریکا به منظور بررسی نقض قانون ضد انحصار تحت بررسی و پیگرد قرار خواهد گرفت. بررسی‌ها عمدتا در رابطه با فعالیت‌های این کمپانی در بخش موتور جستجو ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

گوگل احتمالا به زودی از طرف وزارت دادگستری آمریکا به منظور بررسی نقض قانون ضد انحصار تحت بررسی و پیگرد قرار خواهد گرفت. بررسی‌ها عمدتا در رابطه با فعالیت‌های این کمپانی در بخش موتور جستجو و احتمالا سایر قسمت‌های نرم‌افزاری و سرویس‌های آن خواهد بود.

وال استریت ژورنال گزارش داده که وزارت دادگستری طی هفته‌های اخیر در حال آماده‌سازی این پرونده بوده و سایر رسانه‌های آمریکایی مثل واشنگتن پست، نیویورک تایمز و بلومبرگ هم تشکیل چنین پرونده‌ای برای بررسی عدم تبعیت این شرکت از قانون ضد انحصار را تائید کرده‌اند.

منابع ناشناس گزارش داده‌اند که کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در کنار وزارت دادگستری به بررسی این پرونده کمک می‌کند. پیشتر در سال 2011 کمیسیون تجارت فدرال به خاطر کوکی‌های ردگیرنده‌ای که گوگل در مرورگر سافاری اپل قرار داده بود پرونده‌ای برای گوگل تشکیل داد که در نهایت یک سال بعد با پرداخت جریمه‌ای 22.5 میلیون دلاری از طرف گوگل ختم شد. این مبلغ بیشترین جریمه‌ای بود که FTC تا به حال در دادگاه به عنوان جریمه دریافت کرده بود.

قانون ضد انحصار

با این وجود جریمه گوگل در آن سال در مقایسه با جریمه‌هایی که اخیرا از طرف اتحادیه اروپا برای سه پرونده ضد انحصار دیگر برای این کمپانی تعیین شد، بسیار ناچیز به نظر می‌رسد. این اتحادیه گوگل را به خاطر فعالیت‌های موتور جستجو، نرم‌افزارهایی که این شرکت با لایسنس اندروید استاندارد خود به صورت پکیج عرضه می‌کند و همچنین قراردادهای ضد رقابتی با مشتریان، به پرداخت مبلغ 9.3 میلیارد دلار جریمه کرده است.

البته FTC بار دیگر در سال 2013 به اتهام نقض وسیع قانون ضد انحصار گوگل را مورد پیگرد قرار داد اما بدون پیگیری‌های بیشتر، این پرونده را مدتی بعد مختومه اعلام کرد.

فعلا مشخص نیست که وزارت دادگستری این پیگیری‌ها را دقیقا روی چه قسمت‌هایی از تجارت گوگل دنبال خواهد کرد و اینکه آیا تحقیقات بخش ضد انحصار اتحادیه اروپا را ادامه خواهد داد یا خیر. به هرحال وقتی صحبت از بازار رقابتی باشد، قوانین آمریکا نسبت به اروپا ملایم‌تر هستند و دقیقا به همین دلیل است که کمپانی‌هایی مثل گوگل و فیس‌بوک بدون روبه رو شدن با مشکلات رگولاتوری خاصی به چنین رشد عظیمی رسیده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی