ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسوف
علمی

اولین ویدیوی موجود از کسوف با عمر یک قرن منتشر شد [تماشا کنید]

اولین ویدیویی که در تاریخ از یک کسوف ضبط شده اکنون در یوتیوب برای تماشا در دسترس قرار گرفته است. این کلیپ که 1 دقیقه و 8 ثانیه طول می‌کشد روند اصلی خورشیدگرفتگی را نشان ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

اولین ویدیویی که در تاریخ از یک کسوف ضبط شده اکنون در یوتیوب برای تماشا در دسترس قرار گرفته است. این کلیپ که 1 دقیقه و 8 ثانیه طول می‌کشد روند اصلی خورشیدگرفتگی را نشان داده و دقیقا از زمانی که ماه روی خورشید را می‌پوشاند تا ابتدای کنار رفتن آن را به تصویر می‌کشد.

این کسوف در 28 ماه می 1900 اتفاق افتاد و در ایالت کارولینای شمالی توسط اتحادیه نجوم بریتانیا ضبط شد. Nevil Maskelyne این ویدیو را با نصب یک مبدل دید تلسکوپی روی دوربینش، ضبط کرد. درواقع این روش تصویربرداری از خورشیدگرفتگی را آسانتر می‌کرد.

پیش از اینکه این ویدیو برای بازدید در دسترس قرار بگیرد، در آرشیوهای جامعه نجوم سلطنتی نگهداری می‌شد. بر اساس گفته‌های این مجمع این ویدیو حاصل دومین تلاش Maskelyne برای به تصویر کشیدن خورشیدگرفتگی بوده، چرا که اولین ویدیویی که او در سال 1898 از این رویداد طبیعی ضبط کرد در همان زمان به سرقت رفت.

سازمان BFI که یک ارگان خیریه است و فیلم‌های با ارزش را نگهداری و حفظ می‌کند، این ویدیو را با کیفیت 4K بازسازی کرد که البته در یوتیوب فقط تا کیفیت 720p قابل مشاهده است. تیم BFI فریم‌ها را تک به تک بازسازی و زمان‌دهی کردند تا ویدیو به شکل استانداردی قابل دیدن باشد.

البته مشخصا امروزه فیلمبرداری از کسوف بسیار آسانتر شده. آخرین باری که این پدیده در آمریکا مشاهده شد سال 2017 بود که 215 میلیون نفر آن را به صورت زنده تماشا کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی