ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لغو قرارهای کاری با شهروندان ایالات متحده و اخراج کارمندان آمریکایی توسط هواوی

بر اساس اخبار منتشر شده از چین، کمپانی هواوی اخیراً به کارمندان خود دستور داده تمام قرارهای کاری و ملاقات های خود با آمریکایی ها را لغو کنند. شرکت چینی همچنین پیرو افزایش تنش ها ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

بر اساس اخبار منتشر شده از چین، کمپانی هواوی اخیراً به کارمندان خود دستور داده تمام قرارهای کاری و ملاقات های خود با آمریکایی ها را لغو کنند. شرکت چینی همچنین پیرو افزایش تنش ها با دولت ترامپ، تعداد زیادی از کارمندان آمریکایی خود را اخراج کرده و به ایالات متحده فرستاده است.

تصمیم اخیر هواوی در حالی اتخاذ شده که روابط میان چین و ایالات متحده رو به وخامت بوده و جنگ تجاری این دو کشور (که هواوی یکی از بازیگران اصلی آن است) بیش از پیش شدت گرفته است.

وزارت تجارت چین لیستی از شرکت‌های خارجی غیر قابل اعتماد تهیه می‌کند

در این بین دنگ ونشوان رئیس واحد برنامه ریزی استراتژیک هواوی درباره رویکرد جدید شرکت اظهار داشته شهروندان آمریکایی که در واحد تحقیق و توسعه مشغول کار بودند، با اعلام تحریم های جدید ایالات متحده (که انتقال هر نوع فناوری به هواوی بدون اجازه مستقیم دولت را ممنوع کرده) از کار مرخص شده اند.

ترامپ و هواوی

طبق گزارشات، در زمان اعلام تحریم ها یک کارگاه آموزشی در مقر هواوی در حال برگزاری بود که پس از اعلام خبر، کارگاه بلافاصله تعطیل و از آمریکایی های حاضر خواسته شد لپتاپ های خود را جمع آوری کرده و محل شرکت را ترک کنند.

لازم به ذکر است که وزیر تجارت چین نیز اخیراً در پاسخ به تحریم های ایالات متحده، از تدوین فهرستی از شرکت های خارجی «غیر قابل اعتماد» خبر داد که کارکردی مشابه تحریم ها داشته و برقراری ارتباط تجاری با آنها را به منظور حفظ منافع ملی، برای شرکت های چینی ممنوع می کند.

گفتنی است به اعتقاد وزارت تجارت چین، شرکت هایی غیر قابل اعتماد هستند که قادر به پیروی از قوانین بازار نبوده و نتوانند تعهدات خود نسبت به طرف چینی را بر اساس قرارداد تأمین نمایند یا به دلایل غیر تجاری، از انجام تعهدات خود شانه خالی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی