ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

پیامد جدید تحریم: هواوی تأسیسات کابل کشی زیردریایی خود را می‌فروشد

هواوی سال‌هاست با نگرانی‌هایی اساسی در مورد امنیت تجهیزات شبکه‌ای خود دست و پنجه نرم می‌کند، و قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های دولت آمریکا این نگرانی‌ها را به اوج خود رسانده است. در همین راستا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

هواوی سال‌هاست با نگرانی‌هایی اساسی در مورد امنیت تجهیزات شبکه‌ای خود دست و پنجه نرم می‌کند، و قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های دولت آمریکا این نگرانی‌ها را به اوج خود رسانده است. در همین راستا شرکت چینی برای کاهش فشارها مجبور شده یکی از کسب و کارهای زیر مجموعه خود که در زمینه عملیات کابل کشی زیر دریا فعالیت می‌کرد را به فروش برساند.

شرکت Huawei Marine Systems که هواوی 51 درصد از سهام آن را در اختیار دارد، مدت‌هاست در زمینه تعبیه کابل‌های فیبر نوری زیر دریا و در سطح بین قاره‌ای فعالیت می‌کند؛ دقیقا همان کاری که مایکروسافت، فیسبوک و گوگل انجام می‌دهند.

این شرکت که در سال 2009 کار خود را آغاز کرده، تا امروز در بیش از 90 پروژه کابل کشی شرکت داشته و در مجموع 50 هزار کیلومتر کابل فیبر نوری را در دریاها گسترش داده است. با این وجود، شهرت بد هواوی که بعضی آن را یک شرکت جاسوسی می‌دانند و از سوی دیگر قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های آمریکا، به ضررش تمام شده و باعث گشته که Huawei Marine Systems در عقد قرارداد با سایر شرکت‌ها به مشکلات اساسی بر بخورد.

طبق گزارشات منتشر شده، هواوی تمام سهم خود از این شرکت عملیات زیردریایی را به یک شرکت چینی دیگر موسوم به Hengtong Optic-Electric خواهد فروخت و از همین حالا این موضوع را در بازار بورس شانگهای به ثبت رسانده. البته تا این لحظه مبلغ قرارداد رسانه‌ای نشده است.

همزمان با این موضوع، خط تولید بعضی از گوشی‌های هواوی در شرکت فاکسکان به دلیل کاهش سفارشات نیز به طور کامل متوقف شده که چندی پیش به اطلاع‌تان رساندیم. تا پیش از تحریم‌های آمریکا، هواوی ادعا می‌کرد که می‌خواهد تا پایان سال 2020 به بزرگترین تولیدکننده موبایل جهان تبدیل شود. اما در شرایط فعلی دستیابی به این موضوع تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.

با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که سران این شرکت چینی برای بیرون آمدن از شرایط اسفناک فعلی چه تدبیری خواهند اندیشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

    جاسوسی دیگه چرا بحث میکنین نیست ? ? ?

  • آریا
    آریا | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

    نتیجه خوش خدمتی به حکومت کومونیستی دیکتاتور چین همینه.

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

    پاشنه آشيل اندرويد هست كه زده شد....
    و arm هم تير آخر رو زد....

    بدون arm موبايل معني نميده! اينتل هم ازين بازار خارج شده...

    بخش مخابراتي هواوي ام حسابي ناك اوت شده...

  • jalal
    jalal | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

    هر که با دونالد در افتاد ، ور افتاد !

مطالب پیشنهادی