ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل مانیتور Pro Display XDR را بدون پایه می فروشد

اپل دیشب در مراسم WWDC خود از مانیتور حرفه ای Pro Display XDR با قیمت 5999 دلار رونمایی کرد که با یک استند مگنتیک زیبا، تقریباً در تمامی جهات قابلیت چرخش و تنظیم را دارد؛ ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

اپل دیشب در مراسم WWDC خود از مانیتور حرفه ای Pro Display XDR با قیمت 5999 دلار رونمایی کرد که با یک استند مگنتیک زیبا، تقریباً در تمامی جهات قابلیت چرخش و تنظیم را دارد؛ اما این پایه مانیتور لوکس به صورت جداگانه فروخته خواهد شد.

بر اساس اطلاعات موجود در صفحه رسمی مانیتور اپل، لوازم جانبی موجود در جعبه Pro Display XDR شامل کابل برق، کابل تاندربولت 3 پرو و یک پارچه برای تمیز کردن صفحه بوده اما خبری از پایه مانیتور نیست.

لازم به اشاره است که اپل در کنفرانس دیشب به فروش جداگانه استند پرو با امکان تغییر زاویه در جهت های مختلف اشاره کرده بود؛ اما نکته اینجاست که برای استفاده از Pro Display XDR باید حتماً پایه مانیتور مورد بحث را با قیمت 999 دلار خریداری کنید که این موضوع مسلماً برای کاربران خوشایند نخواهد بود.

پایه مانیتور
پایه 999 دلاری اپل

البته اپل یک تبدیل پایه به نام VESA هم معرفی کرده که با قیمت 199 دلار، امکان اتصال پایه های تولید شده توسط شرکت های شخص ثالث را فراهم می کند که در چنین حالتی مشتری باید مبلغ دیگری هم برای پایه در نظر بگیرد.

تبدیل پایه برای Pro Display XDR با قیمت 199 دلار به فروش می رسد

در مجموع می توان گفت اپل بار دیگر با اعمال سیاست های سختگیرانه، کاربران را مجبور به پرداخت مبلغ اضافی برای استفاده از محصولات خود کرده و با این کار، یکی از گران ترین لوازم جانبی الزامی را روانه بازار نموده است.

پایه مانیتور

لازم به ذکر است که به احتمال قوی، هنگام خرید مانیتور Pro Display XDR کاربران مجبور به انتخاب یکی از دو گزینه 999 یا 199 دلاری خواهند بود؛ با این حال لحن مورد استفاده شرکت در جمله «پایه Pro و تبدیل VESA به صورت جداگانه فروخته می شوند» نشان می دهد که احتمال فروش نمایشگر بدون پایه نیز وجود خواهد داشت که در این صورت باید منتظر عرضه پایه های ارزان تر از سوی شرکت های شخص ثالث باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

    این کار خیلی مسخره است.

  • FarzinFaria
    FarzinFaria | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

    مثه این میمونه بری نوشابه بخری بگن پول بطریشو‌جدا باسد پرداخت کنی‌همینقد مضحک

  • Beautiful Mind
    Beautiful Mind | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

    اپل دزد سر گردنه
    از هر روشی برای کم فروشی و گرون فروشی استفاده میکنه..واقعا چه فکری کرده یعنی با این همه سود که میگیره یه پایه هم نمیشد بزاره تو جعبه مانیتور.فقط به فکر چاپیدنه.واقعا که اپل گداصفت و طماعه.حالا هی سنگ این دزدو به سینه بزنید

  • Tiger
    Tiger | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

    6000 هزار دلار برای یک مانیتور؟ لعنتی تلویزیون 70 اینچ با کیفیت 4K همچین قیمتی نداره،بعد مانیتور اپل چه خصوصیتی داره مه چنین قیمت بالایی داره؟ حالا این به کنار... پایه رو حداگانه میفروشه؟ این مارشون دو معنی داره، اول اینکه نشون میده که اپل به مشتریاش فقط به شکل پول نگاه می کنه و دوم اینکه مشتریاش را بلانسبت یه مشت احمق فرض کرده،تازه میخواستم برای اولین بار آیپد بخرم، ولی با دیدن اون کنفرانس خبری مه درباره خصوصیات ipad os بود، پشیمون شدم.

  • Ali Bikverdi
    Ali Bikverdi | ۱۴ خرداد ۱۳۹۸

    درسته این مانیتور از همه جهت عالیه اما این سیاست ها واقعا زشت و زننده هستش، فکر نمیکنم حتی برای خودشون هم این موارد قابل چشم پوشی باشه

مطالب پیشنهادی