ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

پایان تلخ پیام رسان BBM بلک بری بعد از ۱۳ سال

پیام رسان گوشی های بلک بری که با نام اپلیکیشن BBM شناخته می شود سرانجام به کار خود خاتمه داد. این اپلیکیشن یک دهه بعد از دوران شکوفایی اش و پس از سال ها تلاش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

پیام رسان گوشی های بلک بری که با نام اپلیکیشن BBM شناخته می شود سرانجام به کار خود خاتمه داد.

این اپلیکیشن یک دهه بعد از دوران شکوفایی اش و پس از سال ها تلاش برای جلب نظر دوباره کاربران به خود بسته می شود و به نظر می رسد که کمپانی کانادایی سرانجام تصمیم گرفته که در دوران اپ هایی نظیر واتس اپ شکست را بپذیرد.

این سرویس از تاریخ ۳۱ ماه می (یعنی حدودا پنج روز پیش) به کار خود پایان داد و معدود کاربران باقی مانده اش را در بهت و حیرت فرو برد.

شرکت بلک بری این اواخر با فراهم نمودن دسترسی کاربران سایر گوشی های هوشمند از جمله آیفون و اندروید تلاش نمود که اپلیکیشن BBM را از خطر نابودی دور کند اما تلاش هایش راه به جایی نبرد و نهایتا این سرویس که زمانی نخستین تجربه کاربران از اپ های پیام رسان محسوب می شد محکوم به شکست شد. اپلیکیشن BBM برای مدت زمانی محدود در کانون توجه کاربران قرار داشت و برخی حتی آشوب هایی چون اتفاقات سال ۲۰۱۱ لندن را به مکالمات مخفی و امن آن نسبت می دادند.

نقش اپلیکیشن BBM در شورش لندن
تصویری از شورش سال ۲۰۱۱ لندن

خبر اتمام فعالیت اپلیکیشن BBM ماه گذشته در یک پست وبلاگی منتشر شد. شرکت توسعه دهنده اپ در توضیحات خود پیرامون این اتفاق آورده است که تمام تلاشش را برای احیای آن انجام داده و حتی امکانی را برای همه فراهم کرد تا از این پیام رسان و قابلیت های جدیدش استفاده کنند اما هیچکدام از این تلاش ها مانع از سقوط BBM نشد.

در ادامه بیانیه بلک بری آمده است:

صنعت تکنولوژی بسیار روان حرکت می کند و علیرغم تلاش های زیاد ما، کاربران به پلتفرم های دیگر مهاجرت کردند و کاربران جدید هم به سختی توانستند خود را با محیط اپ BBM وفق دهند. ما از حمایت شما کمال تشکر را داریم و از همه خصوصا کاربران، شرکا و کارمندانمان به خاطر هم سفر شدن با ما قدردانی میکنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • derikvandreza8@gmail.com
    derikvandreza8@gmail.com | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

    یه جوری میگه پایان تلخ انگار واتساپ بوده??

  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۱۵ خرداد ۱۳۹۸

    اگر تو ایران فیلتر نبود بعد از فیلتر شدن تلگرام که مردم دنبال جایگزین میگشتن،یه جایگزین عالی برای تلگرام میشد

مطالب پیشنهادی