ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

lamborghini-huracan-sterrato-concept
خودرو

لامبورگینی هوراکان استراتو معرفی شد؛ سوپر اتومبیلی کانسپت مخصوص آفرود

کمپانی لامبورگینی در اقدامی غیر منتظره از یک کانسپت عجیب با اسم هوراکان استراتو (Huracán Sterrato) رونمایی کرد. این کانسپت همانطور که از نامش نیز پیداست، از هوراکان اشتقاق یافته و برای تجربه هیجان در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۰

کمپانی لامبورگینی در اقدامی غیر منتظره از یک کانسپت عجیب با اسم هوراکان استراتو (Huracán Sterrato) رونمایی کرد. این کانسپت همانطور که از نامش نیز پیداست، از هوراکان اشتقاق یافته و برای تجربه هیجان در مسیرهای آفرود طراحی شده است.

lamborghini-huracan-sterrato-concept (4)

در مقایسه با هوراکان استاندارد، استراتو نمای ظاهری جذاب تری دارد. ارتفاع این نسخه مفهومی به اندازه 47 میلی متر از سطح زمین افزایش پیدا کرده تا زاویه ورود و خروج آن بهبود یابد. افزایش عرض محورها به اندازه 30 میلی متر، بهره گیری از رینگ های 20 اینچی، تایرهای مخصوص آفرود و فلاپ های عریض گلگیر ظاهری کاملا متفاوت و گیرا برای این مفهومی به ارمغان آورده اند.

lamborghini-huracan-sterrato-concept (7)

لامبورگینی با ایجاد تغییراتی در زیر بدنه از صفحاتی به منظور محفاظت از اتاق کمک گرفته و در بخش انتهایی یک دیفیوزر نصب کرده است. در قسمت دماغه، با استفاده از اضافه کردن اجزای آلومینیومی به بدنه و نصب سینی مقاومت این بخش تقویت شده است.

سایر حفاظ ها عبارتند از رکاب های جانبی آلومینیومی، اجزای کامپوزیتی نصب شده در اطراف موتور و ورودی های هوا و همچنین گلگیرهای فیبر کربنی و الاستومری.

lamborghini-huracan-sterrato-concept (6)

برای افزایش قابلیت های آفرود، سنت آگاتایی ها LED سقفی و چراغ های LED اضافی در سپر مفهومی هوراکان استراتو نصب کرده اند. در داخل کابین از اجزای مخصوص آفرود استفاده شده و لامبورگینی از میله های حفاظتی از جنس تیتانیوم، کمربندهای چهار نقطه ای، پنل های آلومینیومی در کف و صندلی های جدید کربنی بهره گرفته است. متاسفانه تصویری از داخل کابین موجود نیست.

lamborghini-huracan-sterrato-concept (3)

در بخش فنی این مفهومی هیجان انگیز قوای محرکه خود را از هوراکان Evo امانت گرفته است. بنابراین نیروبخش هوراکان استراتو همان موتور 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی است که 640 اسب بخار قدرت تولید می کند.

به غیر از قوای محرکه، سیستم LDVI نیز از Evo به استراتو منتقل شده؛ این سیستم نقش مغز خودرو را ایفا کرده و سیستم های دیگری مثل سیستم چهار چرخ محرک، تورک وکتورینگ و فرمان پذیری هر چهار چرخ را کنترل می کند تا حرکات بعدی راننده را پیش بینی کند.

البته به منظور تطبیق پذیری بهتر با رانندگی آفرود مهندسین لامبورگینی سیستم LDVI را کالیبره کرده و فاکتورهایی نظیر رفتار دیفرانسیل عقب، چسبندگی و شتابگیری را بهبود بخشیده اند.

lamborghini-huracan-sterrato-concept (2)

با وجود تمام جذابیت ها هوراکان استراتو تنها یک مدل مفهومی بوده و لامبورگینی هیچ برنامه ای برای تولید آن ندارد. شاید خودروساز ایتالیایی با معرفی این کانسپت قصد دارد علایق مشتریان را سنجیده و بازخوردها را در رابطه با احتمال تولید خودرویی مشابه بررسی کند.

هوراکان استراتو

گفتنی است لامبورگینی پیش تر با پیکاپ LM002 تجربه ساخت یک مدل آفرود را کسب کرده و اکنون کراس اوور اوروس را روی خط تولید دارد. با این حساب دور از انتظار نیست این کمپانی به دنبال عرضه خودرویی کوپه با تمرکز بر توانایی های آفرود بالا باشد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی