ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل به یکپارچه‌سازی سرویس‌های درایو و فوتوز پایان می‌دهد

گوگل مدت‌هاست که به کاربران اجازه می‌دهد تا با سینک کردن گوگل فوتوز (Google Photos) و گوگل درایو (Google Drive)، اطلاعات‌شان را بین این دو سرویس رد و بدل کنند. با این حال اهالی مانتن ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

گوگل مدت‌هاست که به کاربران اجازه می‌دهد تا با سینک کردن گوگل فوتوز (Google Photos) و گوگل درایو (Google Drive)، اطلاعات‌شان را بین این دو سرویس رد و بدل کنند. با این حال اهالی مانتن ویو برنامه دارند تا سیاستی متفاوت را پیش گرفته و به یکپارچه‌سازی گوگل فوتوز و گوگل درایو پایان بدهند:

ما بازخوردهایی دریافت کردیم که ارتباط بین این دو سرویس را گیج‌کننده توصیف می‌کردند. بنابراین از ماه آینده تغییراتی را اعمال خواهیم کرد تا استفاده از درایو و فوتوز ساده‌تر بشود.

امروز گوگل در بیانیه‌ای متن بالا را منتشر کرد و با توجه به آن به‌نظر می‌رسد پیچیدگی‌های تعامل بین فوتوز و درایو باعث شده تا کمپانی تصمیمی متفاوت بگیرد. بنابراین از ماه میلادی آینده (تیر-مرداد) که این تغییرات اعمال می‌شوند، دیگر عکس‌ها و ویدیوهای اضافه شده به درایو خود به خود در فوتوز ظاهر نمی‌شوند.

پاک کردن نیز به همین صورت خواهد بود تا اگر اشتباهی فایلی را پاک کردید، در هر دو سرویس آن را از دست ندهید.

البته با این تغییرات کاربران نیازی نیست نگران اشتراک‌گذاری اطلاعات‌شان در درایو و فوتوز باشند. گوگل در آینده گزینه جدید Upload From Drive را به سایت گوگل فوتوز اضافه می‌کند تا کاربران یک کپی از عکس‌ها و ویدیوهای‌ سرویس درایو خود را به فوتوز منتقل کنند. اینگونه دو نسخه از یک فایل دارید که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

هرچند با این کار فضای بیشتری برای نگه‌داری فایل‌ها (به‌خاطر وجود دو نسخه جدا) اختصاص می‌یابد و اگر می‌خواهید با این مشکل روبه‌رو نشوید، ظاهرا بهترین راه استفاده از سرویس پشتیبان‌گیری گوگل و اپلیکیشن سینک برای ویندوز و مک است. گوگل در پایان اضافه کرده با این تغییرات، هیچکدام از اطلاعاتی که به واسطه یکپارچه‌سازی در دو سرویس قرار گرفته‌اند پاک نمی‌شوند:

عکس‌ها و ویدیوهایی که از درایو در فوتوز آپلود شده‌اند همچنان باقی می‌مانند. کسانی هم که فولدر Google Photos در درایو دارند همچنان می‌توانند از آن استفاده کنند اما فولدر دیگر به صورت اتوماتیک آپدیت نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی