ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

d5ef7cbf-bmw-smart-glasses-1
خودرو

ب ام و از عینک های هوشمند برای تسهیل تعمیر خودروها استفاده می کند

اگر برای رفع ایراد یک خودرو تلاش کرده باشید، حتما متوجه شده اید که گشتن به دنبال اطلاعات مورد نیاز از دفترچه یا اینترنت همزمان با تعمیر می تواند به تجربه ای ناخوشایند و دردسر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

اگر برای رفع ایراد یک خودرو تلاش کرده باشید، حتما متوجه شده اید که گشتن به دنبال اطلاعات مورد نیاز از دفترچه یا اینترنت همزمان با تعمیر می تواند به تجربه ای ناخوشایند و دردسر آفرین تبدیل شود. حال تصور کنید که جزو کارکنان جدید یک نمایندگی خودرو هستید و روزانه مشتریان زیادی برای رفع ایراد اتومبیل های پیشرفته خود به شما مراجعه می کنند.

برای مقابله با این مشکل شاخه آمریکای شمالی اخیرا ب ام و از عینک هایی هوشمند به نام TSARAVision استفاده می کند. این عینک ها با هدف تسهیل و  سرعت بخشیدن به فرایندهای تعمیر مدل های گوناگون خود و برند مینی طراحی شده است.

879e0a3f-bmw-smart-glasses-3

این عینک ها به تکنسین های تعمیرکار اجازه می دهند با متخصصین ب ام و ارتباط برقرار کرده و ویدیویی زنده از آنچه را که در حال نگریستن به آن هستند، در اختیار آنها قرار دهند.

پس از مشاهده زنده شرایط، متخصصین ب ام و می توانند دستور العمل ها را به صورت گام به گام به عینک تکنسین ها ارسال کنند تا آنها سریع تر و راحت تر مشکل موجود را برطرف نمایند. این عینک ها از فرمان های صوتی پشتیبانی کرده و تکنسین ها را قادر می سازند همزمان با کار کردن تنها از طریق صحبت کردن اسناد را باز کنند.

002b7b02-bmw-smart-glasses-2

در کنار عینک هوشمند، نمایندگی های ب ام و از سیستم اطلاعات فنی جدید TIS 2.0 برای رفع عیوب خودروها استفاده خواهند کرد. این سیستم در واقع یک پلتفرم مولتی مدیا است که بر اساس بازخوردهای ارسالی از تکنسین ها توسعه یافته است.

سیستم فوق هم امکان مشاهده اطلاعات فنی مربوط به تمام محصولات ب ام و و مینی روی دستگاه های موبایل را فراهم می کند. این به معنای آنست که کارمندان نمایندگی ها بدون نیاز به مراجعه به کامپیوتر و ایجاد وقفه طولانی، می توانند اطلاعات لازم را در تلفن همراه خود ببینند.

علاوه بر این ها، ب ام و سیستم آنلاینی را برای گزارش مشکلات موردی توسعه داده است. این سیستم TSARA نام داشته و به گفته ب ام و باعث تسریع 70 الی 75 درصدی فرایندهای تعمیر می شود.

نیل گوتری (Neal Guthrie) مدیر بخش خدمات فنی ب ام و در آمریکای شمالی گفته تکنولوژی های خودرویی در حال پیچیده تر شدن هستند، به همین جهت داشتن تکنسین های ماهر یک ضرورت است. وی همچنین ابزارهای تکنولوژیک و سیستم های پیشرفته را لازمه موفقیت خودروسازان دانسته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی