ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هامر الکتریکی در راه است؛ ایده تازه جنرال موتورز برای بازگشت جذابترین SUV بازار

در سال های آغازین قرن بیست و یکم، هامر یکی از برندهای بسیار محبوب علاقه مندان آفرود بود. محصولات جان سخت این کمپانی به واسطه طراحی برگرفته از خودروهای ارتش ایالات متحده و البته توانایی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

در سال های آغازین قرن بیست و یکم، هامر یکی از برندهای بسیار محبوب علاقه مندان آفرود بود. محصولات جان سخت این کمپانی به واسطه طراحی برگرفته از خودروهای ارتش ایالات متحده و البته توانایی های بالا در عبور از انواع پستی و بلندی ها، طرفداران فراوانی در نقاط مختلف جهان داشتند، طوری که پوستر آنها روی دیوار اتاق های زیادی به چشم می خورد.

موتورهای حجیم اگر چه یکی از نقاط قوت ساخته های هامر به شمار می رفتند، اما همین ویژگی در نهایت به پاشنه آشیل برند در برابر رقبا تبدیل شده و مصرف سوخت زیاد به تدریج میزان فروش آن را تحت تاثیر قرار داد. در این بین اوضاع وخیم کمپانی مادر هامر، یعنی جنرال موتورز نیز در طول سال های رکود اقتصادی مزید بر علت شد، تا اینکه نهایتا در سال 2010 برند هامر به تاریخ پیوست.

hummer-h2-sut-wallpaper-1

از آن زمان تاکنون گهگاه خبرهایی مبنی بر واگذاری هامر توسط جنرال موتورز و احیای این برند توسط کمپانی های دیگر به گوش رسیده، اما تاکنون هیچ یک از این خبرها رنگ واقعیت به خود نگرفته اند.

اخیرا باز هم زمزمه هایی در این رابطه به گوش می رسد. فردی از داخل کمپانی جنرال موتورز که خواسته نامش فاش نشود، به بلومبرگ گفته ایده احیای هامر دوباره به جریان افتاده است.

آنطور که این منبع ناشناس افزوده موفقیت های استارتاپ میشیگانی ریوین در ارایه یک پیکاپ و شاسی بلند الکتریکی کارا سبب شده تا جنرال موتورز به فکر تبدیل هامر به یک برند تولید کننده شاسی بلندهای برقی بیفتد.

با وجود این مدیران جنرال موتورز بازگشت هامر را هنوز به طور رسمی تایید نکرده اند. بلومبرگ این اتفاق را یکی از گزینه های احتمالی می داند که جنرال موتورز در حال بررسی آنها است.

چنانچه احیای برند هامر و تجهیز محصولات آن به پیشرانه های الکتریکی صحت داشته باشد، جنرال موتورز راه سختی را پیش رو خواهد داشت؛ زیرا مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و باید مشتریانی از جنسی کاملا متفاوت را هدف بگیرد.

هامر

همانطور که اشاره کردیم، یکی از دلایل اصلی شهرت هامر توانمندی های آفرود بالا بود. بنابراین جنرال موتورز باید بتواند این ویژگی را نیز به مدل های جدید الکتریکی منتقل کند. اگر هدف تولید کراس اوورهایی صرفا با پیشرانه های برقی باشد، بعید است که جز تخریب وجهه برند، چیز دیگری نصیب جنرال موتورز شود.

سال گذشته ریوین با معرفی پیکاپ R1T و شاسی بلند R1S ثابت کرد پیشرانه های برقی و توانایی های آفرود بالا در تضاد با همدیگر نیستند. این دو مدل آنقدر قابلیت هایی بالایی دارند که بسیاری نسبت به موفقیت برند ریوین خوشبین شده اند.

از سوی دیگر این کمپانی تازه تاسیس از تمایل خود برای فروش پلتفرم موسوم به اسکیت برد خود به دیگر خودروسازان خبر داده است. این تصمیم که احتمالا برای درآمدزایی و کاهش قیمت نهایی مدل های تولیدی اتخاذ شده، ممکن است بیش از پیش جنرال موتورز را به تکاپو بیندازد.

گفتنی است پیش از این جنرال موتورز نسبت به سرمایه گذاری در ریوین ابراز علاقه کرده بود، اما مذاکرات این دو در آوریل گذشته بی نتیجه به پایان رسید و به جای جنرال موتورز، آمازون و فورد وارد همکاری با استارتاپ میشیگانی شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی