ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هاب خدمات پس از فروش
تکنولوژی

«حامی» می‌خواهد تبدیل به هاب خدمات پس از فروش در ایران شود

گردهمایی شرکت «حامی» امروز چهارشنبه ۲۹ خرداد با حضور ارائه کنندگان ابزارهای فناوری و موبایل، صاحبان کسب و کار، نهادهای دولتی، اصناف مربوطه، برندهای مطرح و اصحاب رسانه برگزار شد. «حمید شاهرخ نیا»، مدیرعامل حامی در ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۷

گردهمایی شرکت «حامی» امروز چهارشنبه ۲۹ خرداد با حضور ارائه کنندگان ابزارهای فناوری و موبایل، صاحبان کسب و کار، نهادهای دولتی، اصناف مربوطه، برندهای مطرح و اصحاب رسانه برگزار شد. «حمید شاهرخ نیا»، مدیرعامل حامی در این همایش اعلام کرد که این شرکت می‌خواهد با پشت سر گذاشتن استنانداردهای اولیه خدمات پس از فروش، سطح دسترسی کاربران ایرانی به خدمات پس از فروش را به سطح جهانی برساند.

شاهرخ‌نیا در این رویداد اعلام کرد که ارگان‌های دولتی و نظارتی، ارائه کنندگان کالا، برند‌ها، صاحبان کسب‌وکار و اصناف می‌توانند فارغ از نگرانی‌های حوزه خدمات پس از فروش، بر گسترش سریع‌تر و بهتر ارائه محصولات خود به مشتریان تمرکز کنند.

بر همین اساس مدیرعامل حامی خبر داد که شرکت‌های ارائه دهنده کالا و برندها در بازار ایران با برون سپاری سرویس و خدمات پس از فروش می‌توانند خدمات تخصصی و حرفه‌ای‌تری را به مشتریان خود ارائه کنند که منطبق با استانداردهای جهانی باشد. او معتقد است که این تغییر دیدگاه در زمینه خدمات پس از فروش و ارائه خدمات یکپارچه تنها با همدلی و همکاری ذینفعان بازار فناوری اطلاعات و موبایل و نهادهای صنفی و دولتی امکان پذیر خواهد بود:

«شرکت حامی در برنامه‌ای سه ساله قصد دارد در جایگاهی از ارائه خدمات پس از فروش قرار گیرد تا بتواند فضایی برای مصرف کنندگان محصولات موبایل و آی‌تی در کشور ایجاد کند که آنها برای رفع مشکلات خود نیازی به ترک محل کار یا زندگی خود نداشته باشند. از دیگر اهداف بلند مدت شرکت استفاده موثر از تکنولوژی و هوش مصنوعی و طرح مفهمومی استفاده از تکنسین های مجازی و ایجاد دفاتر کار مجازی برای مشتریان است.»

شاهرخ نیا در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه چالش اصلی حامی برای فعالیت در بازار ایران چیست، اعلام کرد که در کشور هنوز مشکل نوع نگرش به خدمات پس از فروش وجود دارد و این یکی از اصلی‌ترین چالش‌های این کسب‌وکار است: «بسیاری همچنان چنین سرویس‌هایی را هزینه‌ای اضافی می‌بینند و حاضر نیستند چنین سرمایه‌گذاری‌هایی انجام دهند. از سوی دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز کم است. به همین دلیل شناسایی مشتری اصلی دشوار است.»

 هاب خدمات پس از فروش

او همچنین درباره وضعیت فعلی و دستارودهای حامی، به عنوان شرکتی که از سال ۹۵ کار خود را آغاز کرده است، به دیجیاتو گفت: «حامی دسترسی ۹۸ درصدی در استان‌ها و شهرهای مهم کشور را برای مشتریان فراهم کرده است. در ۹ شهر دفتر مرکزی داریم، در ۲۶ شهر دفتر خدمات پس از فروش و نمایندگی داریم و همچنین ۱۰۹ مرکز جمع آوری کالا در سطح کشور وجود دارد. پس از نظر دسترسی، با توجه به فروشی که در شهرها اتفاق افتاده، سعی کرده‌ایم مرکز خدمات مستقیم داشته باشیم. از طرفی ما تلاش کرده‌ایم سیستمی را پیاده کنیم که مشتری با یک بار حضور، کارش به شکل کامل انجام شود؛ نه اینکه قرار باشد دوباره به همان مشکل بخورد و بخواهد برگردد. استاندارد جهانی شاخص نرخ برگشت دستگاه‌ها ۴ درصد است، که ما امروز ۲.۸ درصد هستیم.»

او در پاسخ به سوال دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا این شرکت از نظر تامین قطعات در شرایط فعلی با مشکل مواجه شده است یا خیر نیز گفت:

«از نظر تامین قطعات مشکل داریم اما اجازه نمی‌دهیم مشکل ما به مشتری منتقل شود. سازمان حمایت به ما می‌گوید تعهد داده‌اید که خدمات بدهید. از طرفی می‌بینیم که برنامه‌ریزی‌های وزارت صمت مانع ورود قطعات به کشور است اما در هر صورت از نظر سازمان حمایت هم این است که ما باید به هر شکلی خدمات بدهیم. با وجود مشکلات اما تا اینجا توانسته‌ایم به تعهدات خود پایبند باشیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی