ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
نرم افزار و اپلیکیشن

توییتر پشتیبانی از تگ جغرافیایی را حذف می‌کند

توییتر در نظر دارد امکان تگ محلی خاص در حین یادداشت توییت‌ها را متوقف کند؛ این شرکت دلیل این تصمیم را عدم استفاده‌ی کاربران از ویژگی یاد شده اعلام کرده است. یکی از پرکاربرترین شبکه‌های ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

توییتر در نظر دارد امکان تگ محلی خاص در حین یادداشت توییت‌ها را متوقف کند؛ این شرکت دلیل این تصمیم را عدم استفاده‌ی کاربران از ویژگی یاد شده اعلام کرده است. یکی از پرکاربرترین شبکه‌های مجازی دنیا در توییتی اعلام کرد که از آنجایی که کاربران بسیار کمی از ویژگی جئو تگ یا تگ جغرافیایی استفاده می‌کنند قصد دارد تا پشتیبانی از آن را متوقف کند. یکی دیگر از دلایل توییتر برای حذف این ویژگی ساده تر شدن تجربه‌ی کاربری عنوان شده است.

البته کاربران هنوز قادرند تا محل عکس‌های مختلفی که در توییتر درج می‌کنند را مشخص کنند. بنابر گزارش وبسایت TechCrunch کاربران همچنان می‌توانند مکان دقیقی که از آن جا توییت را ارسال کرده‌اند را با استفاده از سرویس‌های Yelp و FourSquare اعلام کنند.

وقتی توییتر این ویژگی را برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ به پلتفرمش اضافه کرد، هدف‌های بزرگی را در سر می‌پروراند و تصور می‌کرد بسیاری از کاربرانش علاقه داشته باشند تا توییت‌ها را بر اساس مکان و محل جغرافیایی افراد بررسی کنند.

توییتر

اما با گذشت زمان و فراگیر شدن هشتگ‌ها، مشخص شد کاربران ترجیح می‌دهند برای موضوعات مختلف و حتی رویداد‌هایی نظیر کنسرت‌ها از هشتگ‌ها استفاده کنند. از طرفی دیگر وجود چنین امکانی در پلتفرم توییتر ممکن است منجر به استفاده‌ی تصادفی افراد و نقض حریم خصوصی آن‌ها شود.

نکته‌ی جالب توجه در رابطه با اقدامات توییتر این است که این پلتفرم سال‌هاست مشغول به فعالیت است اما علی رغم درخواست مکرر کاربرانش مبنی بر ایجاد دکمه‌ی Edit یا ویرایش، هنوز چنین امکانی را به اپلیکیشن خود اضافه نکرده است. شاید رویکرد جدید توییتر مبنی بر حذف ویژگی‌های بی فایده مثل جئوتگ یک خبر خوب باشد تا امید به ایجاد تغییر و تحولات کاربردی‌تر -همانند اضافه شدن دکمه‌ی ویرایش به توییتر- بیشتر از گذشته شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی