ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اولین کیت کامپیوتری ویندوزی
تکنولوژی

اولین کیت کامپیوتری ویندوزی دنیا با قیمت ۳۰۰ دلار معرفی شد

Kano یک استارتاپ آموزشی است که در زمینه ساخت کیت های کامپیوتری موسوم به DIY یا خودت انجام بده برای کودکان فعالیت دارد و حالا اعلام نموده که با مایکروسافت وارد همکاری شده تا یک لپ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

Kano یک استارتاپ آموزشی است که در زمینه ساخت کیت های کامپیوتری موسوم به DIY یا خودت انجام بده برای کودکان فعالیت دارد و حالا اعلام نموده که با مایکروسافت وارد همکاری شده تا یک لپ تاپ تاچ DIY مبتنی بر ویندوز اس (نسخه سبکی از نرم افزار ویندوز) بسازد.

اولین کیت کامپیوتری ویندوزی دنیا که قرار است Kano PC خوانده شود از نظر طراحی بسیار شبیه به سرفیس پی سی خواهد بود؛ نمایشگری ۱۱.۶ اینچی برای آن در نظر گرفته شده که به یک کیس کیبورد متصل می شود. طبق اعلام دو شرکت ارائه دهنده، همه خصوصیات Kano PC از قاب پشتی شفاف آن که قطعات ماژولارش را نشان می دهد تا اپلیکیشن های پیش فرض آن مشخصا برای کلاس های درسی قرن ۲۱ طراحی شده اند.

البته همانطور که در ابتدا اشاره شده Kano قبلا هم کامپیوترهای DIY ساخته اما این سیستم ها از رزبری پای 3S و سیستم عامل اختصاصی خود آن شرکت بهره می بردند. حالا اما این استارتاپ وارد همکاری با مایکروسافت شده تا اولین کیت کامپیوتری ویندوزی دنیا با امکان اجرای کامل ویندوز ۱۰ (البته نسخه سبک آن که صرفا میتواند اپلیکیشن ها را از روی استور مایکروسافت اجرا کند) را برای مخاطبانش فراهم کند.

این پی سی تاچ به چیپ ۱.۴۴ هرتزی اینتل اتم x5-Z8350 با چهار هسته پردازشی، ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و از کارت میکرو اس دی نیز پشتیبانی می کند. یک پورت HDMI در کنار جک هدفون، میکروفن، دو پورت یو اس بی، وای فای و بلوتوث دیگر امکانات این پی سی را تشکیل می دهند.

بچه ها می توانند سر هم کردن این کامپیوتر را از روی دستورالعمل هایی یاد بگیرند که در کتابچه همراه آن به صورت گام به گام شرح داده شده. اطلاعات بیشتر برای کار با این کامپیوتر هم در اپلیکیشنی به نام How Computers Work یا کامپیوترها چطور کار می کنند گنجانده شده است که همزمان کد نویسی و درست کردن ایموجی با کدهای باینری را به آنها می آموزد. یک نسخه آموزشی از ماینکرفت نیز برای کاربران این پی سی در نظر گرفته شده و دیگر اپ های محبوب مایکروسافت از قبیل Paint 3D و Microsoft Teams هم به این مجموعه اضافه می شوند.

امکان پیش سفارش Kano PC از همین امروز با قیمت ۲۹۹.۹۹ دلار از روی وبسایت Kano.me فراهم است و به زودی به بازار کشورهای کانادا، انگلستان و آمریکا عرضه می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی