ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ هری پاتر در دنیای واقعی چگونه به‌نظر می‌رسد؟

فردا تابستان رسما کار خودش را آغاز می‌کند و اگرچه یک E3 خیلی بی‌رمق را در زمینه موبایل گیمینگ پشت سر گذاشتیم ولی حداقل بازی‌های تایید شده برای گرم‌ترین فصل سال نشان می‌دهند که وضعیت ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

فردا تابستان رسما کار خودش را آغاز می‌کند و اگرچه یک E3 خیلی بی‌رمق را در زمینه موبایل گیمینگ پشت سر گذاشتیم ولی حداقل بازی‌های تایید شده برای گرم‌ترین فصل سال نشان می‌دهند که وضعیت بازی‌های گوشی در سه ماهه بعدی آن‌قدرها بد نیست؛ تا چند هفته دیگر چهار بازی مهم Dead Cells ،Sky ،Human Fall Flat و دکتر ماریو منتشر می‌شوند.

در ارتباط با Sky و Dead Cells که قبلا مفصل صحبت کرده‌ایم. Sky جدیدترین اثر همان استودیویی است که در سال ۲۰۱۳ و با بازی جورنی (Journey) توانست غول‌های صنعت بازی را کنار بزند و جایزه‌های زیادی به دست بیاورد. بازخوردهای اولیه را که نگاه می‌کردم، ظاهرا سازنده در عنوان جدیدش مسیر جورنی را ادامه داده و باز با عنوانی ماجراجویی طرف هستیم.

نمایی از بازی Dead Cells 

اینگونه که در محیط می‌چرخید و فعالیت‌هایی که بازی خواسته را انجام می‌دهید. Dead Cells هم سال گذشته برای پلتفرم‌های خانگی انتشار یافت و به‌خاطر گیم‌پلی سخت، سریع و اعتیادآورش موفق شد تا در بخش «بهترین بازی‌های مستقل» درخشش خیلی خوبی داشته باشد. خیلی کنجکاویم ببینیم سازنده چگونه چالش‌های عنوانش را با صفحات لمسی بالانس کرده است.

اما دکتر ماریو که جدیدترین بازی نینتندو برای تلفن‌های هوشمند به‌حساب می‌آید، عنوانی در سبک جورکردنی یا همان Match 3 بوده و حداقل تریلر گیم‌پلی‌اش نشان می‌داد که دیگر از آن کلون‌های همیشگی کندی کراش خبری نیست و این بار واقعا باید منتظر عنوانی متفاوت‌تر از Match 3 باشیم. حالا نقش Human Fall Flat این وسط چیست؟

نمایی از بازی Human Fall Flat

Human Fall Flat که توسط یک نفر توسعه یافته، برای اولین بار سال ۲۰۱۶ منتشر شد و با معماهای فیزیک محور و حال و هوای طنزش بازیکن‌های زیادی را به سمت خودش کشاند. در بازی نقش انسانی معمولی را دارید که هر مرحله با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود. سازنده از دل معمولی‌ترین ویژگی‌ها، به خوبی مخاطب را درگیر شوخی‌ها و پازل‌ها کرده و همین مسئله بازی را دوست‌داشتنی کرده است.

  • Human Fall Flat - عرضه برای اندروید و iOS در ۲۶ ژوئن (۴ تیر)
  • Dr. Mario World - عرضه برای اندروید و iOS در ۱۰ جولای (۱۹ تیر)
  • Sky: Children of the Light - عرضه برای iOS در ۱۱ جولای (۲۰ تیر)
  • Dead Cells - عرضه برای iOS در ۱۷ جولای (۲۶ تیر)
کال آو دیوتی موبایل

این‌ها بازی‌هایی بودند که فعلا تاریخ انتشارشان تا یک ماه آینده مشخص شده و اگر عناوین احتمالی را در نظر بگیریم ممکن است با کال آو دیوتی موبایل، ماریو کارت تور و دیابلو ایمورتال تابستان امسال داغ‌تر از همیشه بشود. جدا از اینکه نباید بازی‌های تایید نشده را فراموش کنیم که بعضا از ناکجا آباد پیدا می‌شوند و خیلی زود دل طرفداران را به دست می‌آورند.

Harry Potter: Wizards Unite

هری پاتر اندروید

  • بازی آنلاین است

نزدیک به دو سال از معرفی Harry Potter: Wizards Unite می‌گذرد و ساعاتی پیش بالاخره این بازی واقعیت افزوده در دسترس کاربران قرار گرفت. بازی روندی شبیه به پوکمون گو اما این‌بار در دنیای جادویی هری‌پاتر را پیش گرفته است؛ در پی فاجعه‌ای جادو و موجودات جادویی راه‌شان را به زندگی ماگل‌ها (انسان‌های معمولی) پیدا می‌کنند.

حالا به عنوان یک عضو جدید گروه محرمانه باید با بقیه جادوگرها همکاری کنید تا از راز این اتفاق سر در بیاورید. در اینجا نیز گوشی به دست به بیرون خانه رفته و ماموریت‌های مختلفی انجام می‌دهید. همچنین جذاب‌ترین بخش جهان هری‌پاتر یعنی جادو حضور پررنگی در بازی دارد و با پیشروی می‌توانید جادوهای جدیدتر یاد بگیرید و دشمنان را شکست دهید.

Harry Potter: Wizards Unite در همین چند ساعت توانسته به صدر پردانلودترین‌های اپ استور راه یابد و در تستی که از بازی داشتم، این عنوان واقعیت افزوده بدون مشکل روی آیفون اجرا شد. بنابراین بد نیست Wizards Unite را تجربه کنید و ببینید که هری پاتر در دنیای واقعی چگونه به‌نظر می‌رسد.

Harry Potter: Wizards Unite

Harry Potter: Wizards Unite

سازنده: Niantic قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 175.8 / 60.64 مگابایت زبان:

Attack on Titan: Assault

  • بازی آنلاین است

قبلا تکلیفم را با Attack on Titan: Assault مشخص کرده‌ام؛ بازی خوبی نیست ولی اگر از طرفداران انیمه هستید، تجربه‌اش خیلی هم خالی از لطف نخواهد بود. همین که برای چند ساعت کنترل کاراکترهای محبوب‌تان را دست بگیرید و با آن‌ها به جنگ غول‌ها بروید، خودش می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. گیم‌پلی Assault بر پایه واکنش‌های سریع یا اصطلاحا Quick Time Eventها بنا شده است.

در بازی قبل از هر ماموریت می‌توانید بین شخصیت‌های مختلف، گروهی را انتخاب کنید. بعد از اینکه وارد میدان نبردها شدید و دکمه Fight را زدید، نیروها حرکت کرده و حالا تنها کاری که بازیکن باید انجام بدهید کلیک به موقع روی صفحه لمسی است؛ هر وقت کاراکتری به تایتان نزدیک شد، صفحه را لمس کنید تا حمله کند.

Attack on Titan: Assault

Attack on Titan: Assault

سازنده: GameSamba قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 624.8 مگابایت زبان:

DOTA Underworld

  • بازی آنلاین است

والو (Valve) بالاخره سری معروف دوتا (DOTA) را به موبایل آورد، البته نه آنگونه که انتظار دارید. Dota Underlords در واقع الهام گرفته از مود Dota Auto Chess است که در آن دو بازیکن روبه‌رو یکدیگر قرار گرفته و طی نبردهایی نوبتی با هم می‌جنگند؛ در زمینی شطرنج مانند قهرمانان و سربازان را می‌چینید و به جنگ با حریف می‌روید. بازی با وجود اینکه فعلا در مرحله آزمایشی به سر می‌برد اما شروع خوبی داشته و بازیکن‌ها از آن استقبال کرده‌اند.

Dota Underlords

Dota Underlords

سازنده: Valve Corporation قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 141.8 / 47.55 مگابایت زبان:

ROME: Total War - Barbarian Invasion

  • بازی آنلاین است

در ادامه روند پورت بازی‌های کامپیوتری روی موبایل، این بار نوبت به بسته الحاقی ROME: Total War رسیده است. Barbarian Invasion گیم‌پلی سری را با محتویات جدیدتر ارائه می‌دهد. همانند بقیه عناوین استراتژی، در اینجا نیز باید با پیشرفت منطقه خود و تمرین سربازهای مختلف امپراطوری‌تان را بزرگ‌تر کنید.

البته با یک تفاوت بزرگ نسبت به استراتژی‌های اشباع شده: در Rome: Total War می‌توانید هنگام نبردها ارتش عظیمی که ساختید را کنترل کرده و با نقشه‌های دلخواه‌تان پیش بروید. بد نیست این نکته را اضافه کنم که بتا تست خصوصی و آنلاین گرید اتو اسپورت برای اندروید (دیگر بازی در دست ساخت Feral Interactive) آغاز شده و بنابراین احتمالا نباید خیلی منتظر این نسخه بمانیم.

ROME: Total War - Barbarian Invasion

ROME: Total War - Barbarian Invasion

سازنده: Feral Interactive قیمت: 6.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 3600 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

    بدک نبود مخصوصن اگه تا اخر تابستون گرید اتو اسپورت و کال اف و ایمورتال بیان و زیاد طول ندن گیم لافت هم که احتمال زیاد امسال یه بازی یهوی میده بیرون واسه اسفالت ۹ هم خیلی یهوی اومد

    • mahdi_asdn
      mahdi_asdn | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

      اینجوری ک تنسنت پیش میره پاییزم شاید نیاد . خخخخ

      • Mamad Shafi
        Mamad Shafi | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

        ??? ایشالا با بچه هامون بازیش میکنیم

  • mahdi_asdn
    mahdi_asdn | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

    دکتر کاریو من پری ریجستر کرده بودم چندروز پیش برام اومده

    • mahdi_asdn
      mahdi_asdn | ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

      دوباره رفت رو pre register

مطالب پیشنهادی