ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خداحافظی با ناچ و حفره؛ اوپو اولین دوربین سلفی زیر نمایشگر را معرفی کرد

شرکت اوپو همان طور که وعده داده بود، امروز اولین گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر را معرفی کرد. این فناوری می تواند روند طراحی موبایل های آینده را به طور کامل متحول کند. طی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

شرکت اوپو همان طور که وعده داده بود، امروز اولین گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر را معرفی کرد. این فناوری می تواند روند طراحی موبایل های آینده را به طور کامل متحول کند.

طی سال های اخیر همه شرکت ها به دنبال افزایش نسبت نمایشگر به بدنه بودند و در همین روند، بدعت هایی نظیر بریدگی صفحه (ناچ) یا حفره های دوربین سلفی پایه گذاری شدند. پس از اینکه حسگر اثر انگشت به زیر نمایشگر آمد، حالا نوبت دوربین سلفی رسیده تا زحمت کم کرده و زیر صفحه پنهان شود.

اوپو که پیش از این بریدگی نمایشگر یا دوربین سلفی بالاجهنده را امتحان کرده بود، حالا نخستین دوربین سلفی زیر نمایشگر را در MWC شانگهای به نمایش گذاشته و اطلاعاتی در مورد سازوکار این فناوری ارائه کرده است.

به گفته این شرکت چینی، نمایشگر گوشی مورد بحث از ماده شفاف و ساختار (آرایش) پیکسلی جدید استفاده می کند تا نور را از میان خود عبور داده و به دوربین برساند. سنسور دوربین هم بزرگ تر از موارد مشابه است و لنزی با اپرچر باز جلوی آن قرار گرفته. این تغییرات در نمایشگر، اثری در تجربه کاربری ندارد و خللی در تاچ یا نمایش تصویر ایجاد نمی کند.

البته حضور شیشه نمایشگر در مقابل دوربین به شکل ذاتی باعث کاهش کیفیت عکس ها شده و مشکلاتی در رنگ و نور ایجاد خواهد کرد. اوپو می گوید با توسعه الگوریتم های پیشرفته نرم افزاری و یکپارچه سازی آن با سخت افزار، توانسته این مشکلات را به حداقل برساند، به طوری که کیفیت نهایی عکس های این دوربین با گوشی های موجود برابری می کند. برای ارزیابی صحت و سقم این ادعا باید منتظر قضاوت کارشناسان باشیم.

اوپو قصد دارد نسخه نهایی اولین گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر را «در آینده نزدیک» به شکل رسمی وارد بازار کند، محصولی که هنوز نام گذاری هم نشده و جزئیاتی از آن در دسترس نیست. با این حال پنهان شدن دوربین سلفی زیر صفحه می تواند مسیر طراحی موبایل در آینده را تغییر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • saimon
    saimon | ۵ تیر ۱۳۹۸

    اگه واقعا مثل متن خبر باشه انصافا داره خوب پیشرفت می‌کنه!!!

  • کتیبه سپید
    کتیبه سپید | ۵ تیر ۱۳۹۸

    امیدوارم دوربین واقعا مخفی باشه، نه اینکه موقع فیلم دیدن و مخصوصا بازی کردن، مجبور باشیم ۲۴ ساعته یه دایره سیاه رو گوشه صفحه تحمل کنیم.

  • sepehr_apex
    sepehr_apex | ۵ تیر ۱۳۹۸

    باید دید...

مطالب پیشنهادی