ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاکسی‌های فاقد پروانه هوشمند
تکنولوژی

مدیرعامل تاکسیرانی تهران: تاکسی‌های فاقد پروانه هوشمند فک پلاک می‌شوند

طرح برخورد با تاکسی‌های فاقد پروانه هوشمند و پروانه‌های هوشمند منقضی شده، آغاز شده است. «علیرضا قنادان» مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد تاکسی‌هایی که فاقد پروانه ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۵ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۰

طرح برخورد با تاکسی‌های فاقد پروانه هوشمند و پروانه‌های هوشمند منقضی شده، آغاز شده است. «علیرضا قنادان» مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد تاکسی‌هایی که فاقد پروانه هوشمند هستند در صورت شناسایی توسط پلیس توقیف و فک پلاک خواهند شد. همچنین تاکسی‌هایی که پروانه هوشمند خود را تمدید نکرده‌اند اجازه ورود به طرح ترافیک را ندارند و جریمه می‌شوند.

حوالی سال ۹۴ بود که سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد، پروانه تاکسیرانی که یک دفترچه بود باید به پروانه هوشمند (کارت هوشمند) تبدیل شود؛ پس از آن تعداد زیادی از تاکسیرانان در برهه‌های زمان متفاوت پروانه هوشند را دریافت کردند اما اینطور که قنادان می‌گوید هنوز تعدادی از تاکسیرانان اقدامی در این زمینه نکرده‌اند و بهتر است هرچه سریعتر نسبت به هوشمند کردن پروانه خود اقدام کنند. چراکه بر اساس قانون نداشتن پروانه تاکسیرانی همانند نداشتن گواهینامه است و از آنجائیکه در چند سال اخیر پروانه هوشمند جایگزین دفترچه‌ها شده است، تنها پروانه هوشمند مورد پذیرش پلیس و تاکسیرانی است.

روز گذشته سازمان تاکسیرانی تهران در اطلاعیه‌ای از تاکسیرانان خواست تا در اسرع وقت برای صدور و یا تمدید پروانه هوشمند تاکسیرانی خود به دفاتر هماهنگی امور اداری تاکسیرانی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران که نشانی آنها در سایت تاکسیرانی است، مراجعه کنند. در غیر اینصورت از طریق عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی، عوامل گشت کنترل و نظارت سازمان تاکسیرانی، دوربین‌های ترافیکی و سایر مراجع ذیصلاح با مالکین و راکبین تاکسی‌هایی که دارای پروانه هوشمند معتبر نیستند برخورد قانونی لازم به عمل خواهد آمد.

تاکسی‌های فاقد پروانه هوشمند

قنادان در گفتگو با دیجیاتو با توضیح این مطلب که در گذشته پروفایل کاملی از رانندگان در دسترس نبود اما در سال‌های اخیر سامانه «سیما تاکسی» راه اندازی شده و تمامی اطلاعات رانندگان در آن ثبت شده است، گفت:

«در این سامانه پروفایل الکترونیکی رانندگان موجود است و تمامی سامانه‌های دیگر نظارتی، رفاهی و... به آنها متصل هستند. حدود سال ۹۴ هم دفترچه‌های پروانه تاکسیرانی تبدیل به کارت هوشمند شدند و تا امروز اکثر تاکسیرانان اقدام به دریافت کارت‌های هوشمند کردند و تنها تعداد کمی از آنها هنوز از دفترچه‌های قدیمی استفاده می‌کنند. حالا هم با منقضی شدن دفترچه‌ها از تاکسیرانان خواستیم که سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند چون این آخرین فرصت برای آنهاست.»

قنادان به پروسه‌ دریافت پروانه هوشمند در گذشته اشاره می‌کند که تاکسیران باید تنها به دفتری که با آن کار می‌کرد مراجعه کند اما الان می‌تواند به تمامی دفاتر تهران برود، همچنین در گذشته این پروسه حدود یک ماه با پیگیری حضوری راننده انجام می‌شد اما امروز چنین چیزی نیست و کارت هوشمند ظرف یک هفته به محل سکونت فرد ارسال می‌شود؛ ضمن آنکه نظارت بر صدور و توزیع کارت‌ها بسیار دقیق‌تر شده است. او تاکید می‌کند که امروز پروسه دریافت کارت‌های هوشمند بسیار سریعتر و راحت‌تر شده و این آخرین فراخوان برای کسانی‌ست که تاکنون اقدامی نکرده‌اند:

«برخی تاکسی‌ها تا امروز به دلایل مختلف مانند فوت یا مهاجرت تاکسیران، فرسوده بودن و کار نکردن آن کارت پروانه هوشمند دریافت نکرده‌اند و آخرین فرصت، وضعیت این خودروها را مشخص خواهد کرد. بنابراین خودروهایی که پروانه آنها تمدید نشده است حق ورود به محدوده طرح ترافیک را نخواهند داشت و همچنین جریمه خواهند شد و تاکسی‌هایی هم که به هر دلیل تا کنون کارت هوشمند دریافت نکرده‌اند نه تنها اجازه تردد ندارند بلکه با همکاری دادستانی، پلیس راهور و دستور قضائی، توقیف و فک پلاک خواهند شد.»

به گفته قنادان از سال گذشته تاکنون حدود ۴ هزار تاکسی که پروانه هوشمند نداشته‌اند، تعیین تکلیف شده و کارت‌های هوشمند خود را دریافت کرده‌اند. او می‌گوید مدت اعتبار هر پروانه ۲ سال است و ۴۰ روز قبل از باطل شدن پروانه به رانندگان در این مورد اطلاع رسانی‌ می‌شود تا اقدامات لازم را انجام دهد: «تاکسی‌هایی که ۶ ماه از مهلت تمدید آنها گذشته و تاکسی‌هایی که تاکنون پروانه هوشمند دریافت نکرده‌‌اند باید مانند خودروهای جدیدالورود مراحل دریافت پروانه را بگذرانند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۶ تیر ۱۳۹۸

    هنوز هم سازمان تاکسی رانی، رانندگانشو بیمه نمیکنه، این سازمان باید اول راننده هاشو بیمه کنه

مطالب پیشنهادی