ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارزش سهام اپل

افت ۸ میلیارد دلاری ارزش بازار اپل به دنبال انتشار خبر ترک جانی آیو

روز گذشته، ساعاتی بعد از آنکه جانی آیو طراح ارشد اپل اعلام کرد قصد ترک این شرکت را دارد ارزش اپل دچار افتی اندک شد. ارزش سهام اپل بلافاصله بعد از انتشار خبر ترک جانی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

روز گذشته، ساعاتی بعد از آنکه جانی آیو طراح ارشد اپل اعلام کرد قصد ترک این شرکت را دارد ارزش اپل دچار افتی اندک شد.

ارزش سهام اپل بلافاصله بعد از انتشار خبر ترک جانی آیو افتی ۰.۰۸۷ درصدی را در بازار بورس تجربه کرد که شاید در نگاه نخست چندان زیاد به نظر نرسد اما با در نظر گفتن مقیاس کسب و کار این شرکت و ارزش کلی آن رقمی در حدود ۸ میلیارد دلار از ارزش بازار آن را شامل می گردد. اگر این کاهش همچنان پابرجا بماند انتظار می رود که ارزش بازار اپل روی رقم ۹۱۰ میلیارد دلار تثبیت شود.

تیم کوک مدیرعامل اپل با انتشار بیانیه ای در روز گذشته این اطمینان را به کارکنان و سرمایه گذاران شرکت متبوعش داد که روابط اپل با آیو که در طراحی محصولات محبوب آن از جمله آیفون و آیمک ایفای نقش کرده همچنان نزدیک باقی می ماند. آیو قرار است که شرکت طراحی خود به نام LoveFrom را به صورت مستقل از اپل راه اندازی کند و اپل یکی از مشتریان اصلی آن خواهد بود.

تیم کوک در ادامه نامه خود آورده است:

اپل همچنان از استعدادهای جانی آیو بهره خواهد گرفت و همکاری مستقیمی با او روی پروژه های اختصاصی اش خواهد داشت و همزمان از تلاش مستمر و ادامه دار تیم طراحی نابغه و دلسوزی که آیو ایجاد کرده نیز در این مسیر استفاده می کند. بعد از این همه سال همکاری نزدیک خوشحالم که ارتباطمان همچنان ادامه می یابد و امیدوارم که همکاری طولانی مدتی در آینده با او داشته باشیم.

ارزش سهام اپل

اما نام شرکت جدید آیو هم ظاهرا اشاره ای به مکالمه قدیمی او با استیو جابز بنیانگذار فقید اپل دارد که یکی از دوستان صمیمی اش هم بوده است. آیو در این باره چنین گفته است:

چندین سال پیش در یکی از همان جلسات همیشگی میان کارکنان بودیم و استیو جابز در آن صحبت می کرد. او گفت که وقتی چیزی را با توجه و علاقه می سازید حتی اگر آن محصول توقعات شما را برآورده نکند یکی از انگیزه های اصلی تان میتواند مردمی باشد که آن محصول را برایشان میسازید. و البته شما هیچگاه با آنها دست نمی دهید اما با ساختن چیزی که به آن عشق ورزیده اید احترام خود را به آنها نشان میدهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی