ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: معرفی ۱۲ اپلیکیشن بسیار کاربردی برای حواس پرت ها

زندگی همه آنقدر شلوغ شده که طبیعی است گاهی اوقات بسیاری از کارهایمان را فراموش می‌کنیم. اما به جز این افراد، کسانی هستند که به صورت ذاتی و طبیعی دچار حواس پرتی هستند. اگر شما ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۷ تیر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

زندگی همه آنقدر شلوغ شده که طبیعی است گاهی اوقات بسیاری از کارهایمان را فراموش می‌کنیم. اما به جز این افراد، کسانی هستند که به صورت ذاتی و طبیعی دچار حواس پرتی هستند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید شاید بد نباشد از اپلیکیشن‌های مربوط به مدیریت کار های روزانه استفاده کنید.

در این مطلب تصمیم گرفتیم ۱۲ نرم افزار بسیار کاربردی برای حواس پرت‌ها را معرفی کنیم. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به مدیریت کار های روزانه‌ی خود بپردازید و همچنین مطمئن شوید که هیچکدام از کار‌ها را فراموش نخواهید کرد. با ما همراه باشید.

نرم افزار‌هایی برای یادآوری به حواس پرت ها

اگر عمدتا کار‌هایی که باید انجام دهید را فراموش می‌کنید، استفاده از این ۴ اپلیکیشن می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

۱. TickTick

مدیریت کار های روزانه

تیک تیک یک اپلیکیشن کاربردی برای یادآوری و مدیریت کار های روزانه است که ویژگی‌های قدرتمند متنوعی را در خود دارد. بهترین ویژگی آن این است که می‌توانید روش یادآوری مسئولیت‌های مختلف در آن را تنظیم کنید. نه تنها این کار را برای زمان‌هایی خاص می‌توانید انجام دهید بلکه قادر هستید اولویت و اهمیت کار‌های مختلف را برای این اپلیکیشن مشخص کنید تا رفتار‌های مناسب را از خود نشان دهد.

هر زمان که بخواهید قادر هستید ویژگی یادآوری آن را وارد حالت خواب کنید؛ با این کار اپلیکیشن به طور کامل غیر فعال نخواهد شد و برای مدت زمان کوتاهی مزاحمت ایجاد نمی‌کند. در واقع در تیک تاک می‌توانید مدت زمان حالت خواب را به راحتی مشخص کنید. همچنین با تعیین کردن اعمال مختلف در تقویم، می‌توانید بقیه‌ی اپلیکیشن‌های گوشی خود را با آن همگام سازی کنید.

TickTick: To Do List with Reminder, Day Planner

TickTick: To Do List with Reminder, Day Planner

سازنده: Appest INC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: در دستگاه‌های مختلف متفاوت است / 215.2 مگابایت زبان:
۲. Remember the Milk

مدیریت کار های روزانه

اگر اپلیکیشنی می‌خواهید که پر از ویژگی‌های مختلف و گمراه کننده نباشد و بسیار ساده بتواند در مدیریت کار های روزانه به شما کمک کند Remember Milk یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن امکان دریافت نوتیفیکیشن و یادآوری‌ها از طریق توییتر، ایمیل و دیگر پلتفرم‌هاست. البته برای فعالسازی ویژگی یاد شده باید از طریق وبسایت Remember The Milk  اقدام کنید. همچنین در این اپلیکیشن امکان اولویت بندی، مشخص کردن زمان دقیق در تقویم و تعداد تکرار یادآوری‌های مختلف امکان پذیر خواهد بود.

Remember The Milk

Remember The Milk

سازنده: Remember The Milk قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 7.5 / 50.7 مگابایت زبان:
۳. Todoist

مدیریت کار های روزانه

اپلیکیشن Todoist یکی از معروف ترین نرم افزار‌های حوزه‌ی مدیریت کار های روزانه به شمار می‌رود که به شما اهدافتان را یادآوری می‌کند و از طرفی وضعیت پروژه‌ها، عادات روزانه و بسیاری دیگر موضوعات را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اپلیکیشن Todoist دارای ویژگی برنامه ریزی هوشمند است و اگر موفق نشدید با برنامه‌های از پیش تعیین شده همگام شوید، می‌توانید از ابتدا آن را برنامه ریزی کنید. همچنین امکان اشتراک گذاری برنامه‌ ریزی ها با افرادی که در لیست مخاطبین‌تان حضور دارند امکان پذیر است.

 Editors' ChoiceEditors' Choice Todoist: To-Do List, Tasks & Reminders

Editors' ChoiceEditors' Choice Todoist: To-Do List, Tasks & Reminders

سازنده: Doist قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: متفاوت در دستگاه‌های مختلف / 113.8 مگابایت زبان:
۴. IFTTT

مدیریت کار های روزانه

اپلیکیشن IFTTT نرم افزاری برای خودکار کردن انجام کار‌هایی خاص در صورت وقوع برخی اتفاقات است. نرم افزار یاد شده حتی می‌تواند برخی از کار‌های خانه‌ی هوشمند را هم خودکار کند. IFTTT پر است از اپلت‌ها -مجموعه‌ای از اعمال از پیش طراحی شده که فقط کافیست آن‌ها را انتخاب کنید.

به عنوان مثال می‌توانید با انتخاب یکی از آن‌ها مشخص کنید که هر زمان عکسی در اینستاگرام پست کردید، همان عکس به صفحه‌ی توییتر شما هم اضافه شود. علاوه بر این عملکرد‌های بسیار خاص و منحصر به فرد را هم می‌توانید به این نرم افزار اضافه کنید.

برخی از اپلت‌ها به شما کمک می‌کنند تا برخی اتفاقات یادآوری شوند. به عنوان مثال با استفاده از IFTTT می‌توانید دستوری تعریف کنید که تقویم گوگل همیشه تولد دوستان‌تان را یادآوری کند. عملکرد مشابه برای برخی دیگر اعمال روزانه هم امکان پذیر است.

IFTTT

IFTTT

سازنده: IFTTT قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: متفاوت در دستگاه‌های مختلف / 71.3 مگابایت زبان:

اپلیکیشن‌هایی برای ذخیره سازی لینک‌ها و یادداشت‌ها

ممکن است پیش آمده باشد که بخواهید برخی لینک‌ها و یادداشت‌های خاص را در جایی ذخیره کنید تا بعدا سری به آن‌ها بزنید و یادتان رفته باشد. در ادامه ۴ اپلیکیشن معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها دیگر چنین مشکلی نخواهید داشت.

۵. Instapaper

مدیریت کار های روزانه

اپلیکیشن Instapaper به شما اجازه می‌دهد تا لینک‌ها و وبسایت‌های مختلف را ذخیره کرده تا بعدا به مطالعه‌ی آن‌ها بپردازید. نه تنها با استفاده از این نرم افزار قادر هستید صفحات وب را ذخیره سازی کنید بلکه می‌توانید برخی ویدیو‌ها و دیگر محتویات وب را هم برای مشاهده‌های بعدی نگه دارید.

این نرم افزار طوری طراحی شده که مطالعه در آن ساده‌تر باشد. شما می‌توانید اندازه‌، فونت و رنگ متن را آنطور که راحت تر هستید تنظیم کنید. مقاله‌های ذخیره شده به صورت کاملا آفلاین در دسترس قرار می‌گیرند تا بدون دسترسی به اینترنت بتوانید آن‌ها را مطالعه کنید. علاوه بر این می‌توانید فولدر‌های مختلف ایجاد کنید و متن‌ها و لینک‌های ذخیره شده را بر اساس شهرت، تاریخ انتشار و دیگر معیار‌ها مرتب سازی نمایید.

Instapaper

Instapaper

سازنده: Instapaper Holdings INC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: در دستگاه‌های مختلف متفاوت است / 56.2 مگابایت زبان:
۶. Google Keep

مدیریت کار های روزانه

اپلیکیشن Google Keep نرم افزاری مناسب برای یادداشت برداری به شمار می‌رود که می‌توانید با استفاده از آن متون مختلف، تصاویر، اسکرین‌شات‌ها، چک لیست‌ها و بسیاری دیگر از این دست موارد را ذخیره سازی کنید.

برخی از ویژگی‌های کاربردی Google Keep این است که می‌توانید یادداشت‌ها را با استفاده از رنگ‌های مختلف کد گذاری کنید، مرتب سازی نمایید و همچنین با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین این امکان را دارید تا به صورت مشترک همراه با همکاران خود روی یکی از یادداشت‌ها کار کنید.

 Editors' ChoiceEditors' Choice Google Keep - Notes and Lists

Editors' ChoiceEditors' Choice Google Keep - Notes and Lists

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: در دستگاه‌های مختلف متفاوت است / 96.5 مگابایت زبان:
۷. Pocket

مدیریت کار های روزانه

اپلیکیشن Pocket یکی دیگر از نرم افزار‌های کاربردی به شمار می‌رود که به شما کمک می‌کند تا مقاله‌ها، لینک‌ها و ویدیو‌های مختلف را ذخیره کنید. این اپلیکیشن نسبت به Instapaper طراحی کاربر پسند تری دارد.

نرم افزار یاد شده دارای ویژگی‌های مختلف قابل توجه بسیار زیادی است که از جمله می‌توانیم به عملکرد تبدیل متن به گفتار آن اشاره کنیم که به شما اجازه می‌دهد تا یادداشت‌های درج شده با صدای بلند برایتان خوانده شود.

Pocket: Save. Read. Grow.

Pocket: Save. Read. Grow.

سازنده: Read It Later INC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: در دستگاه‌ی مختلف متفاوت است / 156.1 مگابایت زبان:
۸. Evernote

مدیریت کار های روزانه

نرم افزار Evernote گزینه‌ای بسیار مناسب برای یادداشت‌ها به شمار می‌رود. همانند Google Keep اپلیکیشن Evernote به شما اجازه می‌دهد که لیست کار‌های خود را در آن تنظیم کنید و همچنین تصاویر، وبسایت‌ها و حتی فایل‌های صوتی را به عنوان یادداشت در آن ذخیره کنید.

جستجو و یافتن یادداشت‌های ذخیره شده در این اپلیکیشن بسیار ساده است و می‌توانید به راحتی آن‌ها را با دیگر بخش‌های دستگاه‌تان هم همگام سازی کنید. همچنین قادر هستید با استفاده از دوربین گوشی خود از فایل‌های متنی عکس بگیرید تا به صورت فایل‌های متنی ذخیره شوند.

برای این که ببینید چطور می‌توانید از این نرم افزار کاربردی استفاده کنید آموزش Evernote که پیشتر در دیجیاتو منتشر شده بود را مطالعه کنید.

Evernote

Evernote

سازنده: Evernote قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: در دستگاه‌های مختلف متفاوت است / 130.5 مگابایت زبان:

نرم افزار‌هایی برای یادآوری روز‌های مهم

فراموش کردن روز‌های مهم که در آن‌ها قرار کاری دارید علاوه بر این که می‌تواند پیامد‌های اجتماعی منفی داشته باشد، باعث از بین رفتن دوستی‌ها و فرصت‌های شغلی هم می‌شود. با استفاده از این ۲ اپلیکیشن می‌توانید دیگر نگران فراموش کردن قرار‌های مهم در روز‌هایی خاص نباشید.

۹. Countdown+ Event Reminders Lite

مدیریت کار های روزانه

برای این که هرگز روز‌های مهم یادتان نرود اپلکیشن Countdown+ Lite می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب به شمار رود. قادر هستید اپلیکیشن را با تقویم گوشی همگام سازی کنید و همچنین رویداد‌های مهم و حیاتی را به صورت دقیق (از لحاظ زمانی) به آن اضافه کنید.

این اپلیکیشن همچنین به شما اجازه می‌دهد که میزان تکرار یادآوری‌ها را هم تنظیم کنید، رویداد‌ها را با توجه به نوعشان طبقه‌بندی کنید و حتی آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. این نرم افزار در زمینه‌ی یادآوری تولد افراد مختلف بسیار عالی عمل می‌کند.

در همین حین به شما اجازه داده می‌شود که روز‌های مهم شخصی مثل سالگردها و رویداد‌های خانوادگی را آنطور که می‌خواهید مشاهده کنید.

Countdown+ Widgets Calendar Lite

Countdown+ Widgets Calendar Lite

سازنده: Apps Beyond قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 21 / 105.2 مگابایت زبان:
۱۰. Google Calendar

مدیریت کار های روزانه

اپلیکیشن Google Calendar نرم افزاری فوق العاده برای به خاطر سپردن رویداد‌های مهم تاریخی به شمار می‌رود. با توجه به امکان شخصی سازی این تقویم شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که هرگز هیچکدام از رویداد‌ها را فراموش نخواهید کرد.

یادآوری ایمیل‌ها، نوتیفیکیشن‌ها و برخورداری از ویجت‌ها تنها چند ویژگی خاص و مهم Google Calendar به شمار می‌روند. نرم افزار یاد شده به شما اجازه می‌دهد که به چند صورت مختلف برنامه ریزی‌های خود را مشاهده کنید؛ نمایش تقویم به صورت روزانه و یا به صورت ماهانه از امکاناتی است که Google Calendar ارائه می‌دهد.

Google Calendar

Google Calendar

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: در دستگاه‌های مختلف متفاوت است / 162.4 مگابایت زبان:

نرم افزار‌هایی برای افرادی که رمز عبور خود را فراموش می‌کنند

یکی از مواردی که احتمالا برای همه پیش آمده فراموش کردن رمز عبور است. در ادامه ۲ اپلیکیشن کاربردی را معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید برای همیشه مطمئن باشید که هیچوقت رمز عبور خود را فراموش نمی‌کنید.

۱۱. LastPass

مدیریت کار های روزانه

اپلیکیشن LastPass ابزاری کاربردی برای افرادی است که می‌خواهند علاوه بر امن نگه داشتن حساب‌های کاربری خود مشکلی در به حافظه سپردن رمز عبور‌های مختلف نداشته باشند. این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا همه‌ی رمز عبور‌های خود را در محفظه‌ای امن ذخیره کنید که دارای یک رمز عبور اصلی برای همه‌ی حساب‌های کاربری‌تان خواهد بود.

این اپلیکیشن هر فیلد رمز عبوری که می‌بینید را برایتان پر خواهد کرد بنابراین نیازی نیست که رمز عبور‌های مختلف را به خاطر بسپارید. پر کردن خودکار فرم‌ها تنها به وبسایت‌ها محدود نمی‌شود و در اپلیکیشن‌هایی که خواستار رمز عبور هستند نیز کاربرد خواهد داشت. هر زمان که بخواهید به یکی از رمز عبور‌های ذخیره شده دسترسی داشته باشید می‌توانید با استفاده از رمز عبور اصلی یا Master Password به آن دسترسی داشته باشید.

LastPass Password Manager

LastPass Password Manager

سازنده: LogMeln INC قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 14 / 150.2 مگابایت زبان:
۱۲. Google Password Manager

مدیریت کار های روزانه

اگر کاربر اندروید هستید و برای گشت و گذار در اینترنت از مرورگر کروم استفاده می‌کنید یک ابزار داخلی در آن تهیه شده که می‌توانید در آن رمز عبور های مختلف خود را ذخیره کنید. Google Password Manager همه‌ی اطلاعات مربوط به ورود به حساب‌های کاربری مختلف شما را به خاطر می‌سپارد و به شما کمک می‌کند که هر زمان نیاز داشتید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

رمز عبور‌ها از طریق تنظیمات گوگل و از بخش Google account options در اختیار شما قرار خواهند گرفت. یکی دیگر از مزایای این سرویس این است که می‌تواند برای شما رمز عبور‌های قدرتمند ایجاد کند. وقتی می‌خواهید در وبسایتی خاص ثبت نام کنید سرویس مدیریت رمز عبور گوگل به شما رمز عبور‌های مختلفی را پیشنهاد خواهد کرد و سپس آن را برای همیشه در جایی ذخیره می‌کند.

امکان پر کردن خودکار بسیاری از فرم‌های اینترنتی یکی دیگر از ویژگی‌های کروم به شمار می‌رود که به شما این امکان را می‌دهد که هرگز نیازی نداشته باشید که رمز عبور‌های خود را به خاطر بسپارید.

Google Chrome

Google Chrome

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: در دستگاه‌های مختلف متفاوت است / 73.8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

    سلام ممنون مفید بود

  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۸ تیر ۱۳۹۸

    Microsoft to-do کاملا رایگانه
    همچنین این نرم افزار هیچ چیزی از بقیه ی نرم افزار های معروف کم نداره
    بسیار کار باهاش راحته
    نسخه ی تخت وب و ویندوز و مک او‌اس داره
    ساخت ماکروسافته و رابط کاربریش هم زیباست

  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۸ تیر ۱۳۹۸

    معروف ترین رو نگفتید microsoft to do list

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۷ تیر ۱۳۹۸

    عالی دمتون گرم

مطالب پیشنهادی