ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هشدار پلیس راهور: کلاهبرداری فراگیر فروش خودروی خارجی با پلاک گذر موقت

پلاک گذر موقت در ابتدا برای افرادی در نظر گرفته شده بود که قصد داشتند برای مدت زمان کوتاهی با اتومبیل خود به ایران سفر کنند. تعیین مدت تردد آنها در کشور به عوامل مختلفی ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

پلاک گذر موقت در ابتدا برای افرادی در نظر گرفته شده بود که قصد داشتند برای مدت زمان کوتاهی با اتومبیل خود به ایران سفر کنند. تعیین مدت تردد آنها در کشور به عوامل مختلفی بستگی داشت و گاهی اوقات تحت شرایط خاصی این مدت تمدید می شد اما بعدا عده ای از هموطنان تصمیم گرفتند که از این رویه به عنوان یک تفریح و تجارت سودآور استفاده کنند.

در همین راستا واردکنندگان و فروشندگان خودروهای گذر موقت اعلام می کنند که محدودیتی خرید و فروش این خودروها وجود نداشته و پلیس این موضوع را به کلی تکذیب می کند.

گذر موقت

پلیس تاکید می کند که این خودروهای وارداتی محدودیت هایی برای استفاده دارند، به طوری که به هیچ عنوان قابل فروش و واگذاری به غیر نیستند.

سردار هادیان فر، رییس پلیس راهور ناجا در همین رابطه گفت:

به استناد ماده 50 و 78 قانون گمرک کشور، برای خودروهای گذر موقت ، امکان نقل و انتقال و خرید و فروش وجود ندارد. متأسفانه در برخی از سایت ها  آگهی هایی با عنوان "نقل و انتقال" یا " خرید و فروش خودروهای دارای پلاک موقت" دیده می شود که باید بگویم امکان چنین فرآیندی وجود ندارد و برخی از افراد سودجو به دنبال کلاهبرداری هستند.

کاهش 60 درصدی شماره‌گذاری خودروها در بهار

سردار  هادیانفر در مورد چگونگی آمار شماره گذاری خودرو های صفر کیلومتر در سال جاری نیز گفت:

شماره‌گذاری خودروهای نوشماره در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 60 درصد کاهش داشته است. نقل و انتقال و تعویض پلاک خودرو نیز 6.1 درصد کاهش داشته است. اما شماره‌گذاری و نقل و انتقال موتورسیکلت 38 درصد افزایش داشته است.

با این حساب می توان کاهش 60 درصدی شماره گذاری خودروهای صفر کیلومتر را ناشی از کاهش عرضه خودرو در سال جاری نسبت به سال گذشته عنوان کرد. عجیب تر آنکه این مسئله با آمار و ارقام حدود 40 درصدی افت تولید خودروسازان که به شکل رسمی اعلام می شود تا حدی تفاوت دارد که احتمالا ناشی از عرضه یا عدم عرضه خودروهای ناقص و دپو شده در کارخانجات است که به دلیل عدم تامین قطعات، قابلیت تحویل و شماره گذاری به مشتریان را پیدا نکرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • E.A
    E.A | ۹ تیر ۱۳۹۸

    بابا جم کنن ماشین نمیزارن بیاد که تولید داخلی نمونه ولی داخلی هم ی طوری ک همونم نمیشه گرفت الان

  • hyhzo
    hyhzo | ۹ تیر ۱۳۹۸

    چه بد خواستم بوگاتی بگیرما

    • Mostafa Mohammadzadeh
      Mostafa Mohammadzadeh | ۱۰ تیر ۱۳۹۸

      بحث بوگاتی نیست، شما الأن با پول یه هیوندای آشغال پلاک شده شاید بتونی یه پورشه دست دوم گذر موقت هم بخری، که خیلی ها اینو انتخاب میکنن.

مطالب پیشنهادی