ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل تی وی پلاس
تکنولوژی

اپل تی‌وی‌ پلاس نمی خواهد نتفلیکس بعدی باشد

اپل می خواهد سیاست تولید محصولات کم ولی باکیفیت را در سرویس استریم محتوای ویدیویی خود هم پیاده کند. «ادی کیو»، معاون ارشد بخش خدمات و نرم افزار اینترنتی اپل در گفتگو با ساندی تایمز ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

اپل می خواهد سیاست تولید محصولات کم ولی باکیفیت را در سرویس استریم محتوای ویدیویی خود هم پیاده کند.

«ادی کیو»، معاون ارشد بخش خدمات و نرم افزار اینترنتی اپل در گفتگو با ساندی تایمز تاکید کرد در سرویس اپل تی وی پلاس برخلاف رقبایی نظیر نتفلیکس کیفیت بر کمیت اولویت خواهد داشت.

کیو: تجربه نداریم ولی از بهترین ها کمک می گیرم

نتفلیکس به عنوان یکی از ابرقدرت های حوزه استریم ویدیو در دنیا روی تولید هرچه بیشتر محتوای اورجینال تاکید دارد و از همین طریق به موفقیت های درخوری نیز رسیده است. ادی کیو علی رغم اذعان به اینکه روش نتفلیکس هیچ مشکلی ندارد، اعلام کرد که اپل به جای تمرکز روی تعداد، قصد تولید بهترین محتوای ممکن را دارد.

پیش از کوپرتینویی ها شرکت هایی نظیر آمازون و نتفلیکس وارد حوزه استریم ویدیو شده و بسیاری از کاربران را به خود جذب کرده اند. این مساله باعث سخت شدن کار اپل شده اما کیو مدعی است اپل در سناریوهایی از این دست بی تجربه نیست. او به این مساله اشاره می کند که شرکت متبوعش در زمینه تولید کامپیوتر، نمایشگر، موبایل یا تبلت هم اولین نبود اما توانست رقبا را کنار بزند: «هدف ما بهترین بودن است اما برای رسیدن به آن حتما نباید اولین باشیم».

سرویس اپل تی وی پلاس
ادی کیو

او از اعتراف به بی تجربه بودن اپل در زمینه تلویزیون ابایی ندارد اما تاکید می کند که برای جبران این ضعف به استخدام بهترین های هالیوود روی آورده اند. پیش از این هم برخی منابع مدعی شده بودند که اپل در حال برنامه ریزی برای تامین هزینه شش فیلم در سال با پتانسیل کسب جوایز معتبر از جمله اسکار است. نمایندگان این شرکت در ماه های اخیر مذاکراتی را با کارگردانان و دیگر عوامل سرشناس انجام داده و آماده سرمایه گذاری بین ۵ تا ۳۰ میلیون دلاری روی هر فیلم هستند.

از دیگر نکات مصاحبه کیو باید به انتشار ماهیانه محتوای جدید در اپل تی وی پلاس اشاره کرد که احتمالا با The Morning Show شروع خواهد شد و در آن «جنیفر انیستون» و «ریس ویترسپون»، بازیگران سرشناس هالیوود به هنرنمایی خواهند پرداخت.

هرچند کیو حوزه سخت افزار و موبایل را با استریم محتوا مقایسه می کند اما به نظر نمی رسد شباهت چندانی به هم داشته باشند. یکی از مهمترین دلایل موفقیت اپل در صنعت فناوری به اکوسیستم بسته و کارایی خیره کننده iOS و MacOS برمی گردد که کاربران برای بهره بردن آن چاره ای جز خرید آی‌دیواس ها ندارند.

در حوزه رسانه اما انحصار معنای چندانی نخواهد داشت و اپل نمی تواند کاربران را به تماشای ویدیوهای خود محدود کرده و از سرویس های رقیب محروم سازد. علاوه بر این بعید است تولیدکنندگان هم از اسپیلبرگ بزرگ گرفته تا یوتوبرهای سرشناس خود را به سرویس اپل تی وی پلاس محدود کرده و قید درصد عظیمی از کاربران دیگر را بزنند. سوال نهایی این است که سرویس جدید اپل با تکرار سیاست محصولات اندک ولی با کیفیت به کجا خواهد رسید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی