ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت رسان
تکنولوژی

آلفابت بالون‌های اینترنت رسان خود را در کنیا به هوا می‌فرستد

سرویس اینترنت رسان بالونی شرکت آلفابت به نام Loon قرار است عملکرد تجاری خود را امسال در کنیا آغاز کند. این شرکت اخیرا مجوز خود را از مقامات کنیا به منظور آغاز پرواز آزمایشی لون ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

سرویس اینترنت رسان بالونی شرکت آلفابت به نام Loon قرار است عملکرد تجاری خود را امسال در کنیا آغاز کند. این شرکت اخیرا مجوز خود را از مقامات کنیا به منظور آغاز پرواز آزمایشی لون در این کشور دریافت کرده است.

این بالون‌های آزمایشی قرار است تا چند هفته آینده به کنیا برسند و پیش از اینکه آزمایش‌ها شروع شوند آلفابت باید آماده‌سازی‌های شبکه و مدارک مورد نیاز را نهایی کند. بعد از راه‌اندازی این سرویس ساکنان روستاهای منطقه قادر خواهند بود از سومین سرویس مخابراتی بزرگ این کشور به نام Telkom Kenya اینترنت 4G خریداری کنند.

اینترنت رسان

مدیر ارشد بخش مسئولیت‌های پروازی غیر نظامی کنیا گفته که او برای چند سال به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای راه‌اندازی این سرویس در کشور بوده و خوشحال است که می‌بیند بالاخره بالون‌های اینترنت رسان در کنیا به پرواز در می‌آیند.

کنیا اولین کشور آفریقایی است که در پروژه لون با آلفابت همکاری می‌کند اما کشورهای زیادی هستند که هنوز در مورد این تکنولوژی نظر خوبی ندارند. خیلی از این کشورها قبل از اینکه برای راه‌اندازی این پروژه اقدام کنند می‌خواهند از امنیت، پایداری و سودبخشی سرویس اینترنت رسان بالونی آلفابت مطمئن شوند.

علاوه بر این نگرانی‌هایی در مورد دوام بالون‌ها هم وجود دارد. این تجهیزات که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند نیاز به تابش مستقیم نور خورشید دارند اما اشعه خورشید بعد از مدتی پوسته پلاستیکی آن‌ها را از بین برده و هر چند ماه باید این پوسته‌ها تعویض شوند. گذشته از این‌ها کاربران احتمالا با وزش بادهای شدید هم دچار قطعی سرویس خواهند شد.

با همه این‌ها بالون‌های لون در برخی از کشورها به آزمایش گذاشته شده‌اند. مثلا در پورتو ریکو و پس از طوفان ماریا، از این تجهیزات برای رساندن اینترنت به 100 هزار نفر استفاده شد و اخیرا هم این بالون‌ها اینترنت اضطراری را برای هزاران نفر زلزله‌زده در پرو تامین کردند.

یکی از بالون‌ها رکورد پرواز لون‌ها را شکست و با 223 روز پرواز در استراتوسفر، از پورتو ریکو به پرو سفر کرد و با یک برنامه فرود از پیش تعیین شده در این کشور به زمین نشست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی