ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جنگ تجاری

اچ پی و دل احتمالا خطوط تولید خود را از چین خارج می‌کنند

شدت گرفتن جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن باعث شده که کمپانی‌های بزرگ آمریکایی تصمیم به انتقال مراکز تولید محصولات خود از چین بگیرند و نام شرکت‌های مطرحی همچون اچ‌پی و دل هم در این ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

شدت گرفتن جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن باعث شده که کمپانی‌های بزرگ آمریکایی تصمیم به انتقال مراکز تولید محصولات خود از چین بگیرند و نام شرکت‌های مطرحی همچون اچ‌پی و دل هم در این میان دیده می‌شود. گزارش شده که این دوشرکت قصد دارند تا 30 درصد از تولیدات نوت‌بوک‌هایشان را از چین خارج کنند.

علاوه بر این دو شرکت، ممکن است مایکروسافت، آلفابت، آمازون، سونی و نینتندو هم فرآیند تولید کنسول‌های بازی و اسپیکرهای هوشمند خود را از این کشور خارج کنند.

جنگ تجاری

ترامپ و شی جین پینگ هفته گذشته در نشست G20 در ژاپن بعد از ماه‌ها بن بست در مذاکرات، به یک آتش بس دو جانبه برای از سرگیری مذاکرات رسیدند. با این حال به نظر نمی‌رسد کمپانی‌ها در تصمیم خود برای خروج تولیداتشان از چین تغییری ایجاد کرده باشند.

اخیرا اپل هم از تامین کننده‌های اصلی قطعات خود خواسته بود تا احتمال انتقال 15 تا 30 درصد از ظرفیت‌های تولید این شرکت را از چین به جنوب شرق آسیا مورد بررسی قرار دهند چرا که تعرفه 25 درصدی آمریکا برای محصولات تولید چین، شامل تعداد زیادی از تولیدات این شرکت هم می‌شود.

چندی پیش موسس فاکسکان که یکی از تولید کنندگان اصلی محصولات اپل است نیز به این شرکت توصیه کرده بود که تولید محصولاتش را به خارج از چین منتقل کند.

به نظر می‌رسد تبعات جنگ تجاری چین و آمریکا همچنان ادامه دارد و باید دید آیا مذاکرات طرفین در آینده می‌تواند از روند سریع این تغییرات بکاهد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی
    علی | ۱۳ تیر ۱۳۹۸

    چین هم میتواند اجازه دسترسی آسان به بازار فوق العاده بزرگ چین با یک هشتم جمعیت جهان (یک میلیارد و سیصد میلیون نفر جمعیت) را ندهد یعنی میتواند تعرفه های گمرکی بالا برای واردات محصولات این شرکتها به چین وضع کند.

  • آریا
    آریا | ۱۳ تیر ۱۳۹۸

    عالی

مطالب پیشنهادی