ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پیکاپ ب ام و X7 معرفی شد؛ ایده ای که اجرایی نمی شود

در سال های گذشته همواره اخبار و شایعاتی مبنی بر ارایه یک خودروی پیکاپ توسط ب ام و به گوش رسیده، اما این اتفاق هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفته و باواریایی ها تاکید کرده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

در سال های گذشته همواره اخبار و شایعاتی مبنی بر ارایه یک خودروی پیکاپ توسط ب ام و به گوش رسیده، اما این اتفاق هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفته و باواریایی ها تاکید کرده اند که به دلیل تقاضای کم و فعالیت در رده های بالایی بازار به سراغ چنین مدلی نخواهند رفت.

علی رغم این موضوع، ب ام و اخیرا با تبدیل یک دستگاه کراس اوور X7 به پیکاپ مجددا خبرساز شده؛ این پیکاپ با همکاری جمعی از کارآموزان داوطلب و بخش ساخت خودروهای کانسپت و همچنین بخش تکنولوژی مدلسازی کارخانه ب ام و واقع در مونیخ توسعه یافته است.

c8da99e7-2019-bmw-x7-pickup-concept-2

آنطور که ب ام و اعلام کرده، تولید پروتوتایپ پیکاپ مبتنی بر X7 حدود 10 ماه طول کشیده و قرار است از آن در همایش های Motorrad Days استفاده شود. این همایش مختص نمایش و گردهمایی دارندگان موتور سیکلت های ب ام و است. نکته جالب توجه اینکه طبق ادعای ب ام و، توسعه پیکاپ مورد بحث، یک ماه زودتر از رونمایی رسمی X7 در اکتبر گذشته آغاز شده است.

846e72ad-2019-bmw-x7-pickup-concept-5

در مقایسه با نسخه کراس اوور، پیکاپ X7 برابر با 10 سانتی متر طولانی تر بوده و قسمت بار آن طولی به اندازه 1.4 متر دارد. برای این قسمت کفی از جنس چوب ساخته شده و در صورت باز شدن درب انتهایی، طول آن به 2 متر افزایش پیدا می کند.

31027722-2019-bmw-x7-pickup-concept-1

در کنار تفاوت اندک در ابعاد، کراس اوور و پیکاپ X7 از لحاظ وزن نیز با هم متفاوت هستند. به دلیل بهره گیری از فیبر کربن پلیمری تقویت شده (CFRP) در بخش هایی مثل سقف، درهای عقب و درب قسمت بار نسخه پیکاپ حدود 200 کیلوگرم وزن کمتری دارد.

d7380a58-2019-bmw-x7-pickup-concept-14

پروتوتایپ پیکاپ X7 همانند تمامی پیکاپ های دیگر ظرفیت حمل پنج سرنشین را دارد. به منظور نمایش توانمندی ها و فضای عقب مناسب، ب ام و در تصاویر رسمی یک دستگاه موتور سیکلت F 850 GS را روی X7 سوار کرده؛ خودروساز آلمانی برای توصیف همخوانی این دو وسیله نقلیه از عبارت "دو همراه وفادار" استفاده نموده است.

57931d97-2019-bmw-x7-pickup-concept-3

مثل دیگر پیکاپ هایی که پیشتر توسط ب ام و برای کسب تجربه یا جابجایی لوازم در داخل کارخانه تولید شده، پیکاپ X7 نیز صرفا یک پروژه صرفا نمایشی بوده و هیچ برنامه ای برای تولید انبوه آن وجود ندارد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir M Zadeh
    Amir M Zadeh | ۱۴ تیر ۱۳۹۸

    اصلا به این برند پیکاپ تولید کردن نمیاد بنز هم به خاطر این قابل قبول تر بوده چون سالهاست تو صنعت حمل و نقل و بار داره کار میکنه وگرنه همون مرسدس هم خیلی قابل هضم نیست

    • Alireza
      Alireza | ۱۴ تیر ۱۳۹۸

      حرفتون دقیقا درسته حکایت bmw هم مثه سایپا شده که موقعی همه به شکل سدان ماشین عادت کردن یهو همونو وانت کرد!!!

مطالب پیشنهادی