ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون به دنبال دریافت مجوز برای پرتاب ماهواره‌های اینترنتی

پروژه اینترنت ماهواره‌ای آمازون با سرعت خوبی در حال پیش‌روی است و این شرکت از FCC درخواست کرده تا مجوز پرتاب 3236 ماهواره این برنامه را صادر کند. در این برنامه که پروژه کویپر نام ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

پروژه اینترنت ماهواره‌ای آمازون با سرعت خوبی در حال پیش‌روی است و این شرکت از FCC درخواست کرده تا مجوز پرتاب 3236 ماهواره این برنامه را صادر کند.

در این برنامه که پروژه کویپر نام گرفته، قرار است ماهواره‌ها به 98 گروه مدارگرد تقسیم شده و در اتفاعی بین 590 تا 630 کیلومتری زمین به پرواز دربیایند. آمازون گفته که قرار است با این پروژه نیاز ارتباطی ده‌ها میلیون نفر در سراسر دنیا را تامین کند. البته این شرکت اعلام کرده که این سرویس برخی مناطق را تحت پوشش نخواهد داشت، مثلا ایالت آلاسکای آمریکا جزو این مناطق است.

اینترنت ماهواره‌ای

این سرویس قرار است مثل ماهواره‌های اخیر Iridium، در باند فرکانسی Ka راه‌اندازی شود و آمازون برای جلوگیری از هم پوشانی فرکانسی، درخواست استفاده از تکنولوژی ضد تداخل داده است. به نظر می‌رسد آمازون فکری برای بقایای سرگردان تجهیزات فضایی هم کرده و این ماهواره‌ها قرار است بعد از کمتر از ده سال خود را از مدار زمین خارج کنند.

هنوز برنامه زمانی آمازون برای به مدار فرستادن این ماهواره‌ها مشخص نیست اما تشکیل پرونده در FCC نشان می‌دهد که آن‌ها مدتی است در حال کار روی این پروژه هستند. در حالی که چندی پیش اسپیس ایکس اولین گروه از ماهواره‌های اینترنتی خود را به مدار زمین فرستاد و این ماهواره‌ها با موفقیت در مدار قرار گرفتند، به نظر آمازون هم عزم خود را برای رقابت جزم کرده تا برنامه اینترنت ماهواره‌ای خود را هرچه سریعتر پیش ببرد.

به گفته یکی از سخنگویان آمازون، پروژه کوییپر یک ابتکار جدید برای رساندن اینترنت سریع و بدون تاخیر به کسانی است که تا به حال دسترسی مناسبی به اینترنت نداشته‌اند. چند ماه پیش هم آمازون اعلام کرده بود که قصد ساخت 12 پایگاه را در نقاط مختلف زمین داشته تا با کمک آن‌ها بتواند داده‌های ارسالی ماهواره‌ها را دریافت کرده و اطلاعات مورد نیاز را به آن‌ها ارسال کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی