ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماموران فدرال از پایگاه اطلاعاتی سازمان‌های دیگر برای تشخیص چهره استفاده می‌کنند

محققان دانشگاه حقوق جرج تاون و روزنامه واشنگتن پست اخیرا دریافتند که بازرسان FBI و ICE از داده‌های سازمان خودروهای موتوری (DMV) به عنوان معدن داده‌های تشخیص چهره استفاده کرده و با اسکن عکس میلیون‌ها ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

محققان دانشگاه حقوق جرج تاون و روزنامه واشنگتن پست اخیرا دریافتند که بازرسان FBI و ICE از داده‌های سازمان خودروهای موتوری (DMV) به عنوان معدن داده‌های تشخیص چهره استفاده کرده و با اسکن عکس میلیون‌ها نفر از شهروندان، در حال توسعه یک زیرساخت نظارتی هستند.

با اینکه برخی از شهرها و کمپانی‌ها استفاده از تشخیص چهره را کنار گذاشته یا ممنوع کرده‌اند اما اینطور به نظر می‌رسد که ماموران فدرال از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای شناسایی مجرمان استفاده می‌کنند.

تشخیص چهره

ماموران FBI از اطلاعات مذکور برای ردیابی مجرمانی مثل خرده دزدها استفاده می‌کنند. FBI ماهانه حدود چهار هزار جستجوی تشخیص چهره انجام می‌دهد و 21 ایالت آمریکا اجازه استفاده از این تکنولوژی را به ماموران می‌دهند. برای انجام این جستجوها عموما باید قوانینی رعایت شوند اما در مجموع این قوانین چندان هم سختگیرانه نیستند. تنها استثنا واشنگتن است که برای انجام جستجوهای تشخیص چهره، ماموران را ملزم به دریافت مجوز قضایی کرده است.

با این اوصاف مسئولیت پذیری خاصی در رابطه با این جستجوها وجود ندارد و مشخص نیست چه تعداد جستجو در مورد چه اشخاصی انجام گرفته است. جتی مشخص نیست که این متد منجر به چه تعداد تشخیص اشتباه می‌شود. در حالی که برخی از تحقیق‌ها تنها با استفاده از اطلاعات یک ایمیل انجام شده، محققان معتقدند که با این روش حریم شخصی افراد به شدت مورد حمله قرار می‌گیرد.

تا به حال ICE در مورد چگونگی استفاده از تشخیض چهره توضیحی نداده اما پیشتر یکی از مقامات FBI «کیمبرلی دل گرکو» از این متد دفاع کرده و گفته بود که این تکنولوژی به دفاع از آزادی و امنیت کمک بزرگی کرده است. با این حال این ادعاها لزوما درست نیستند چرا که تشخیص نادرست در کنار سو استفاده از قدرت می‌تواند منجر به دستگیری افراد بیگناه شود. در واقع بدون وجود یک چهاچوب قانونی، زمینه برای سو استفاده‌های بیشتر در آینده فراهم خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی