ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سردرگمی شرکت های آمریکایی برای کار با هواوی پس از توافق چین و آمریکا

با اینکه چندی پیش دونالد ترامپ و شی جین پینگ در مورد امکان استفاده هواوی از تجهیزات آمریکایی به توافق رسیدند اما به نظر توافق چین و آمریکا آنقدر شفاف نبوده که کمپانی‌های آمریکایی دقیقا تکلیف خودشان ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۵

با اینکه چندی پیش دونالد ترامپ و شی جین پینگ در مورد امکان استفاده هواوی از تجهیزات آمریکایی به توافق رسیدند اما به نظر توافق چین و آمریکا آنقدر شفاف نبوده که کمپانی‌های آمریکایی دقیقا تکلیف خودشان در داد و ستد با هواوی را به صورت مشخص درک کنند.

دقیقا به همین خاطر است که تا به حال نظری در این مورد از طرف شرکت‌هایی مثل گوگل اعلام نشده است. با این حال اوضاع زمانی گیج کننده‌تر شد که مشاور اقتصادی کاخ سفید و یکی از مقامات وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کردند که هواوی همچنان هم در لیست سیاه آمریکا قرار دارد.

توافق چین و آمریکا

به گزارش رویترز، وزیر بازرگانی آمریکا ویلبر راس اخیرا در مورد این موضوع توضیح داده که مجوز فروش برای آن دسته از محصولات آمریکایی صادر می‌شود که قرار نیست منجر به تولید کالاهای تهدید کننده امنیت ایالات متحده بشود. این در واقع همان حرفی بود که ترامپ در هنگام توافق با همتای چینی خود زده بود و صحبت‌های وزیر بازرگانی هم نتوانست به شفاف‌تر کردن موضوع کمک کند.

راس در ادامه صحبت هایش اشاره کرد که هواوی همچنان در لیست سیاه قرار دارد و بیشتر درخواست‌های لایسنس از طرف شرکت‌های آمریکایی رد خواهند شد. همچنین تغییری در قوانین دریافت لایسنس برای داد و ستد با هواوی به وجود نیامده و برای اینکه تحریم‌ها به ضرر شرکت‌های آمریکایی در مقابل رقبای خارجی منجر نشود، تنها برخی از مجوزها و لایسنس‌ها برای شرکت‌ها صادر خواهند شد.

سوال اصلی اینجاست که دقیقا کدام محصولات به عنوان یک تهدید ملی برای ایالات متحده شناخته می‌شوند؟ مثلا آیا سرویس‌های گوگل پلی چنین تهدیدی به شمار می‌آیند؟ به گفته یکی از وکلای تجاری واشنگتن به نام «داگ جیکوبسن» سیاست دقیق آمریکا در مورد اینکه چه محصولاتی امنیت این کشور را به خطر می‌اندازند کاملا مشخص نیست. فعلا تنها راه این است که شرکت ها محصولاتشان را برای درخواست لایسنس فروش به هواوی ثبت کنند تا مشخص شود که کدام دسته از اپ‌ها از طرف دولت ایالات متحده پذیرفته و کدام رد می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی