ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنیک سرمازیستی
علمی

این مرد می خواهد دوباره زنده شود و به فضا برود

مایک کارتر، یک مهندس بازنشسته و پدر دو فرزند، با پرداخت ۱۶۰ هزار یورو می‌خواهد پس از مرگ، جسدش فریز شود تا پس از هزاران سال بالاخره از مرگ برگشته و روی اقمار مشتری مجدد ...

رسول خردمندی
نوشته شده توسط رسول خردمندی | ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

مایک کارتر، یک مهندس بازنشسته و پدر دو فرزند، با پرداخت ۱۶۰ هزار یورو می‌خواهد پس از مرگ، جسدش فریز شود تا پس از هزاران سال بالاخره از مرگ برگشته و روی اقمار مشتری مجدد به زندگی خود ادامه بدهد.

مایک کارتر ۷۳ ساله پذیرفته تا پیش از مرگ، بدنش متحمل پروسه‌ای شود تا با تکنیک سرمازیستی، کالبدش برای نگهداری طولانی مدت آماده شود. سرمازیستی (Cryonics) فرآیندی است که بدن به سرعت پس از مرگ، طی پروسه‌ای منجمد شده تا در آینده دور یا نزدیک فرد مجدد از مرگ برگردد. در فرآیند سرمازیستی، دمای بدن از ۳۷ درجه سانتی‌گراد به نزدیک صفر می‌رسد. در این حالت سلول‌های بدن نمُرده و وارد فاز توقف خواهند شد.

ماجرای زندگی ابدی و بازگشت از مرگ از دهه ۱۹۷۰ میلادی به سر مردم افتاد که دانشمندان بالاخره در آینده نزدیک به یک فرمول برای زندگی ابدی دست خواهند یافت و انسان‌ها دیگر از بیماری‌های گوناگون به خصوص سرطان تلف نمی‌شوند. کارتر از سال ۱۹۹۱ میلادی نامش را به عنوان یک داوطلب برای فرآیند سرمازیستی ارائه داد. او در این مدت در سه جلسه درباره فرآیند سرمازیستی حضور داشته و آزمایش‌های مختلفی روی بدنش انجام شد.

تکنیک سرمازیستی

جالب اینجاست کارتر در مصاحبه‌های خود با رسانه‌ها می‌گوید انگیزه خاصی از این کار نداشته و صرفا پس از تحقیق درباره سرمازیستی، در نهایت به این نتیجه رسیده خودش را به عنوان یک داوطلب در این زمینه معرفی کند. کارتر توضیح می‌دهد:

در چند جلسه درباره سرمازیستی شرکت و با پژوهشگران امریکایی صحبت کردم و در نهایت با خودم گفتم شاید این کار [سرمازیستی] عملی نشود اما مگر من چه چیزی برای از دست دادن دارم؟ ۱۰ سال گذشته فکر می‌کردم سرمازیستی و بازگشت از مرگ عمرا شدنی باشد اما الان فکر می‌کنم سرمازیستی امکان دارد عملی شود. اتفاقات زیادی تا به امروز در این رابطه رخ داده و فکر می‌کنم شما هیچوقت نمی‌توانید از موفقیت صد در صدی این آزمایش مطمئن شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی