ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نگاهی به پیشنهاد مالی خودروسازان برای جایگزینی و تبدیل خودروهای ثبت نامی غیر قابل تحویل

افزایش قیمت و عدم تحویل خودروهای پیش فروش شده در ماه‌های اخیر موجب سرگردانی و اعتراض عده زیادی از خریداران شده است. بعضی از این معترضان می‌گویند با وجود تأخیرهای طولانی هنوز موفق به دریافت ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

افزایش قیمت و عدم تحویل خودروهای پیش فروش شده در ماه‌های اخیر موجب سرگردانی و اعتراض عده زیادی از خریداران شده است. بعضی از این معترضان می‌گویند با وجود تأخیرهای طولانی هنوز موفق به دریافت خودروی ثبت نامی نشده‌اند.

در حال حاضر عمده خریداران خودروهای شرکت ایران خودرو همچنان با تأخیر در تحویل محصولات روبه رو هستند که شرکت در نهایت به آنها وعده تحویل خودرو در ماه های آینده را داده است.

این یک واقعیت است که تولید خودرو در کشور با افت قابل ملاحظه ای روبرو شده و حتی تعدادی از خودروها نیز با عدم تولید مواجه شده اند. به همین دلیل شرکت های خودروسازی با هدف انجام تعهدات خود ناگزیر به پیش بینی و ارائه طرح تبدیل خودرو به صورت پیشنهادی برای خودروهایی شده اند که امکان تولید آن ها وجود ندارد.

طرح تبدیل خودرو

به عنوان نمونه در این زمینه می توان به طرح تبدیل خودرو ساندرو اشاره کرد. مشتریان این خودرو می‌توانند به جای یک دستگاه ساندرو، سه خودرو دریافت کنند که شامل 1 دستگاه کوئیک به قیمت قبل تیر 97(43میلیون تومان) و 2 دستگاه ساینا به قیمت قبل تیر 97 (قیمت هر دستگاه 31میلیون تومان) است. در این صورت با احتساب اختلاف قیمت خودرو در بازار نسبت به کارخانه و همچنین سود مشارکت و جریمه تاخیر بیش از هفتاد میلیون تومان سود خواهند کرد.

به علاوه اگر یک مشتری تندر و یا پارس تندر پیش خرید کرده باشد با کمک طرح تبدیل خودرو های مذکور می تواند 2دستگاه خودرو شامل 1دستگاه پراید 131به قیمت قبل از تیر97 (22میلیون تومان) و 1 دستگاه کوئیک به قیمت قبل تیر 97 (43میلیون تومان) را دریافت کند، با احتساب اختلاف قیمت خودرو در بازار نسبت به کارخانه و همچنین سود مشارکت و جریمه تاخیر بیش از 60 میلیون تومان سود می کند.

در طرح تبدیل ارائه شده دیگر، مشتریان برلیانس 300 اتومات و دستی به ترتیب می توانند 3 و 2 محصول از خانواده ایکس 100 و ایکس 200 را به قیمت تیر 97 انتخاب کنند که با یک حساب سر انگشتی این اقدام به جهت اختلاف قیمت، سود مشارکت و جریمه تاخیر سود قابل توجهی در حدود 50 تا 70 میلیون تومان نسبت به وجه واریزی خود در این مدت، نصیب این دسته از مشتریان خواهد کرد.

این شرایط در حالیست که به اعتقاد برخی از خریداران در صورت ورود به بازارهای دیگر و خرید ارز به جای پیش خرید خودرو، سود بیشتری نصیب آن ها می شد.
اما با نگاهی به روند قیمت ارز در چند ماه گذشته تاکنون نشان می دهد که در تیرماه سال گذشته که بسیاری از ثبت نام ها صورت گرفت نرخ ارز در بازار آزاد حدود 14000 تا 14200 تومان بود اما در حال حاضر این قیمت در بازار آزاد در حدود 12800 تومن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی