ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دسترسی کاربران ایرانی به توییتر
تکنولوژی

جهرمی: دسترسی کاربران ایرانی به شبکه‌های مجازی از جمله توییتر ضامن امنیت ملی است

«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر اینکه دشمنان کشور از عدم دسترسی ایرانیان به این شبکه سوء‌استفاده می‌کنند، تاکید کرد آمدن صدای ایرانی به داخل این شبکه نه تنها ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر اینکه دشمنان کشور از عدم دسترسی ایرانیان به این شبکه سوء‌استفاده می‌کنند، تاکید کرد آمدن صدای ایرانی به داخل این شبکه نه تنها مغایر با امنیت ملی نیست بلکه ضامنی برای آن است.

وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتد پرس تاکید کرد که دسترسی ده‌ها میلیون کاربر ایرانی به شبکه‌های مجازی از جمله توییتر ضامن امنیت ملی کشور است: «توییتر شبکه‌ای بسیار موثر است و این واقعیت که من هم از این شبکه استفاده می‌کنم به این معناست که ما معتقدیم این شبکه ابزاری موثر است. من معتقدم باید تلاش کنیم همه ایرانیان به این شبکه دسترسی داشته باشند.»

وزیر ارتباطات به تلاش‌های دشمنان کشور در این شبکه برای تبلیغات علیه ایران اشاره کرد و افزود برخی کشورهای عربی خلیج فارس و گروه‌های اپوزیسیون خارج از کشور از نبود صدای ایرانی در توییتر استفاده می‌کنند و ایران‌هراسی را ترویج می‌کنند:

«امروز کشورهای کوچکی در حوزه خلیج فارس هستند که به شیوه دیکتاتوری اداره شده و هیچ انتخاباتی در آنجا برگزار نمی‌شود اما همین کشورها سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای روی شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند تا ایران‌هراسی را ترویج کنند. آنها با سازماندهی و تبلیغات و جنگ روانی در شبکه‌های اجتماعی تلاش دارند تا رهبران جهان را درباره واقعیت‌های ایران گمراه کنند.»

دسترسی کاربران ایرانی به توییتر

گفتنی‌ست توییتر در دوران ریاست جمهوری «محمود احمدی‌نژاد» فیلتر شد. اینطور که جهرمی سال گذشته گفته بود کارگروه مصادیق مجرمانه در سال ۸۸ توئیتر را فیلتر و آن را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ کرد:

«در واقع براساس تصمیم و مصوبه این کارگروه مصادیق مجرمانه، توئیتر فیلتر شده است. البته دادستان مشهد در گذشته ضمن ارسال گزارشی، دستوری قضایی به دادستان تهران ارسال و اعلام کرده بود در برخی از مواقع توئیتر در دسترس است و به دلیل اینکه این شبکه اجتماعی مسائل مجرمانه دارد، درخواست می کند توئیتر مسدود شود.»

آذری جهرمی سال گذشته در مصاحبه با خبرگزاری موج ضمن اشاره به صدور دستور برای فیلتر توئیتر از مشهد گفته بود حوزه‌های صلاحیت دادستان مشهد، محلی است و اظهار نظر و حکم قضایی می‌تواند در حیطه شهر خود داشته باشد و اگر می‌خواهد باید دستور فیلتر را تنها در مشهد اعلام کند.

نکته قابل توجه اینجاست که «جواد جاویدنیا» در آن دوران معاون دادستان مشهد بود و پس از آن به سمت سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور منصوب شد.

پس از آن در سال ۹۷ جهرمی خبر از ارسال درخواست نامه‌ای با مضمون رفع فیلتر توییتر به دادستانی کل کشور داد که شش نفر از وزیران و دو نفر از نمایندگان مجلس که در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه حضور داشتند آن را امضا کرده بودند. در نهایت اما این درخواست رد شد.

با این حال امروز می‌بینیم که تعداد قابل توجهی از مسئولان کشوری در توییتر صفحه کاربری دارند و در مورد موضوعات روز با کاربران ایرانی و غیر ایرانی گفتگو می‌کنند به شکلی که منبع انتشار بخشی از اخبار رسانه ملی هم توییت‌های مسئولان در این شبکه اجتماعی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Py LordVaderX
    Py LordVaderX | ۲۲ تیر ۱۳۹۸

    ببین ارزش مردم را چقدر پایین اوردند مردمی که زمانی غنی سازی و 20% می کرد و ماهواره و موجود زنده به فضا پرتاب می کرد الان باید برای اروغ دانشمند امریکایی افتخار بکند و به خاطر توئیتر و تلگرام رئیس جمهور انتخاب بکند !!!
    افرادی که تحمل یک سریال سانسور شده همان مثلا رسانه میلی که می گویند نمی بینم را ندارند چطور ممکن است توئیتر را تحمل کنند
    چطور می خواهند امنیت ملی در مقابل سی هزار اکانت فیک منافقین حفظ بکنند
    تو خود همین دیجیاتو منافقین چند اکانت دارند که جز چس ناله کردن و لیسیدن پای امریکا کار دیگری بلد نیستند
    مردم به خوبی فهمیدند اینجور ادم ها منظورشان از خط قرمز همان در شهرک باستی هیلز است نه مرز شلمچه و منافع ملی اینها همان امنیت اختلاس است ...

    • سونیا پارسی
      سونیا پارسی | ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

      شما هم به حق انتخاب ندادن افتخار میکنید؟

  • rahbari
    rahbari | ۲۲ تیر ۱۳۹۸

    هر مسئولی این تیپی حرف زد حتما سودایی در سر داره حالا چه منفعت شخصیش باشه یا حذبیش. آخر سر گوشای ما دراز میشه. این همه با این وعده ها رفتیم رای دادیم دیدیم. من یکی برام کافیه.

  • پدرام
    پدرام | ۲۲ تیر ۱۳۹۸

    باز نزدیک انتخابات داره میشه عوام‌فریبی‌های مسئولین گل کرده.
    تو تلگرامو نگه می‌داشتی تویتر پیشکشت.
    تو این گرونی‌م با اون رجیستری از نان مردم بریدی گذاشتی رو خشت قصر رانت خواران.
    والا با اون جاسوس‌افزارات

  • enrix
    enrix | ۲۲ تیر ۱۳۹۸

    ضامن امنیت ملی فقط اون سربازی که تو سرما و گرما الان رو دکل نگهبانی میده که مبادا تروریستهای پاکستان و افغانستان یا عراق نیان داخل کشور ولی دیده نمیشن .......... آره آقای وزیر

  • Aydinhjr
    Aydinhjr | ۲۲ تیر ۱۳۹۸

    واقعاً فیلتر بودن توئیتر از احمقانه ترین فیلتر های مملکته..

    • Ali
      Ali | ۲۲ تیر ۱۳۹۸

      یوتوب هم اضافه کن??????

      • amironline
        amironline | ۲۳ تیر ۱۳۹۸

        یوتوب رو نمی‌تونه اضافه کنه چون محصول داخلی یعنی آپارات دچار مشکل میشه ?

        • Ali
          Ali | ۲۳ تیر ۱۳۹۸

          اخه اپارات در مقابل یوتوب مثل فرغون در مقابل بنز هست.. قابل مقایسه نیست

مطالب پیشنهادی