ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرقت 32 میلیون دلاری هکرها از صرافی رمزارز ژاپنی بیت پوینت

صرافی «بیت پوینت» (Bitpoint) کشور ژاپن هدف حمله هکرها قرار گرفت. این صرافی تخمین زده که حدوداً 32 میلیون دلار (3.5 میلیارد ین) از منابع مالی این شرکت به سرقت رفته که نزدیک به 23 ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

صرافی «بیت پوینت» (Bitpoint) کشور ژاپن هدف حمله هکرها قرار گرفت. این صرافی تخمین زده که حدوداً 32 میلیون دلار (3.5 میلیارد ین) از منابع مالی این شرکت به سرقت رفته که نزدیک به 23 میلیون دلار (2.5 میلیارد ین) از آن متعلق به مشتریان بوده است.

به گزارش «بلومبرگ» کیف پول داغی (Hot Wallet) که هدف حمله قرار گرفته حاوی پنج رمزارز از جمله بیت کوین، بیت کوین کَش و ریپل بوده است. بیت پوینت در واکنش به این حمله تمامی خدمات خود از جمله برداشت، تبادل و سپرده گذاری رمزارزها را به حالت تعلیق درآورد. این کمپانی اعلام کرده که هیچ گونه فعالیت غیرمعمولی مثل دزدیده شدن رمزارزها در کیف پول های سرد (Cold Wallets) این کمپانی دیده نشده است.

بیت پوینت

حمله هکری به بیت پوینت یک سال پس از حمله هکرها به یکی از بزرگ ترین صرافی های کشور ژاپن یعنی «کوین‌چک» (Coincheck) رخ می دهد. در آن حمله که بزرگ ترین حمله خرابکارانه در تاریخ این کمپانی محسوب می شد، 500 میلیون واحد از توکن های دیجیتالی شبکه NEM به سرقت رفت.

بررسی های بیشتر نشان داد که معادل دلاری رمزارزهای دزدیده شده چیزی بالغ بر 400 میلیون دلار بوده است. پس از این حمله فاجعه بار مسئولین شرکت های مالی ژاپن به صرافی کوین چک دستور دادند تا اقدامات احتیاطی را در پیش گرفته و امنیت سیستم های خود را بیش از پیش بهبود ببخشد.

در اسفند ماه سال 1392 (فوریه 2014) نیز صرافی Mt.Gox که بیش از 70 درصد معاملات بیت کوین جهان را در اختیار داشت مورد حمله ای ویرانگر قرار گرفت و 450 میلیون دلار خسارت دید. مدتی پس از حمله این صرافی اعلام ورشگستگی کرد و منحل شد.

گفتنی است شرکت بیت پوینت با ارسال ایمیل به مشتریان خود آن ها را در جریان موضوع قرار داده و با اعلام متوقف شدن امور صرافی، در حال بررسی این رخداد امنیتی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی