ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نظارت بر شبکه های اجتماعی
تکنولوژی

پلیس فدرال آمریکا شبکه‌های اجتماعی را زیر ذره‌بین می‌برد

پلیس فدرال آمریکا که در زمینه رسیدگی به جرایم فدرال فعالیت دارد، به دنبال جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات از شبکه های اجتماعی است. هدف پلیس فدرال موسوم به FBI توسعه یک ابزار ویژه برای نظارت بر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

پلیس فدرال آمریکا که در زمینه رسیدگی به جرایم فدرال فعالیت دارد، به دنبال جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات از شبکه های اجتماعی است.

هدف پلیس فدرال موسوم به FBI توسعه یک ابزار ویژه برای نظارت بر شبکه های اجتماعی است. بر اساس طرح درخواستی این ابزار باید در قالب یک سیستم هشدار اولیه امکان نظارت بر گروه های تروریستی، تهدیدات داخلی، فعالیت های جنایی و غیره را فراهم سازد.

CIA هم سرمایه‌گذاری‌هایی را در این زمینه انجام داده

سیستم مذکور به FBI اجازه می دهد تمام اطلاعات مربوط به شبکه های اجتماعی افراد مظنون از جمله نام کاربری، آدرس ایمیل، آدرس های IP و شماره تلفن را زیر نظر داشته باشد.

این ابزار که قرار است با همکاری شرکت های دیگر طراحی شود، باید ویژگی هایی نظیر ردیابی افراد بر اساس موقعیت، نظارت دائمی بر اساس کلید واژه ها و قابلیت دسترسی به تاریخچه فعالیت مظنونین در شبکه های اجتماعی را در اختیار ماموران پلیس فدرال قرار دهد.

FBI در طرح درخواستی خود مدعی شده نظارت بر این اپ های اجتماعی جزو ماموریت های حیاتی این سازمان است و به آنها اجازه شناسایی، بازرسی و مختل کردن تهدیدات فزاینده علیه منافع ملی آمریکا را می دهد.

با این حال توسعه چنین ابزاری نگرانی هایی را در مورد تجاوز به حریم خصوصی کاربران در پی دارد و به همین خاطر FBI در طرح خود خواستار تضمین تطابق این سیستم با حقوق مدنی و حریم شخصی افراد شده است. نظارت بر شبکه های اجتماعی

با این وجود دولت آمریکا در حفظ حریم خصوصی کاربران سابقه چندان روشنی ندارد و اواخر سال گذشته «اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا» از FBI، وزارتخانه های دادگستری، امور خارجه، امنیت ملی و چند سازمان دولتی دیگر به خاطر نظارت بر شبکه های اجتماعی مهاجران شکایت کرد.

استفاده از چنین ابزارهایی در آمریکا بی سابقه نیست و پیش از این CIA سرمایه گذاری هنگفتی را برای توسعه سیم های نظارت بر این شبکه ها صورت داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۳ تیر ۱۳۹۸

    کره شمالی رو سفید شده جلو آمریکا

مطالب پیشنهادی