ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سلاح شعله افکن با قدرت پرتاب آتش 8 متر روی پهپادها نصب می‌شود [تماشا کنید]

بعد از ایده پهپادهای مجهز به سلاح که برای استفاده‌های نظامی پیشنهاد شد، حالا نوبت به مجهز کردن پهپادها به سلاح شعله افکن (flamethrower) رسیده است. شرکت Throwflame یک تجهیز جانبی شعله افکن به نام  Throwflame TF-19 ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

بعد از ایده پهپادهای مجهز به سلاح که برای استفاده‌های نظامی پیشنهاد شد، حالا نوبت به مجهز کردن پهپادها به سلاح شعله افکن (flamethrower) رسیده است. شرکت Throwflame یک تجهیز جانبی شعله افکن به نام  Throwflame TF-19 Wasp تولید کرده که روی پهپادهای سنگین نصب شده و می‌تواند تا برد حدود 8 متر آتش بیافروزد.

این تجهیز جانبی به یک مخزن سوخت 4 لیتری مجهز شده که با کمک آن می‌تواند به مدت 100 ثانیه اهدافی که در فاصله چند متری آن قرار دارند را به آتش بکشد. این شعله افکن به تنهایی 1499 دلار قیمت‌گذاری شده و برای استفاده از آن باید پهپادی که تجهیز به آن متصل می‌شود را نیز تهیه کرد.

در ویدیوی منتشر شده توسط Throwflame، از یک پهپاد DJI S1000، کنترلر پرواز A2، باتری 16 هزار میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمر و یک کنترل از راه دور TBS Tango R/C استفاده شده است. البته این شرکت ادعا کرده که یک پهپاد سفارشی برای این سلاح شعله افکن درنظر گرفته که بر اساس کاربرد از هزار دلار تا ده هزار دلار و بالاتر قیمت‌گذاری شده است.

سلاح شعله افکن

با همه این اطلاعات سوال اصلی در مورد کاربرد چنین دستگاهی به وجود می‌آید. پیشتر چینی‌ها از یک چنین وسیله‌ای برای پاکسازی خطوط انتقال برق استفاده کرده بودند و شرکت سازنده این شعله افکن گفته که می‌توان از این تجهیز به همین منظور استفاده کرد. علاوه بر این آن‌ها گفته‌اند که TF-19 Wasp را می‌توان برای سوزاندن کنترل شده علف و پاکسازی لانه زنبورها نیز مورد استفاده قرار داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad Aghdaei
    Mohammad Aghdaei | ۲۷ تیر ۱۳۹۸

    عجب حیوونایی ان اینا لونه زنبورو جزغاله کردن تازه تنه درخت هم آتیش گرفت یانکی های بی همه چیز

    • Saeidt
      Saeidt | ۲۷ تیر ۱۳۹۸

      بشر همینه .امریکایی..اروپایی..ایرانی..مسلمان ....بی دین و مسیحی نداره ..تنها کاری که بلده ظلم و تخریب

مطالب پیشنهادی