ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وانت مرسدس بنز
خودرو

پایان یک تراژدی؛ توقف تولید احتمالی مرسدس بنز X کلاس به دلیل فروش ضعیف

دقیقا دو سال از زمان معرفی اولین پیکاپ رسمی مرسدس بنز یعنی X کلاس می گذرد. این پیکاپ با آنکه نشان ستاره نقره ای را بر پیشانی خود دارد، اما در اصل همان مدل نیسان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

دقیقا دو سال از زمان معرفی اولین پیکاپ رسمی مرسدس بنز یعنی X کلاس می گذرد. این پیکاپ با آنکه نشان ستاره نقره ای را بر پیشانی خود دارد، اما در اصل همان مدل نیسان ناوارا است که ظاهرش اندکی توسط اشتوتگارتی ها تغییر داده شده است.

X-Class-vs-Navara

با آنکه تنها دو سال از عمر X کلاس سپری شده، خبرهایی مبنی بر توقف تولید آن توسط مرسدس بنز به گوش می رسد. به گفته برخی منابع، شرکت مادر مرسدس بنز یعنی دایملر به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینه ها و بهبود وضعیت سوددهی است، به همین خاطر احتمال دارد پیکاپ X کلاس قربانی این سیاست جدید شود.

پیکاپ اشتوتگارتی ها ضعیف تر از انتظار ظاهر شده و نتوانسته مشتریان زیادی را برای خرید خود متقاعد کند. طبق آمار در سال گذشته مرسدس بنز موفق شده 16,700 دستگاه از X کلاس را در اروپا، استرالیا و آفریقای جنوبی به فروش برساند که این رقم اصلا رضایت بخش نبوده و تضمین کننده درآمد کافی برای سازنده نیست.

در حال حاضر مرسدس بنز واکنشی به خبر توقف تولید X کلاس نشان نداده، اما به احتمال بسیار وضعیت همکاری دایملر با گروه رنو نیسان که در هاله ای از ابهام قرار گرفته، در اتخاذ تصمیم نهایی تعیین کننده خواهد بود.

یکی از عوامل اصلی در فروش ضعیف X کلاس، قیمت بالایی است که برای این خودرو تعیین شده است. در آلمان قیمت مدل پایه X کلاس از 37,294 یورو آغاز می شود، این در حالی است که نیسان برای مدل پایه ناوارا حدود 23 هزار یورو از مشتریان طلب می کند.

مرسدس بنز

مرسدس بنز X کلاس به همراه ناوارا و آلاسکان در کارخانه نیسان واقع در بارسلون اسپانیا تولید می شود

نسخه مجهز به موتور V6 پیکاپ X کلاس هم 48,790 یورو (معادل 54,759 دلار) قیمت دارد که برای یک پیکاپ سایز متوسط رقم واقعا بالایی است. برای مقایسه بد نیست بدانید آنسوی دنیا با پرداخت 54,920 دلار می توان نسخه پلاتینوم از پیکاپ تنومند و محبوب فورد F-150 را خریداری کرد. این نسخه از پیکاپ پرطرفدار آمریکایی از یک موتور 5 لیتری V8 با 395 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن متر گشتاور بهره می برد.

در کنار قیمت بالا، فراخوان های متعددی که مرسدس برای X کلاس صادر کرده، در فروش کمتر از انتظار آن بی تاثیر نبوده است. یکی از این فراخوان ها با شل شدن چراغ موجود در زیر داشبورد و احتمال گیر کردن آن در زیر پدال ترمز ارتباط داشت که این مساله برای یک پیکاپ لوکس گران قیمت اصلا مناسب و برازنده نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی